Skip to main content
Beantwoord

Esim in combinatie met simkaart Dtac in Thailand

• April 28, 2025
  • 6 reacties
  • 81 keer bekeken

Spike11
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Ik wil graag overstappen van Fysieke simkaart KPN naar esim KPN maar heb een vraag omtrent het gebruik met fysieke simkaart Dtac in Thailand.

Ik ga elk jaar op familie bezoek in Thailand en koop op de luchthaven in Bangkok altijd een simkaart van Dtac. Nou is mijn vraag als ik met mijn telefoon een google pixel 9 pro xl met esim ik in Thailand daar nog steeds een simkaart van dtac koop hoe dat werkt met esim. Gaat dit samen of moet ik de esim dan verwijderen of kan ik deze gewoon uitzetten en de simkaart van dtac gebruiken?

Ik gebruik nu nog de simkaart van KPN omdat het me steeds niet lukt de esim te activeren krijg telkens oeps er is iets misgegaan probeer opnieuw

Beste antwoord door PeterG

Een e-sim (kpn) en een fysieke simkaart (Dtac) moeten gewoon tegelijk in het toestel kunnen werken.

E-sim houd ik met niet mee bezig. Hopelijk reageren anderen hier nog over hoe te activeren in het buitenland.

Wel is er nog dit op de community:

En hier waarschijnlijk nog een nieuwtje voor je

https://www.maxvakantieman.nl/artikelen/nieuws/voortaan-ben-je-verplicht-eerst-een-formulier-in-te-vullen-voor-een-vakantie-naar-thailand-zo-werkt-de-digital-arrival-card/

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • April 28, 2025

Een e-sim (kpn) en een fysieke simkaart (Dtac) moeten gewoon tegelijk in het toestel kunnen werken.

E-sim houd ik met niet mee bezig. Hopelijk reageren anderen hier nog over hoe te activeren in het buitenland.

Wel is er nog dit op de community:

https://www.maxvakantieman.nl/artikelen/nieuws/voortaan-ben-je-verplicht-eerst-een-formulier-in-te-vullen-voor-een-vakantie-naar-thailand-zo-werkt-de-digital-arrival-card/

Spike11
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • April 28, 2025

@PeterG 

Bedankt voor je reactie maar ik wil in Thailand gewoon de Dtac simkaart gebruiken en wanneer ik weer naar nederland vertrek de Dtac simkaart eruit en esim in Ned weer gebruiken

Spike11
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • April 28, 2025

@PeterG 

Van de arrival kaart weet ik omdat wij langer gaan dan 6 weken maar toch bedankt.

nu eerst mijn esim aan de gang krijgen lukt steeds niet

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 28, 2025

@PeterG 

Bedankt voor je reactie maar ik wil in Thailand gewoon de Dtac simkaart gebruiken en wanneer ik weer naar nederland vertrek de Dtac simkaart eruit en esim in Ned weer gebruiken

OOPS. We waren tegelijk. Deze kan je dus negeren 😉

Hmm, lees je wel goed?

In Nederland kun je gewoon de kpn e-sim gebruiken. In Thailand beide; kpn e-sim + fysieke Dtac sim. Je kunt in je telefoon instellen waar welke provider voor gebruikt wordt. Sim instellingen zijn dat.

Maar het gaat nu dus even niet om de kpn e-sim te activeren. Dáár kan ik je echter niet bij helpen.

Spike11
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • April 28, 2025

@PeterG 

Oke dat ik dan kiezen is me nu duidelijk.

Nou iemand die mij kan helpen om de esim op mijn telf te krijgen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 28, 2025

Hoe installeer ik e-sim op mijn telefoon?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN app beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

➡ Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland.

• Open de app en selecteer onder producten het mobiele abonnement waarvoor je e-sim wilt installeren.
  • Scroll een beetje naar beneden, naar ‘Makkelijk aanpassen’.
  • Kies daar voor ‘Simkaart’.
  • Klik daarna op ‘Simkaart vervangen of overzetten'.
  • Kies daarna voor ‘e-sim’.
  • Klik op ‘Op dit toestel installeren’.
  • Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de app in en klik op ‘Bevestigen’.
  • Volg de rest van de stappen.
  • Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

• Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan.