Skip to main content
Vandaag heeft T-Mobile eSIM gelanceerd als eerste en (nog) enige provider in Nederland.

Zie: T-Mobile eSIM



Ik loop nu met 2 telefoons rond, een zakelijk en een privé. Beiden hebben een KPN abonnement. Met de nieuwe telefoons van Apple kun je een SIM en een eSIM gebruiken in 1 toestel, welke voor mij dus echt een uitkomst zou zijn.



Vandeweek toevallig gebeld met de klantenservice voor iets anders en daar werd aangegeven dat mijn abonnement verlengbaar is, ik kan dus eerdaags overstappen naar een andere provider als deze wel eSIM ondersteunen.



Wat is nog een plausibele reden voor mij om bij KPN te blijven als KPN niet mee wil bewegen en ook eSIM gaat introduceren?



Admin: aantal losse reacties uit verschillende topics samengevoegd met dit topic

Helaas nog niet, maar ik verwacht wel dat er op korte termijn meer bekend gaat worden!

Blijft dus nog even spannend 😅

Zeker spannend! :sunglasses::drooling_face:


Helaas nog niet, maar ik verwacht wel dat er op korte termijn meer bekend gaat worden!

Blijft dus nog even spannend 😅

1 augustus is een hele mooie datum voor de introductie:) just saying ;) 


Helaas nog niet, maar ik verwacht wel dat er op korte termijn meer bekend gaat worden!

Blijft dus nog even spannend 😅

1 augustus is een hele mooie datum voor de introductie:) just saying ;) 

Medio 2020, dus zou ook uiterlijk 31 augustus kunnen zijn :grimacing: Maar 1 augustus zou erg fijn zijn :grinning:


Medio 2020, ...

Voor de zakelijke klant.


Medio 2020, ...

Voor de zakelijke klant.

Dat zou voor mij persoonlijk niet uitmaken aangezien ik zakelijk en privé KPN heb. 
 

dus fingers crossed. 


Medio 2020, ...

Voor de zakelijke klant.

Onderstaande zinsnede staat in artikel van 15 mei op de zakelijke site van KPN https://www.kpn.com/zakelijk/blog/esim-maakt-beheer-van-telefoons-makkelijker.htm:

Zakelijke gebruikers scannen een QR-code en consumenten kunnen het via MijnKPN

:sunglasses:

 


Medio 2020, ...

Voor de zakelijke klant.

Onderstaande zinsnede staat in artikel van 15 mei op de zakelijke site van KPN https://www.kpn.com/zakelijk/blog/esim-maakt-beheer-van-telefoons-makkelijker.htm:

Zakelijke gebruikers scannen een QR-code en consumenten kunnen het via MijnKPN

:sunglasses:

 

Goed gevonden! Dat lijkt een nieuw stukje in het artikel. Zou esim 1 augustus al komen of toch pas op 1 september? :o 


Medio 2020, ...

Voor de zakelijke klant.

Onderstaande zinsnede staat in artikel van 15 mei op de zakelijke site van KPN https://www.kpn.com/zakelijk/blog/esim-maakt-beheer-van-telefoons-makkelijker.htm:

Zakelijke gebruikers scannen een QR-code en consumenten kunnen het via MijnKPN

:sunglasses:

Dat zou mooi zijn.

De KPN ID wordt daarmee nog belangrijker en dus is de beveiliging van de KPN ID ondertussen cruciaal helemaal nu het lijkt dat criminelen toegang hebben tot veel KPN ID's en daarmee Netflix abonnementen op KPN abonnementen koppelen.

Ik pleit dan ook voor de mogelijkheid van tweestapsverificatie om in te loggen op mijnKPN.


Informatief artikel (iCulture):

Werkt de Apple Watch met 4G ook in Nederland? Zo zit het!

maar lees onderstaande link ook eens:

https://www.iculture.nl/nieuws/esim-vodafone-beschikbaar/


1 augustus wordt wat minder voor de hand liggend ben ik bang…. @Marcia_ @Paul_ nog steeds niet meer bekend?


1 augustus wordt wat minder voor de hand liggend ben ik bang…. @Marcia_ @Paul_ nog steeds niet meer bekend?

Nee. Ga er maar niet vanuit dat wij hier op het forum eerder iets kunnen/mogen delen dan dat het breed naar buiten wordt gebracht. Dus zodra KPN beslist om bijvoorbeeld een datum te geven over de ondersteuning van de eSIM, dan zullen jullie dat gelijk wel weten. We kunnen dat t.z.t. hier ook delen natuurlijk, maar het wordt dan veel breder gedeeld dan alleen hier.


