Skip to main content
Antwoord

Extra betaald voor onbeperkt bellen en krijg steeds melding dat belminuten op zijn

• November 3, 2025
  • 8 reacties
  • 133 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Er is extra betaald voor 1 maand onbeperkt bellen. Krijg steeds bericht KpN dat mijn belminuten op zijn ? Over gebeld mevrouw bij de kpn snapte het niet en zei dat mijn belminuten  op zijn .. hoe dan met onbeperkt. Vervolgens vraag ik of ik een klacht kan indienen dat kon via  kpn@/klact  .. maar deze bestaat dus niet ? 

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@JDV07, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons hebt gevonden en jouw vraag hier stelt. Ik kan me goed voorstellen dat je graag meer duidelijkheid wilt.

Even snel samengevat: Je hebt een Sim Only abonnement met beperkte minuten en heb nu eenmalig een extra bundel aangezet voor onbeperkt belminuten. Toch krijg je nog sms’jes dat je bundel op is.

Je hebt de extra bundel voor onbeperkt sms’jes en belminuten aangezet op 11 oktober. Dat betekent dat deze tot 10 november nog geldig is en dat je hier tot die dag gebruik van kan maken.

De reden dat je alsnog sms’jes ontvangt dat jou belminuten op zijn, komt waarschijnlijk van de bundel in jouw abonnement. Dit is een belbundel met een beperkt aantal belminuten. Deze bundel heeft voorrang op de onbeperkte bundel. Dus als deze bundel op is, krijg je van ons bericht dat jouw belminuten op zijn. Maar daarna kan je nog gebruik maken van de onbeperkte bundel.

Het kan zijn dat je de sms 2 keer hebt ontvangen. Als je na 11 oktober een nieuwe factuurperiode bent begonnen, heb je ook opnieuw jouw beperkte belbundel gekregen. Deze wordt dan eerst weer op gemaakt. En dus krijg je weer een sms'je dat de bundel op is. Daarna gaat het verbruik weer uit de onbeperkte bundel.

Is het zo duidelijk?

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 3, 2025

Heb je prepaid?

kpn.com/klacht

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 3, 2025

Hallo Peter ,

Nee heb een sim only abonnement. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 3, 2025

Wanneer heb je jouw abonnement gewijzigd ​@JDV07 ? Je kan dat één keer per maand aanpassen, maar de wijziging gaat pas in op de eerste dag van de volgende factuurperiode.

Of heb je Bel/sms bundel “Onbeperkt” via sms ONBEPERKT AAN naar 1266 besteld?
Die kost eenmalig € 3,99 en is 31 dagen geldig vanaf het moment dat je ‘m bestelt.

bron: Extra MB's of bundel kopen en aanzetten | KPN.com

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 3, 2025

Ik heb 11 oktober onbeperkt aan en eenmalig €3,99 betaald, heb dit ook uitgelegd aan de mevrouw van KPN. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 3, 2025

In dat geval zou je inderdaad nog t/m 10 november onbeperkt bellen/sms moeten hebben.

Heb je in de MijnKPN app gekeken of de bundel daar zichtbaar is?

De MijnKPN app: Beheer je gegevens en abonnementen | KPN Community

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 5, 2025

Hallo ​@JDV07, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons hebt gevonden en jouw vraag hier stelt. Ik kan me goed voorstellen dat je graag meer duidelijkheid wilt.

Even snel samengevat: Je hebt een Sim Only abonnement met beperkte minuten en heb nu eenmalig een extra bundel aangezet voor onbeperkt belminuten. Toch krijg je nog sms’jes dat je bundel op is.

Je hebt de extra bundel voor onbeperkt sms’jes en belminuten aangezet op 11 oktober. Dat betekent dat deze tot 10 november nog geldig is en dat je hier tot die dag gebruik van kan maken.

De reden dat je alsnog sms’jes ontvangt dat jou belminuten op zijn, komt waarschijnlijk van de bundel in jouw abonnement. Dit is een belbundel met een beperkt aantal belminuten. Deze bundel heeft voorrang op de onbeperkte bundel. Dus als deze bundel op is, krijg je van ons bericht dat jouw belminuten op zijn. Maar daarna kan je nog gebruik maken van de onbeperkte bundel.

Het kan zijn dat je de sms 2 keer hebt ontvangen. Als je na 11 oktober een nieuwe factuurperiode bent begonnen, heb je ook opnieuw jouw beperkte belbundel gekregen. Deze wordt dan eerst weer op gemaakt. En dus krijg je weer een sms'je dat de bundel op is. Daarna gaat het verbruik weer uit de onbeperkte bundel.

Is het zo duidelijk?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 5, 2025

Jazeker is het nu duidelijk !

ik begrijp niet waarom u collega welke ik heb gebeld  mij dit niet kon uitleggen. En maar bleef zeggen u belminuten zijn op ! 

Bedankt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 6, 2025

Hoe vaak neem je per jaar die bundel voor bellen erbij? Meer dan 3 x?

Dan is het al lonend om voor maar € 1 per maand meer je abonnement naar onbeperkt bellen/sms aan te vullen. (?)