Skip to main content
Vandaag heeft T-Mobile eSIM gelanceerd als eerste en (nog) enige provider in Nederland.

Zie: T-Mobile eSIM



Ik loop nu met 2 telefoons rond, een zakelijk en een privé. Beiden hebben een KPN abonnement. Met de nieuwe telefoons van Apple kun je een SIM en een eSIM gebruiken in 1 toestel, welke voor mij dus echt een uitkomst zou zijn.



Vandeweek toevallig gebeld met de klantenservice voor iets anders en daar werd aangegeven dat mijn abonnement verlengbaar is, ik kan dus eerdaags overstappen naar een andere provider als deze wel eSIM ondersteunen.



Wat is nog een plausibele reden voor mij om bij KPN te blijven als KPN niet mee wil bewegen en ook eSIM gaat introduceren?



Admin: aantal losse reacties uit verschillende topics samengevoegd met dit topic

eSIM voor KPN Grootzakelijk is sinds gisteren live:

https://www.kpn.com/zakelijk/service/mobiel/esim.htm
 

Binnen enkele maanden voor kleinzakelijk en mkb. Ben benieuwd wanneer voor consumenten 😅


eSIM voor KPN Grootzakelijk is sinds gisteren live:

https://www.kpn.com/zakelijk/service/mobiel/esim.htm
 

Binnen enkele maanden voor kleinzakelijk en mkb. Ben benieuwd wanneer voor consumenten 😅

Enkele maanden ook… man man man.. Het is dat ik al Vodafone van kantoor heb maar anders..


eSIM voor KPN Grootzakelijk is sinds gisteren live:

https://www.kpn.com/zakelijk/service/mobiel/esim.htm
 

Binnen enkele maanden voor kleinzakelijk en mkb. Ben benieuwd wanneer voor consumenten 😅

Eind 2021…. Om je dood te schamen! Zo'n groot en “machtig” bedrijf en dan zo lang over iets doen wat concurrenten (van formaat) al maanden hebben. Denk dat het echt tijd wordt om over te stappen….  


Eind 2021…. Om je dood te schamen! Zo'n groot en “machtig” bedrijf en dan zo lang over iets doen wat concurrenten (van formaat) al maanden hebben. Denk dat het echt tijd wordt om over te stappen….  

 

Nou het lijkt erop dat het wat korter is. Ik lees hier : https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/e-sim.htm

het volgende : 

Waar kan ik e-sim (straks) bestellen?

Je kunt binnenkort via de MijnKPN app een simwissel naar e-sim aanvragen. Ben je nieuw bij KPN dan krijg je de optie om direct voor e-sim te kiezen bij alle mobiele abonnementen van KPN, zowel mét toestel als Sim Only.

 


Daar was de nieuwssubmitter op tweakers.net lekker snel mee :)

 

https://tweakers.net/nieuws/171628/kpn-biedt-binnenkort-e-sim-aan-voor-consumenten.html

 

01-09-2020 • 12:17


Ze roepen ook al maaaaaaaaanden dat het mid-2020 zou zijn…. nou daar zijn we al overheen :grinning:

Maar dan wachten we geduldig af. 


De e-sim pagina lijkt wel vernieuwd. Dus misschien nu wel echt dichtbij?


Zijn er instructies hoe je op een Iphone 11 een Esim kunt activeren ?

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic


Zijn er instructies hoe je op een Iphone 11 een Esim kunt activeren ?

Nog niet want op de consumenten markt wordt nog geen eSIM aangeboden.

Ik begrijp dat het een functionaliteit binnen mijnKPN gaat worden en het zal vast wel op dezelfde manier gaan als bij T-Mobile met een QR-code.


Ik zit er met smart op te wachten

is er al wat bekend?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


@Marcia_ nog steeds geen update? Ik kan ook niet vinden hoe de pilot van de nieuwe MijnKPN app gaat, die is toch nodig om dit te doen? 


@Marcia_ nog steeds geen update? Ik kan ook niet vinden hoe de pilot van de nieuwe MijnKPN app gaat, die is toch nodig om dit te doen? 

