Skip to main content
Vandaag heeft T-Mobile eSIM gelanceerd als eerste en (nog) enige provider in Nederland.

Zie: T-Mobile eSIM



Ik loop nu met 2 telefoons rond, een zakelijk en een privé. Beiden hebben een KPN abonnement. Met de nieuwe telefoons van Apple kun je een SIM en een eSIM gebruiken in 1 toestel, welke voor mij dus echt een uitkomst zou zijn.



Vandeweek toevallig gebeld met de klantenservice voor iets anders en daar werd aangegeven dat mijn abonnement verlengbaar is, ik kan dus eerdaags overstappen naar een andere provider als deze wel eSIM ondersteunen.



Wat is nog een plausibele reden voor mij om bij KPN te blijven als KPN niet mee wil bewegen en ook eSIM gaat introduceren?



Admin: aantal losse reacties uit verschillende topics samengevoegd met dit topic

Kpn te kennende weten de medewerkers dit niet of pas een dag van te voren.
Vanuit kpn hogerop hoor je waarschijnlijk niks en word het gewoon uitgerolt wanneer ze dat gepland hebben, En geven ze geen datum van te voren aan zo denk ik dat het zal gaan.

Reken er maar op in de laatste week van deze maand, En je merkt het wel zodra je een update krijgt van de mijnkpn app op je mobiel.


Is er al nieuws wanneer dit live gaat ? we zijn bijna halverwege oktober!


Je weet toch wel dat bij KPN “in de loop van” oktober hetzelfde is als eind oktober? Naar verwachting gelijktijdig met het uitkomen van de iPhone 12 (hoewel dat naar alle waarschijnlijkheid al morgen is :wink: )


Is er al nieuws wanneer dit live gaat ? we zijn bijna halverwege oktober!


Je weet toch wel dat bij KPN “in de loop van” oktober hetzelfde is als eind oktober? Naar verwachting gelijktijdig met het uitkomen van de iPhone 12 (hoewel dat naar alle waarschijnlijkheid al morgen is :wink: )

Morgen is de aankondiging van de iPhone 12 de waarschijnlijke datum in nl is vrijdag of volgende week vrijdag. KPN zal dit samen proberen te pakken… helaas heeft dat alleen een aanzuigende werking als je de enige bent om dat zo te doen. Ze kunnen er beter een Corona proof campagne van maken, je hoeft zelfs niet naar de winkel om een simkaart op te halen. 
door niemand aangeraakt. Geen contact met de postbode etc etc. 
zit je door de lockdown thuis. KPN helpt je ;) 


Ja maar waarom zouden ze wachten op de Iphone 12, Omdat die speciaal is ofzo?
Nee bestaande iphones en samsung kunnen ook de esim gebruiken dus als ze wachten op de iphone 12 vind ik dat niet eerlijk tegenover de andere gebruikers die niks met de iphone 12 van doen hebben.
Andere providers T-mobile en vodafone hebben toch ook niet gewacht op iphone 12 zelf simyo onderdeel van kpn heeft het al. Dus als excuus om het uit te rollen voor de iphone 12 zou ik zwak vinden van kpn


Middels is er een update beschikbaar van de app

Bovendien zijn in deze app release belangrijke voorbereidingen getroffen om binnenkort e-sim bij KPN te introduceren. Dit wordt vervolgd.


Middels is er een update beschikbaar van de app

Bovendien zijn in deze app release belangrijke voorbereidingen getroffen om binnenkort e-sim bij KPN te introduceren. Dit wordt vervolgd.


“binnenkort”….


Binnenkort hahah Einde van de maand 


Binnenkort hahah Einde van de maand 


Denk het ook…. als dat überhaupt wordt gehaald. KPN en planning is niet zo'n goede combi, om het maar niet over communicatie te hebben!


 


 

Jaaa, zag het gisteren ook in de App Store. Zo benieuwd!


 

Jaaa, zag het gisteren ook in de App Store. Zo benieuwd!

 

Nog 17 dagen wachten…. :wink:


Nou de iphone 12 is gepresenteerd met de mogelijkheid met e-sim, dus KPN jullie kunnen los of moeten wij : iPhone Xs en iPhone Xs Max
iPhone XR
iPhone 11, iPhone 11 Pro en iPhone 11 Pro Max
iPhone SE (2020)
Samsung Galaxy Note20 Ultra
Samsung Galaxy S20, Samsung Galaxy S20 Plus, Samsung Galaxy S20 Ultra
Samsung Galaxy Fold
Samsung Galaxy Z Flip
Google Pixel 2, 2 XL, 3, 3 XL, 3a, 3a XL, 4, 4 XL
Motorola RAZR

mensen wachten tot de 12 in de winkel ligt ?

 


Nou de iphone 12 is gepresenteerd met de mogelijkheid met e-sim, dus KPN jullie kunnen los of moeten wij : iPhone Xs en iPhone Xs Max
iPhone XR
iPhone 11, iPhone 11 Pro en iPhone 11 Pro Max
iPhone SE (2020)
Samsung Galaxy Note20 Ultra
Samsung Galaxy S20, Samsung Galaxy S20 Plus, Samsung Galaxy S20 Ultra
Samsung Galaxy Fold
Samsung Galaxy Z Flip
Google Pixel 2, 2 XL, 3, 3 XL, 3a, 3a XL, 4, 4 XL
Motorola RAZR

mensen wachten tot de 12 in de winkel ligt ?