Is het al duidelijk wanneer KPN de e sim gaat ondersteunen? 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hallo @S Wagemakers ,

Op het moment is er vanuit KPN nog geen e-sim beschikbaar. Een KPN-moderator heeft onlangs geschreven dat dit naar verwachting ooit wel zal komen, maar wanneer valt nog niets over te zeggen.

Bron: moderator Erik 

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/e-sim-bij-kpn-493629


Vandaag schijnt de zon. Vandaag maar doen dan, KPN?


Vandaag schijnt de zon. Vandaag maar doen dan, KPN?

De zon schijnt 24x7 en dat nog eeuwenlang dus ... :thinking:


In dit artikel staat nu: 

KPN introduceert binnenkort de e-sim. 

 

Ik ben heel benieuwd!


Duurt te lang. Na 13 jaar toch maar eens overstappen denk ik.


Afgelopen maandag Ziggo aan de lijn gehad voor een mediabox next. Ze hebben nu Vodafone runners en icm met je ziggo abonnement was dat een zeer aantrekkelijk aanbod. Vanwege het feit dat ik al jaren bij KPN zit en dik tevreden ben heb ik het (nog) niet gedaan.

 @DennisFRL heeft gelijk dat het te lang duurt, T-Mobile heeft het al bijna een jaar volgens mij en Vodafone kon je 2 maanden geleden naar de e-sim migreren.

voor mij een raadsel waarom ze het zo lang rekken.


 


Beste KPN,


Gaan jullie ook beginnen met de e-sim, jullie dochter bedrijf Simyo heeft het al.
Er zijn steeds meer devices die alleen maar beschikken over een e-sim in plaats van de traditionele simkaart.


Op een paar landen na in europa  wordt de e-sim al ondersteund door de grote providers, maar wij (hier in Nederland) blijven we in het simkaart tijdperk leven.

KPN zegt toch dat ze een innovatief bedrijf zijn, maar lopen jaren achter op de laatste technieken.
Wanneer worden we hier ook modern en up to date KPN


Mvg, 


Patrick

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 


In plaats van enkel topics samen te voegen is het wel weer eens tijd voor een uitgebreide update vanuit KPN. Hoe lang nog?


Ik heb geen mededelingen!:sweat:


Ik heb geen mededelingen!:sweat:

Dus als ik het goed begrijp moeten we eigenlijk gewoon afwachten totdat kpn esim introduceert? En is er vooraf geen enkele bereidheid om hierover te communiceren? 

Volgens mij kan dit topic dan gesloten worden. Dan houden we gewoon Tweakers in de gaten. 


Ik heb geen mededelingen!:sweat:

Dus als ik het goed begrijp moeten we eigenlijk gewoon afwachten totdat kpn esim introduceert? En is er vooraf geen enkele bereidheid om hierover te communiceren? 

Volgens mij kan dit topic dan gesloten worden. Dan houden we gewoon Tweakers in de gaten. 

Zoals we hier best vaak hebben geschreven, geven we updates als we die hebben. Het is nooit om de bereidheid van communiceren gegaan, maar om de beschikbaarheid van informatie. 


Ik heb geen mededelingen!:sweat:

Dus als ik het goed begrijp moeten we eigenlijk gewoon afwachten totdat kpn esim introduceert? En is er vooraf geen enkele bereidheid om hierover te communiceren? 

Volgens mij kan dit topic dan gesloten worden. Dan houden we gewoon Tweakers in de gaten. 

Zoals we hier best vaak hebben geschreven, geven we updates als we die hebben. Het is nooit om de bereidheid van communiceren gegaan, maar om de beschikbaarheid van informatie. 

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat KPN geen roadmap voor introductie van de e-sim heeft. Kan natuurlijk wel zo zijn dat met jullie als moderators ook niet alles gedeeld wordt. Ik doelde met mijn vorige bericht op KPN als bedrijf in het algemeen.


@TomdM Zoals ik het een beetje zie is dat ze een nieuwe mijn kpn app testen, deze stond voor 17 Augustus maar heeft al vertraging van 10 dagen, Die zouden ze 2 weken testen en dan nog. Dus ik vermoed dat het zeker nog wel een week of 3 a 4 gaat duren voordat de esim er komt.

 

https://forum.kpn.com/kpn-id-en-mijnkpn-29/pilot-test-de-nieuwe-mijnkpn-app-505865