Skip to main content
Vandaag heeft T-Mobile eSIM gelanceerd als eerste en (nog) enige provider in Nederland.

Zie: T-Mobile eSIM



Ik loop nu met 2 telefoons rond, een zakelijk en een privé. Beiden hebben een KPN abonnement. Met de nieuwe telefoons van Apple kun je een SIM en een eSIM gebruiken in 1 toestel, welke voor mij dus echt een uitkomst zou zijn.



Vandeweek toevallig gebeld met de klantenservice voor iets anders en daar werd aangegeven dat mijn abonnement verlengbaar is, ik kan dus eerdaags overstappen naar een andere provider als deze wel eSIM ondersteunen.



Wat is nog een plausibele reden voor mij om bij KPN te blijven als KPN niet mee wil bewegen en ook eSIM gaat introduceren?



Admin: aantal losse reacties uit verschillende topics samengevoegd met dit topic

Hallo KPN, het is 2020. Waar blijft de esim bij jullie ?


Toch wel apart dat mensen willen overstappen naar T-Mobile voor een E-Sim. Zie KPN als Apple. Die komen ook nooit direct met de nieuwste snufjes en wachten liever totdat het volgens hen goed werkt.
 

Ten eerste is T-Mobile hier igv niet zo geweldig kwa ontvangst. Ik kom vaak in gebieden waar naar mijn ervaring KPN de beste ontvangst heeft. 
 

Ten tweede heb ik ook twee telefoons (twee iPhones) waarvan ik de werktelefoon ook als hotspot voor mijn werklaptop gebruik. Bij de iPhone met E-Sim en SIM kaart kan je maar 1 SIM gebruiken voor data. Niet echt handig als je hotspot en bv ook whatsapp op je werktelefoon gebruikt.
 

Ten derde ben ik doordeweeks aan het werk dus ik heb niet de behoefte om onder werktijd met mijn prive telefoon bezig te zijn. Daar heb ik de pauzes voor. De mensen uit mijn privé kring die me onder werktijd mogen storen hebben ook mijn 06 nummer van mijn werktelefoon. Daarnaast gaat de werktelefoon in het weekend uit 😉

Oftewel ik zie het nut van een e-Sim NOG niet.


Ten eerste is T-Mobile hier igv niet zo geweldig kwa ontvangst. Ik kom vaak in gebieden waar naar mijn ervaring KPN de beste ontvangst heeft. 

Ik heb al sinds jaar en dag T-Mobile en ik ondervind nooit problemen met de ontvangst.

Internationaal gezien heeft T-Mobile ook wel enige grote voordelen t.o.v. KPN doordat T-Mobile ook in andere landen haar eigen netwerk kan gebruiken om haar diensten te leveren.

 

Bij de iPhone met E-Sim en SIM kaart kan je maar 1 SIM gebruiken voor data. Niet echt handig als je hotspot en bv ook whatsapp op je werktelefoon gebruikt.

Ook bij Android kan je tegelijkertijd maar één sim gebruiken voor data en als je van sim wilt switchen voor data dan zal je dat via de instellingen moeten aanpassen.

Persoonlijk denk ik dat er geen enkele werkgever meer te vinden is die er een probleem van maakt als de zakelijke databundel voor privé zaken gebruikt wordt mits dat niet leidt tot excessief gebruik. Ik zie het tegelijkertijd maar één sim kunnen gebruiken voor data dan ook niet echt als een probleem, sterker nog, ik voorzie een afname van de grootte van databundels op privé abonnementen naar misschien zelfs wel 0GB en waarbij switchen dan ook helemaal niet meer nodig is. Zelf heb ik helemaal geen privé abonnement omdat ik mijn zakelijke telefoonnummer ook voor privé doeleinden mag gebruiken. Mijn werkgever (ik zelf dus) heeft daar toestemming voor gegeven.

 

Zelf heb ik al geruime tijd een Android dual-sim telefoon (OnePlus 5T) maar het tweede simslot wordt alleen gebruikt tijdens reizen buiten Europa om een data-sim uit het land van bestemming te plaatsen. Ook ik zie het nut van esim dan ook niet echt. 

Ik vind het overigens wel jammer dat Apple het dual-sim model (met twee simslots) zoals ze in China uitbrengen niet ook in Europa levert. Dan hadden we deze discussie helemaal niet gehad.