 

Het is wachten tot de 12 in Nederland te krijgen is.


Nou de iphone 12 is gepresenteerd met de mogelijkheid met e-sim, dus KPN jullie kunnen los of moeten wij : iPhone Xs en iPhone Xs Max
iPhone XR
iPhone 11, iPhone 11 Pro en iPhone 11 Pro Max
iPhone SE (2020)
Samsung Galaxy Note20 Ultra
Samsung Galaxy S20, Samsung Galaxy S20 Plus, Samsung Galaxy S20 Ultra
Samsung Galaxy Fold
Samsung Galaxy Z Flip
Google Pixel 2, 2 XL, 3, 3 XL, 3a, 3a XL, 4, 4 XL
Motorola RAZR

mensen wachten tot de 12 in de winkel ligt ?

 

Het is wachten tot de 12 in Nederland te krijgen is.

 

23 oktober dus...


Hij is toch vanaf morgen te bestellen? Dus als je hem met een nieuw abonnement wilt bestellen morgen bij KPN zou dat toch te verwachten zijn dat dat al kan met eSim? Anders is het weer plastic verspilling om hem met een normale Sim te bestellen en dan volgende week om te zetten...


Hallo iedereen! 

Op dit moment is het voor ons ook nog niet duidelijk wanneer we precies gaan starten met de e-sim, ik heb een bericht doorgezet om te kijken of ik hier meer over kan ontvangen. Ik zal spoedig laten weten of ik al meer kan vertellen of niet! 


Hallo iedereen! 

Op dit moment is het voor ons ook nog niet duidelijk wanneer we precies gaan starten met de e-sim, ik heb een bericht doorgezet om te kijken of ik hier meer over kan ontvangen. Ik zal spoedig laten weten of ik al meer kan vertellen of niet! 

Kun je dan ook meteen informeren vóór klein zakelijk?


Inmiddels iPhone 12 pro besteld… nu E-sim nog beschikbaar zodat wij deze maximaal kunnen benutten.


Hallo iedereen! 

Op dit moment is het voor ons ook nog niet duidelijk wanneer we precies gaan starten met de e-sim, ik heb een bericht doorgezet om te kijken of ik hier meer over kan ontvangen. Ik zal spoedig laten weten of ik al meer kan vertellen of niet! 

Fijn Rutger, maar wij weten sinds 29-5 al dat het medio 2020 zou zijn maar dat is al lang geweest. Daarna gaat op 1-9 KPN binnenkort de e-sim gaat aanbieden.

Binnenkort is ook niet gelukt, maar zie hier op 28-9 gaat KPN in de loop van Oktober de e-sim aanbieden wat ondertussen ook alweer 16 dagen geleden is.

En ik weet dat jij je best doet maar het komt ondertussen ongeloofwaardig over. Ik ga er maar vanuit dat het 31 oktober wordt.

 


Eind  2020 dus 🧐


We hebben wel een reactie maar daar geen concrete datum in. Er wordt achter de schermen hard gewerkt aan de lancering. Verder is het afwachten. 


Dat zou niet grappig zijn…, ik mag vanaf de 22ste verlengen dus de kans is groot dat ik ergens anders ga shoppen, helemaal nu ik geen kpn meer heb voor tv en internet..


Ik heb er een hard hoofd in dat kpn het niet gaat lukken om deze maand nog esim aan te bieden.

vind het ook slecht dat ze gewoon niet goed communiceren met de klantenservice zodat deze ook klanten elke keer een weet ik niet moeten verkopen

verder als reactie dat ze hard bezig zijn om het te lanceren maar geen concrete datum hebben vind ik ook een slecht antwoord die gasten weten echt wel of ze het volgende week of in iedergeval deze maand uitbrengen of dat ze het niet redden dus slap antwoord.

mij snap dat ze ook niet altijd alles kunnen delen met de klant maar de communicatie is wel erg slecht vanuit kpn achter de schermen/hogerop zowel naar klant als medewerkers van de klantenservice vaak lees ik ook artikelen van websites die eerder weten wat er gaat gebeuren omtrent kpn dan de klantenservice dus kpn verbeter je communicatie eens 

Concreet het beloofde woord dat ze het in oktober uit gaan brengen reken daar maar niet meer op. 
 


Misschien een idee voor KPN om eens rond de tafel te gaan met de concurrentie?

SimYo, T-Mobile, Vodafone beschikken al over e-sim. Just saying.
Misschien dat KPN “iets over het hoofd ziet”, waardoor de lancering zo lang op zich laat wachten.

Of zit de e-sim in hetzelfde trainerings-plan als de landelijke uitrol van glasvezel?


Misschien een idee voor KPN om eens rond de tafel te gaan met de concurrentie?

SimYo, T-Mobile, Vodafone beschikken al over e-sim. Just saying.
Misschien dat KPN “iets over het hoofd ziet”, waardoor de lancering zo lang op zich laat wachten.

Of zit de e-sim in hetzelfde trainerings-plan als de landelijke uitrol van glasvezel?

Simyo is onderdeel van KPN. Het gaat dus niet over ‘niet kunnen’ lanceren, maar het simpelweg nog niet uitrollen. Waarom dat is, blijft onbekend..