Pilot is al afgerond, ik heb er aan deelgenomen. App is sneller en ziet er wat beter uit. Mijn inziens is het niet nodig op die app te hebben om een e-sim aan te vragen maar dat weet ik niet zeker.

KPN nieuws

29-05 KPN gaat vanaf 'medio 2020' e-sim aanbieden

01-09 - KPN-consumentenklanten kunnen 'binnenkort' een e-sim afnemen bij de provider.

Nou medio is een ruim begrip en binnenkort is ook al 16 dagen geleden.

Het gevoel bij mij bestaat, de klantjes aan de lijn houden want anders lopen ze weg naar andere e-sim providers. KPN is een beetje te laat op het feestje.

 


Er werd eerder gesuggereerd dat de nieuwe MijnKPN app hiervoor nodig zou zijn. 
mooi dat de pilot is afgrond. Kunnen ze daar ook niet meer achter verschuilen. 
 

nog 5 dagen en dan begint het najaar toch? 


@TheSpeedyB Gevoel bekruipt mij een beetje dat ze het met de introductie van de iPhone 12 willen meevaren. Zo van iPhone 12 met e-sim nu bij KPN (ben geen marketing man merk je wel)

Woordenboek van KPN is ook anders als die van mij :

Medio 2020 betekend halverwege, dus de maand juni

binnenkort betekend binnen afzienbare tijd, eerstdaags, spoedig.. 16 dagen na melding is mijn inziens niet binnenkort maar het is wat rekbaar.


Tja, KPN blijft KPN. Ik vroeg het daarom ook aan @Marcia_ in de hoop dat ze ondertussen wel iets wist... 

 

hoop doet leven


De MijnKPN pilot is inderdaad afgerond. Ik heb verder totaal geen nieuws, behalve dat het er echt aan lijkt te komen. Data of andere informatie heb ik nog niet. Ik ga er vanuit dat wij op het laatste moment meegenomen worden in de informatievoorziening en dus ongeveer gelijk met jullie weten dat het komt. We wachten met spanning af!:fearful:


De MijnKPN pilot is inderdaad afgerond. Ik heb verder totaal geen nieuws, behalve dat het er echt aan lijkt te komen. Data of andere informatie heb ik nog niet. Ik ga er vanuit dat wij op het laatste moment meegenomen worden in de informatievoorziening en dus ongeveer gelijk met jullie weten dat het komt. We wachten met spanning af!:fearful:

Wij ook @Marcia_, Wij ook... 


Hallo KPN,

Al enige tijd geven jullie aan dat esim van kpn midden 2020 beschikbaar zal zijn.

We zitten inmiddels al een eindje over het midden van 2020 en er is nog steeds geen zicht op wanneer esim beschikbaar zal zijn.

Hoelang moet ik nog wachten??

 

Groeten Jos

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hi @Exel85, op het moment hebben we nog niks concreets te melden, zodra dat verandert delen we dat direct in dit topic!


KPN weet het helaas nog niet. Grote kans dat @Finch gelijk heeft en dat ze het koppelen aan de iPhone 12 lancering


KPN weet het helaas nog niet. Grote kans dat @Finch gelijk heeft en dat ze het koppelen aan de iPhone 12 lancering

Pfff, dat zou dan eind oktober gaan worden….. (uitgelekte releasedatum is 25 oktober)


KPN weet het helaas nog niet. Grote kans dat @Finch gelijk heeft en dat ze het koppelen aan de iPhone 12 lancering

Pfff, dat zou dan eind oktober gaan worden….. (uitgelekte releasedatum is 25 oktober)

Idd… niet echt medio meer :(


Hallo KPN,

Al enige tijd geven jullie aan dat esim van kpn midden 2020 beschikbaar zal zijn.

We zitten inmiddels al een eindje over het midden van 2020 en er is nog steeds geen zicht op wanneer esim beschikbaar zal zijn.

Hoelang moet ik nog wachten??

Gr Michiel

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Vol verwachting klopt ons hart! :heart_eyes:


Hi @mva68, op het moment hebben we nog niks concreets te melden, zodra er meer bekend is delen we dat direct in dit topic!