Toch wel apart dat mensen willen overstappen naar T-Mobile voor een E-Sim. Zie KPN als Apple. Die komen ook nooit direct met de nieuwste snufjes en wachten liever totdat het volgens hen goed werkt.
 

Ten eerste is T-Mobile hier igv niet zo geweldig kwa ontvangst. Ik kom vaak in gebieden waar naar mijn ervaring KPN de beste ontvangst heeft. 
 

Ten tweede heb ik ook twee telefoons (twee iPhones) waarvan ik de werktelefoon ook als hotspot voor mijn werklaptop gebruik. Bij de iPhone met E-Sim en SIM kaart kan je maar 1 SIM gebruiken voor data. Niet echt handig als je hotspot en bv ook whatsapp op je werktelefoon gebruikt.
 

Ten derde ben ik doordeweeks aan het werk dus ik heb niet de behoefte om onder werktijd met mijn prive telefoon bezig te zijn. Daar heb ik de pauzes voor. De mensen uit mijn privé kring die me onder werktijd mogen storen hebben ook mijn 06 nummer van mijn werktelefoon. Daarnaast gaat de werktelefoon in het weekend uit 😉

Oftewel ik zie het nut van een e-Sim NOG niet.

gelukkig heten we niet allemaal Dennis en zijn er genoeg klanten die het nut van een esim wél zien.

dat jij graag met 2 iPhones rondloopt is heel fijn voor jou, misschien is het met jouw werk wel makkelijker werken met meerdere apparaten, maar bij mijn werk is het alles behalve makkelijk.

en jouw “...zie KPN als Apple...” zegt eigenlijk al genoeg… T-mobile heeft dezelfde dekking als KPN, ik ben noch met KPN noch met t-mobile binnen Nederland zonder bereik gevallen en merk geen verschil qua kwaliteit.

bijkomend voordeel van overstappen is dat via t-mobile de beeldkwaliteit thuis beter is, bij KPN loop ik al een half jaar tegen schokkerig beeld aan, wat onderkend wordt door KPN, maar “heeft te maken met het materiaal...”

jah, vandaar dat Netflix via de Apple TV uitstekend is, en via de KPN digitale ontvanger ruk is…

maar ik wijk af.

ik kan niet wachten tot mijn abonnement afloopt😄


Ten eerste is T-Mobile hier igv niet zo geweldig kwa ontvangst. Ik kom vaak in gebieden waar naar mijn ervaring KPN de beste ontvangst heeft. 

Ik heb al sinds jaar en dag T-Mobile en ik ondervind nooit problemen met de ontvangst.

Internationaal gezien heeft T-Mobile ook wel enige grote voordelen t.o.v. KPN doordat T-Mobile ook in andere landen haar eigen netwerk kan gebruiken om haar diensten te leveren.

 

Bij de iPhone met E-Sim en SIM kaart kan je maar 1 SIM gebruiken voor data. Niet echt handig als je hotspot en bv ook whatsapp op je werktelefoon gebruikt.

Ook bij Android kan je tegelijkertijd maar één sim gebruiken voor data en als je van sim wilt switchen voor data dan zal je dat via de instellingen moeten aanpassen.

Persoonlijk denk ik dat er geen enkele werkgever meer te vinden is die er een probleem van maakt als de zakelijke databundel voor privé zaken gebruikt wordt mits dat niet leidt tot excessief gebruik. Ik zie het tegelijkertijd maar één sim kunnen gebruiken voor data dan ook niet echt als een probleem, sterker nog, ik voorzie een afname van de grootte van databundels op privé abonnementen naar misschien zelfs wel 0GB en waarbij switchen dan ook helemaal niet meer nodig is. Zelf heb ik helemaal geen privé abonnement omdat ik mijn zakelijke telefoonnummer ook voor privé doeleinden mag gebruiken. Mijn werkgever (ik zelf dus) heeft daar toestemming voor gegeven.

 

Zelf heb ik al geruime tijd een Android dual-sim telefoon (OnePlus 5T) maar het tweede simslot wordt alleen gebruikt tijdens reizen buiten Europa om een data-sim uit het land van bestemming te plaatsen. Ook ik zie het nut van esim dan ook niet echt. 

Ik vind het overigens wel jammer dat Apple het dual-sim model (met twee simslots) zoals ze in China uitbrengen niet ook in Europa levert. Dan hadden we deze discussie helemaal niet gehad.

