Skip to main content

Ik heb mijn eSim verwijderd in de veronderstelling dat de Sim kaart het nog zou doen!! Nu heb ik helemaal niets meer aan bereik! Nieuwe ESim aanvragen is ook geen optie aangezien je hem moet activeren met een code per sms!

 

help aub!

 

en voor er vragen komen waarom ik de eSim verwijderd heb… mijn internet was nog nooit zo traag, met de Sim haalde ik met gemak 350 mb/s en met de eSim maar 2 mb/s

 

Hallo @KeesJ 

 

Het klopt dat je huidige SIM kaart niet meer werkt, die wordt uitgeschakeld zodra je eSIM activeert.

Via MijnKPN kan je een nieuwe SIM kaart aanvragen.


@KeesJ De oude Sim word zodra je een e Sim activeert onklaar gemaakt.

Net zoals bij een normale Sim als je die vervangt dan is de oude uit de lucht

Een nieuwe Sim kan je zelf aanvragen in mijn KPN of je kan in de winkel een nieuwe Sim ophalen.

 


Het is toch rampzalig dat voor het activeren van een eSIM er eerst een gewone simkaart gebruikt moet worden zodat er een smsje ontvangen kan worden.

Ik vraag me dan wel eens af wie de "use case" beschreven heeft die tot deze procedure heeft geleid.

Nee, neem dan een voorbeeld aan de concurrentie waarbij een eSIM gewoon d.m.v. het scannen van een QR-code geactiveerd kan worden.


Dus met andere woorden, als je dan en nieuwe telefoon neemt moet je weer eerst een nieuwe Sim aanvragen om een sms te kunnen ontvangen en zo een esim in te stellen? Ik vind dit echt schandalig! Ik ben gewoon geheel onbereikbaar nu! Maar de betalingen van het abonnement gaan gewoon door deze dagen dat ik zonder bereik zit! Erg jammer dit

 

 


Volgens mij had je de e Sim niet moeten verwijderen voor de wissel.

Je had eerst op je nieuwe toestel e Sim moeten aanvragen en dan kan je op je oude toestel nog een sms ontvangen.

Daar zit nu de fout in die gemaakt is denk ik

Maar een moderator zal dit moeten bevestigen of ontkrachten 


@KeesJ het klopt inderdaad wat @Roos79 hierboven zegt. Op dit moment is het zo dat voor het initiële instellen van de e-sim in alle gevallen een fysieke simkaart nodig is. Dit zal in dit geval betekenen dat je inderdaad een vervangende simkaart nodig hebt. 


Dit is inderdaad niet iets om heel vrolijk van te worden.

Dacht ivm Android 11 een schone installatie te doen en naderhand mijn esim weer te activeren via de kpn app maar helaas..…

Kan morgen een kpn shop zien te vinden die open is om weer bereikbaar te zijn zucht..….....


Ik kwam na een factory reset hetzelfde probleem tegen. Echt waardeloos dat de activatiecode niet via e-mail verzonden kan worden. 
 

ik krijg morgen een nieuwe Sim kaart in de hoop weer bereikbaar te zijn. Stel dat ik de esim opnieuw activeer, dan kan de verzonden simkaart weer direct de prullenbak in. Wat een verspilling!

 

De klantenservice was verder behulpzaam, maar deze procedure kan wel een review gebruiken. 
 

Ik ga de esim in ieder geval niet weer gebruiken. Wat een gezeik als er iets mis is met je toestel..