Skip to main content
Vraag

eSim werkt niet op mijn iPhone 14

• April 14, 2025
  • 5 reacties
  • 40 keer bekeken

Mijn Esim werkt niet. De app geeft aan dat het niet kan bij een iPhone 14, maar de kpn site wel en Apple ook. Nu heb ik geen bereik en geen bundel en kpn heeft geen e-mail adres of chat functie met een medewerker….

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• April 14, 2025

Hallo ​@Sanne2309 

Is je abonnement al ingegaan en indien van toepassing het nummer geporteerd?
Zo niet dan kan je de e-sim nog niet activeren.

Als je abonnement wel is ingegaan volg dan de stappen in dit artikel:

Hoe installeer ik e-sim op mijn telefoon?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN app beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland.

• Open de app en selecteer onder producten het mobiele abonnement waarvoor je e-sim wilt installeren.
  • Scroll een beetje naar beneden, naar ‘Makkelijk aanpassen’.
  • Kies daar voor ‘Simkaart’.
  • Klik daarna op ‘Simkaart vervangen of overzetten'.
  • Kies daarna voor ‘e-sim’.
  • Klik op ‘Op dit toestel installeren’.
  • Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de app in en klik op ‘Bevestigen’.
  • Volg de rest van de stappen.
  • Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

• Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan.

Nieuw abonnement met e-sim besteld?

Bestel je een nieuw abonnement gelijk met e-sim? Ook dan gaat dit via de nieuwe MijnKPN app. Nadat je aansluiting geactiveerd is en je hebt hem gekoppeld aan je KPN ID (je krijgt ook een mail met uitleg daarover) zie je in de MijnKPN een banner om de e-sim direct te activeren.

Heb je een abonnement besteld met nummerbehoud, dan kan je de e-sim pas activeren zodra je nummer is overgezet. Daar word je per e-mail over bericht.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 16, 2025

Goedemorgen ​@Sanne2309 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Wat is op dit moment de stand van zaken, heb je nog iets gehad een bovenstaand bericht? Je kunt tegenwoordig trouwens ook een belafspraak inplannen met onze Helpdesk voor directe ondersteuning. En een andere optie is om hiermee langs de dichtstbijzijnde KPN winkel te gaan!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 16, 2025

Mijn abonnement is 14-4 ingegaan met nummerbehoud. Dit werkt nog steeds niet , mijn telefoon geeft aan dat er geen nummer bekend is

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 16, 2025

Ik kan niet bellen omdat ik geen bundel heb…

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 21, 2025

Hoi ​@Sanne2309 , in dat geval zou je ook nog contact met ons op kunnen nemen via Facebook of X! En anders zodra het kan, hiermee langs een KPN winkel gaan.Â