De discussie gaat hier niet over het wel of niet hebben van enig nut, het gaat erom dat er mensen zijn die esim willen. De redenen doen er niet toe. Jullie praten alleen over dual Sim telefoons, maar er zijn meer toestellen die gebruik maken van esim, neem de Apple Watch.

ik zit de ene maand 2 weken in Indonesië, de andere maand een week in Japan.

steeds een nieuwe kaart kopen voor een databundel, steeds de simtray openen, al die kutkaartjes.

niks makkelijker dan gewoon online bestellen en direct gebruiken.

zie je het nut van esim niet, even goede vrienden, maar wat doe je hier dan?

bevalt het niet, scroll dan lekker door want ik zit hier niet voor meningen over het nut van esim

 


Ten eerste is T-Mobile hier igv niet zo geweldig kwa ontvangst. Ik kom vaak in gebieden waar naar mijn ervaring KPN de beste ontvangst heeft. 

Ik heb al sinds jaar en dag T-Mobile en ik ondervind nooit problemen met de ontvangst.

Internationaal gezien heeft T-Mobile ook wel enige grote voordelen t.o.v. KPN doordat T-Mobile ook in andere landen haar eigen netwerk kan gebruiken om haar diensten te leveren.

 

Bij de iPhone met E-Sim en SIM kaart kan je maar 1 SIM gebruiken voor data. Niet echt handig als je hotspot en bv ook whatsapp op je werktelefoon gebruikt.

Ook bij Android kan je tegelijkertijd maar één sim gebruiken voor data en als je van sim wilt switchen voor data dan zal je dat via de instellingen moeten aanpassen.

Persoonlijk denk ik dat er geen enkele werkgever meer te vinden is die er een probleem van maakt als de zakelijke databundel voor privé zaken gebruikt wordt mits dat niet leidt tot excessief gebruik. Ik zie het tegelijkertijd maar één sim kunnen gebruiken voor data dan ook niet echt als een probleem, sterker nog, ik voorzie een afname van de grootte van databundels op privé abonnementen naar misschien zelfs wel 0GB en waarbij switchen dan ook helemaal niet meer nodig is. Zelf heb ik helemaal geen privé abonnement omdat ik mijn zakelijke telefoonnummer ook voor privé doeleinden mag gebruiken. Mijn werkgever (ik zelf dus) heeft daar toestemming voor gegeven.

 

Zelf heb ik al geruime tijd een Android dual-sim telefoon (OnePlus 5T) maar het tweede simslot wordt alleen gebruikt tijdens reizen buiten Europa om een data-sim uit het land van bestemming te plaatsen. Ook ik zie het nut van esim dan ook niet echt. 

Ik vind het overigens wel jammer dat Apple het dual-sim model (met twee simslots) zoals ze in China uitbrengen niet ook in Europa levert. Dan hadden we deze discussie helemaal niet gehad.

De discussie gaat hier niet over het wel of niet hebben van enig nut, het gaat erom dat er mensen zijn die esim willen. De redenen doen er niet toe. Jullie praten alleen over dual Sim telefoons, maar er zijn meer toestellen die gebruik maken van esim, neem de Apple Watch.

ik zit de ene maand 2 weken in Indonesië, de andere maand een week in Japan.

steeds een nieuwe kaart kopen voor een databundel, steeds de simtray openen, al die kutkaartjes.

niks makkelijker dan gewoon online bestellen en direct gebruiken.

zie je het nut van esim niet, even goede vrienden, maar wat doe je hier dan?

bevalt het niet, scroll dan lekker door want ik zit hier niet voor meningen over het nut van esim

 

Eens. En ik zie KPN inderdaad een beetje als Apple, waarbij Apple geloof ik ook niet altijd even voor loopt met techniek…

 

Voortijdig beëindigen van mijn abo zakelijk of privé is geen optie, dan moet je de resterende maanden betalen, ben je je nummer kwijt en betaal je uiteraard €25 administratiekosten. Trouwens wel weer leuk weetje: het merendeel van de abonnementen van mijn collegae en die van mij, worden dus stilzwijgend verlengd door KPN. Vallen onder oude (ongunstige) voorwaarden en (zeer) ongunstige tarieven. Maar KPN zal niet de enige zijn die dit zo doet.

