Skip to main content

Vandaag ben ik aangekomen in Australië en heb ik een telefoonabonnement aangevraagd. Hierbij heb ik een nieuwe simkaart gekregen. Naast dit nieuwe abonnement wil ik nog steeds bereikbaar zijn op mijn Nederlandse nummer. Ik heb via de KPN app geprobeerd een ESIM te downloaden (ik heb een Iphone 12) en dit leek gelukt te zijn.

Echter, wanneer ik verbinding met een netwerk probeerde te maken met mijn ESIM, lukte dit niet. Ik heb handmatig geprobeerd alle beschikbare netwerken één voor één te selecteren, dit lukte niet. Hiernaast heb ik geprobeerd of het hielp om de APN naar portalmmm.nl te veranderen (ipv internet) en ook dit werkte niet bij alle beschikbare netwerken. 

Hierna heb ik geprobeerd om mijn ESIM opnieuw te downloaden via de app, echter krijg ik hier nu elke keer een foutmelding (terwijl de app eerst aangeeft dat het wel is gelukt).

Ik verwacht smsjes op mijn Nederlandse nummer en het is dan ook zaak dat ik hierop bereikbaar ben. Gezien ik in Australië ben, ben ik natuurlijk niet in de mogelijkheid om KPN te bellen. Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Hoi @emmabrl, welkom bij ons op het forum. Als ik het goed begrijp heb je jouw Esim daar geprobeerd te activeren? Heb je nu wel verbinding met de Australische simkaart? Ik kan me voorstellen dat de Nederlandse simkaart ook belangrijk is vanwege die sms’jes die je al noemt, dus daar gaan we naar kijken.

Vanuit het buitenland zijn wij bereikbaar op het nummer 06-12001200. Als dat niet lukt kan je jouw forumprofiel ook volledig met de gegevens van het abonnement (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN) invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt. dan kunnen we via deze weg ook met je meekijken.


@Jasper Hoi! Bedankt voor je snelle bericht. Ik heb zojuist alle gegevens ingevuld op mijn profiel, kan je me laten weten of alles compleet is?


Dank je voor de gegevens @emmabrl. Ik heb voor je gekeken en de Esim lijkt wel als actieve sim  te staan. De activatie van de Esim lijkt rond 3 uur vannacht (Nederlandse tijd) gedaan te zijn en de activatie is helemaal afgerond even voor half 9. Dit topic was rond half 5 voor ons, een paar uur voordat de activatie was afgerond dus.

Als je nu probeert of het via die weg werkt, gaat het dan wel goed?


@Jasper, dat klinkt wel goed! Echter, als ik in mijn instellingen een netwerk probeer te selecteren, blijft het maar laden en komt er geen lijst met netwerken waar ik uit kan kiezen bij te staan. Mijn telefoon automatisch een netwerk laten selecteren, werkt ook niet gezien ik dan nog steeds geen service heb.


@Jasper na het opnieuw opstarten van mijn telefoon (stom, dat was ik vergeten) lukt het nu wel om een netwerk te kiezen. Echter krijg ik alsnog geen service bij elk van de netwerken die ik kan kiezen.


Het is vreemd Emma maar als ik nu weer kijk zie ik dat de status op deleted staat in mijn systemen. Zou je anders nog eens poging kunnen wagen om de e-sim te installeren op het toestel via MijnKPN wanneer je met de Wifi verbonden bent?


@Remco_ hoi! Ik heb de esim verwijderd en vervolgens opnieuw gedownload via de app en nu werkt het op de een of andere manier wel! Bedankt voor jullie hulp


Ah kijk dat zijn echt goede berichten Emma, zeker omdat we anders ook niet zomaar een simkaart bij je kunnen afleveren hahaha. Ik wens je veel plezier in Australië en post in de toekomst gerust nog eens een berichtje als we iets voor je kunnen doen!