 

Las nu wel dat KPN SuperWifi heeft. Geweldig. Kunnen we straks allemaal husselen met onze SuperWifi. De doelgroep is steeds jonger volgens mij.

Ik mocht het trouwens niet meer vragen van de KPN betrokkenen hier, maar doe het lekker toch, aangezien ik nog steeds (een teveel) betalende klant ben: is er al nieuws over eSim? Waarschijnlijk is er wel al bedacht, dat als hij er straks is we €25 administratiekosten moeten betalen. 

 


ik zit de ene maand 2 weken in Indonesië, de andere maand een week in Japan.

steeds een nieuwe kaart kopen voor een databundel, steeds de simtray openen, al die kutkaartjes.

niks makkelijker dan gewoon online bestellen en direct gebruiken.

Precies, spijker op z'n kop, maar daarvoor is het toch helemaal niet nodig dat KPN esim ondersteunt, die bestel je toch bij een provider in Indonesië of Japan en niet bij KPN?


Ten eerste is T-Mobile hier igv niet zo geweldig kwa ontvangst. Ik kom vaak in gebieden waar naar mijn ervaring KPN de beste ontvangst heeft. 

Ik heb al sinds jaar en dag T-Mobile en ik ondervind nooit problemen met de ontvangst.

Internationaal gezien heeft T-Mobile ook wel enige grote voordelen t.o.v. KPN doordat T-Mobile ook in andere landen haar eigen netwerk kan gebruiken om haar diensten te leveren.

 

Bij de iPhone met E-Sim en SIM kaart kan je maar 1 SIM gebruiken voor data. Niet echt handig als je hotspot en bv ook whatsapp op je werktelefoon gebruikt.

Ook bij Android kan je tegelijkertijd maar één sim gebruiken voor data en als je van sim wilt switchen voor data dan zal je dat via de instellingen moeten aanpassen.

Persoonlijk denk ik dat er geen enkele werkgever meer te vinden is die er een probleem van maakt als de zakelijke databundel voor privé zaken gebruikt wordt mits dat niet leidt tot excessief gebruik. Ik zie het tegelijkertijd maar één sim kunnen gebruiken voor data dan ook niet echt als een probleem, sterker nog, ik voorzie een afname van de grootte van databundels op privé abonnementen naar misschien zelfs wel 0GB en waarbij switchen dan ook helemaal niet meer nodig is. Zelf heb ik helemaal geen privé abonnement omdat ik mijn zakelijke telefoonnummer ook voor privé doeleinden mag gebruiken. Mijn werkgever (ik zelf dus) heeft daar toestemming voor gegeven.

 

Zelf heb ik al geruime tijd een Android dual-sim telefoon (OnePlus 5T) maar het tweede simslot wordt alleen gebruikt tijdens reizen buiten Europa om een data-sim uit het land van bestemming te plaatsen. Ook ik zie het nut van esim dan ook niet echt. 

Ik vind het overigens wel jammer dat Apple het dual-sim model (met twee simslots) zoals ze in China uitbrengen niet ook in Europa levert. Dan hadden we deze discussie helemaal niet gehad.

De discussie gaat hier niet over het wel of niet hebben van enig nut, het gaat erom dat er mensen zijn die esim willen. De redenen doen er niet toe. Jullie praten alleen over dual Sim telefoons, maar er zijn meer toestellen die gebruik maken van esim, neem de Apple Watch.

ik zit de ene maand 2 weken in Indonesië, de andere maand een week in Japan.

steeds een nieuwe kaart kopen voor een databundel, steeds de simtray openen, al die kutkaartjes.

niks makkelijker dan gewoon online bestellen en direct gebruiken.

zie je het nut van esim niet, even goede vrienden, maar wat doe je hier dan?

bevalt het niet, scroll dan lekker door want ik zit hier niet voor meningen over het nut van esim

 

Haha tig berichten over “wanneer komt KPN met een E-Sim” en dan keer op keer dezelfde reactie van KPN is geweldig voer om te lezen. Daar zit jij natuurlijk op te wachten. Als je het antwoord van KPN al weet wat doe jij hier dan? ;)

Ik vind het wel verhelderend om te lezen waarom andere mensen nou zitten te wachten op E-Sim.


ik zit de ene maand 2 weken in Indonesië, de andere maand een week in Japan.

steeds een nieuwe kaart kopen voor een databundel, steeds de simtray openen, al die kutkaartjes.

niks makkelijker dan gewoon online bestellen en direct gebruiken.

Precies, spijker op z'n kop, maar daarvoor is het toch helemaal niet nodig dat KPN esim ondersteunt, die bestel je toch bij een provider in Indonesië of Japan en niet bij KPN?

Eigenlijk heel logisch.

ik zit ook vaak voor langere tijd binnen Europa, dan hou ik liever mijn eigen abbo.

zakelijke provider heeft ook nog geen esim en onze organisatie kennende gaan ze ook geen uitzonderingen maken als Vodafone er wél mee komt.

het gaat dan ook vooral om de data, want bellen via whatsapp of Skype.

met mij veel collega’s die in hetzelfde schuitje zitten maar die kopen dan een Samsung. Ik blijf liever bij Apple die de mogelijkheid biedt, vandaar dat ik overstap.

(het duurt nog 2 maanden voordat contract afloopt dus ik blijf duimen...)


met mij veel collega’s die in hetzelfde schuitje zitten maar die kopen dan een Samsung.

Brrr, een Samsung, ik moet er niet aan denken.

 

zakelijke provider heeft ook nog geen esim

Helaas is T-Mobile in Nederland de enige provider die eSIM aanbiedt en dan alleen voor de iPhone, niet voor de Apple Watch. Andere providers zullen vast een keer komen met de ondersteuning van eSIM, de vraag is alleen ... wanneer. Ik ben bang dat er niet veel commerciële druk ligt op de ondersteuning van eSIM omdat het percentage abonnees met twee mobiele abonnementen in Nederland behoorlijk laag is. Het meerendeel van de Nederlanders met een zakelijk abonnement gebruikt dat zakelijke abonnement ook voor privé doeleinden. De fiscus legt sinds 2015 ook geen beperkingen meer op voor privégebruik van een zakelijk mobiel abonnement en zakelijke abonnementen zijn veelal toch al voor onbeperkt bellen met een grote databundel.


met mij veel collega’s die in hetzelfde schuitje zitten maar die kopen dan een Samsung.

Brrr, een Samsung, ik moet er niet aan denken.

 

zakelijke provider heeft ook nog geen esim

Helaas is T-Mobile in Nederland de enige provider die eSIM aanbiedt en dan alleen voor de iPhone, niet voor de Apple Watch. Andere providers zullen vast een keer komen met de ondersteuning van eSIM, de vraag is alleen ... wanneer. Ik ben bang dat er niet veel commerciële druk ligt op de ondersteuning van eSIM omdat het percentage abonnees met twee mobiele abonnementen in Nederland behoorlijk laag is. Het meerendeel van de Nederlanders met een zakelijk abonnement gebruikt dat zakelijke abonnement ook voor privé doeleinden. De fiscus legt sinds 2015 ook geen beperkingen meer op voor privégebruik van een zakelijk mobiel abonnement en zakelijke abonnementen zijn veelal toch al voor onbeperkt bellen met een grote databundel.

Drom, voor mij geen Samsung, ik stap liever over.

maar er zijn nog 2 andere providers die esim aanbieden, Truphone en Ubigi.

dus KPN moet het ook kunnen.

maar ook ik ben bang dat dit nog lang op zich kan laten wachten, dus stap ik over en kom mogelijk terug wanneer kpn esim aanbiedt.


dus KPN moet het ook kunnen.

Natuurlijk kan KPN het ook, de vraag is of het commercieel gezien aantrekkelijk genoeg is.

Op de zakelijke markt ondersteunt KPN al langere tijd eSIM voor IoT toepassingen maar blijkbaar is de noodzaak er niet om dit ook voor telefonie beschikbaar te stellen.


dus KPN moet het ook kunnen.

Natuurlijk kan KPN het ook, de vraag is of het commercieel gezien aantrekkelijk genoeg is.

Op de zakelijke markt ondersteunt KPN al langere tijd eSIM voor IoT toepassingen maar blijkbaar is de noodzaak er niet om dit ook voor telefonie beschikbaar te stellen.

Idd.

en als het niet aantrekkelijk genoeg is voor KPN, dan is kon niet aantrekkelijk genoeg voor mij, even goede vrienden. Ik wil gewoon een bepaalde service, als je die niet krijgt waar je zit moet je overstappen, dat is dan ook wat wij doen.

kpn is goed, maar t-mobile is niks slechter, uiteindelijk wil je gewoon bellen en internetten, en thuis willen we tv kijken en internetten, van welke provider dit komt kan me echt niks boeien.


kpn is goed, maar t-mobile is niks slechter, 

Klopt, ik heb de mobiele telefonie van ons hele gezin al vele jaren bij T-Mobile ondergebracht. :wink:

Overigens gebruik ik mijn zakelijke T-Mobile abonnement ook voor privé doeleinden.


Opgelost!

ik heb een dual sim iPhone 11 gekocht, Aziatisch model (ik hou wel van mooi aziatisch😊) kneiterduur, maar wel plek voor 2 fysieke nano sim kaartjes. 
dus mocht je er 300 euri extra voor over hebben, Google eens, er is een bedrijf in Nederland die deze importeert.


Opgelost!

ik heb een dual sim iPhone 11 gekocht, Aziatisch model (ik hou wel van mooi aziatisch😊) kneiterduur, maar wel plek voor 2 fysieke nano sim kaartjes. 
dus mocht je er 300 euri extra voor over hebben, Google eens, er is een bedrijf in Nederland die deze importeert.

Zoals ik al zei …

Ik vind het overigens wel jammer dat Apple het dual-sim model (met twee simslots) zoals ze in China uitbrengen niet ook in Europa levert. Dan hadden we deze discussie helemaal niet gehad.

Bron


Opgelost!

ik heb een dual sim iPhone 11 gekocht, Aziatisch model (ik hou wel van mooi aziatisch😊) kneiterduur, maar wel plek voor 2 fysieke nano sim kaartjes. 
dus mocht je er 300 euri extra voor over hebben, Google eens, er is een bedrijf in Nederland die deze importeert.

Zoals ik al zei …

Ik vind het overigens wel jammer dat Apple het dual-sim model (met twee simslots) zoals ze in China uitbrengen niet ook in Europa levert. Dan hadden we deze discussie helemaal niet gehad.

Bron

Ik heb jouw reactie dus ook maar voor de helft gelezen, sorry.

toch bedankt voor de tip.😉


Opgelost!

ik heb een dual sim iPhone 11 gekocht, Aziatisch model (ik hou wel van mooi aziatisch😊) kneiterduur, maar wel plek voor 2 fysieke nano sim kaartjes. 
dus mocht je er 300 euri extra voor over hebben, Google eens, er is een bedrijf in Nederland die deze importeert.

Zoals ik al zei …

Ik vind het overigens wel jammer dat Apple het dual-sim model (met twee simslots) zoals ze in China uitbrengen niet ook in Europa levert. Dan hadden we deze discussie helemaal niet gehad.

Bron

Ik heb jouw reactie dus ook maar voor de helft gelezen, sorry.

toch bedankt voor de tip.😉


Ik zou ook nog ff dit artikel checken:

https://www.iculture.nl/reviews/iphone-fysieke-dualsim-review/


Valentijnscadeautje dan, KPN? :heart_eyes:


Het komt steeds korter bij..…

https://www.nu.nl/tech/6033581/simyo-ondersteunt-digitale-simkaart-voor-sim-only-en-prepaidklanten.html


Het komt steeds korter bij..…

https://www.nu.nl/tech/6033581/simyo-ondersteunt-digitale-simkaart-voor-sim-only-en-prepaidklanten.html

Ik vind dit best goed nieuws!


Eerst zien dan geloven dat het nu ook naar KPN komt… er is nog steeds geen commentaar : toezegging vanuit KPN voor de KPN abonnementen. 


Inmiddels heeft KPN ervaring op kunnen doen met Simyo. Nu hoeft het toch niet zo lang meer te duren voordat we er met een regulier KPN abonnement gebruik van kunnen maken? Waar wacht KPN nog op?


Misschien is het weer een keer tijd voor KPN om te reageren. Of mag ik nog steeds niet om een update vragen….?


Hi all, natuurlijk mag dat en natuurlijk willen we reageren. Echter is er op dit moment geen ander concreet nieuws hierover dat nog niet is gedeeld. 

Meer kan ik er nu niet van maken. Zodra er een beslissing komt dat dit wordt uitgerold zal dit hier zeker worden vermeld en breed worden gecommuniceerd.