Skip to main content

Kreeg na de landing in Zuid-Afrika SMS dat ik een databundel kon kopen.....niet gedaan en roaming uitgezet....toch had ik al 24 mb verstookt voor jawel 60 euro !  Toen pas greep t systeem.in ! Geen info dat het meteen ging lopen !!@ 

Echt bizar..., bij t mobile had ik ondanks roaming aan dan gewoon geen verbinding!! 

Waarom niet geen verbinding tenzij ? 

Dit komt mij gewoon onethisch over ! Waarschijnlijk ook nog een opslag op de doorberekende kosten door KPN…

Eens kijken wat Radar..(kopie) etc etc ervan vind...

Je bent absoluut niet de eerste die hier tegenaan loopt, sterker nog, jaarlijks zijn er duizenden abonnees die tegen deze exorbitante kosten aanlopen.

Ik he KPN al vele malen opgeroepen om haar maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen en ervoor te zorgen dat je zelf een limiet kunt instellen op jouw roamingkosten, ook een limiet van €0,00. Helaas is dit nog steeds niet geïmplementeerd.


Dank voor je reactie... 

Ja van dat transparante waar ze zo.prat opgaan blijft weinig over.

Ik overweeg serieus dit eens formeel aan te kaarten bij de juiste gremia.

Als iemand van KPN meeleest, graag een tegemoetkoming mbt deze kosten of een formeel bericht van afwijzing.

Dit graag binnen een termijn van 14 dagen vanaf dagtekening dit schrijven.

Ik ben recentelijk met diverse 06 nrs en internet TV thuis overgestapt..., ga echt twijfelen of dit een goede stap is geweest...


Hallo @G.J.S. i.v.m. een aanstaande voorwaardenwijziging per 1 april a.s. ben je tot 1 april contractvrij en kun je doen en laten wat je wilt met je huidige abo.

Zie ook de mail die je daarover hebt gehad of krijgt van KPN.

 


Dank je, ...hoop echter op een beleidswijziging bij KPN. .., Dit kan gewoon niet..


Hoi @G.J.S.

Zuid-Afrika, wat een te gek land. Alleen nu heb je kosten gemaakt. Ik begrijp dat je daar van baalt. Ik zal wel meteen met de deur in huis vallen, ik kan deze kosten niet vergoeden. 

Ik zal uitleggen waarom. Jouw simkaart maakt waar dan ook ter wereld verbinding met het netwerk dat beschikbaar is. Als jouw toestel toestemming geeft om data te verbruiken dan gebeurt dat ook. Bij een bedrag van 60 euro inclusief btw wordt dit geblokkeerd. Dit is wettelijk bepaald. Wel kan je dan nog toestemming geven door te reageren op de sms om verder te gaan met data gebruiken. 

Uitzetten van enkel roaming is vaak niet genoeg. Het beste is ook om het toestel opnieuw op te starten. Zo weet je zeker dat alle datasessies afgesloten worden.

Verder heb ik het verzoek voor het zelf kunnen instellen doorgegeven. Wie weet komt daar verandering in. Maar voor nu is dit hoe de situatie werkt.


Uitzetten van enkel roaming is vaak niet genoeg. Het beste is ook om het toestel opnieuw op te starten. Zo weet je zeker dat alle datasessies afgesloten worden.

De kans dat je nog datasessies hebt lopen is nagenoeg nihil als je uit een vliegtuig komt rollen waar je jouw toestel vrijwel zeker uit hebt gehad of anders in ieder geval in vliegtuigmodus. In beide gevallen zijn alle datasessies komen te vervallen. Op dat moment had roaming al uit moeten staan want de eerste seconden aangesloten op het buitenlandse netwerk zijn veelal genoeg om die €60,50 volledig te verbranden. Het is echt ongehoord dat hier zo makkelijk over gedaan wordt.


Hoi @G.J.S.

Zuid-Afrika, wat een te gek land. Alleen nu heb je kosten gemaakt. Ik begrijp dat je daar van baalt. Ik zal wel meteen met de deur in huis vallen, ik kan deze kosten niet vergoeden. 

Ik zal uitleggen waarom. Jouw simkaart maakt waar dan ook ter wereld verbinding met het netwerk dat beschikbaar is. Als jouw toestel toestemming geeft om data te verbruiken dan gebeurt dat ook. Bij een bedrag van 60 euro inclusief btw wordt dit geblokkeerd. Dit is wettelijk bepaald. Wel kan je dan nog toestemming geven door te reageren op de sms om verder te gaan met data gebruiken. 

Uitzetten van enkel roaming is vaak niet genoeg. Het beste is ook om het toestel opnieuw op te starten. Zo weet je zeker dat alle datasessies afgesloten worden.

Verder heb ik het verzoek voor het zelf kunnen instellen doorgegeven. Wie weet komt daar verandering in. Maar voor nu is dit hoe de situatie werkt.

Dank voor je reactie, ...je verschuilen achter de wet is m.i. niet reel voor KPN....Vorig jaar met mijn tmobile abbo, kreeg ik gewoon geen verbinding...tenzij ik een.pakket kocht.. Ik mis ook elke duidelijke verwijzing door kpn hierover...ik wordt wel sufgemaild over aanbiedingen etc, maar niet hierover ! 

Ik.blijf not amused om het zomaar te zeggen...zeker als ik.nu.merk dat ik niet de enige ben.

Softwarematig m.i. een druk op de knop. Of zet t terug naar 3 euro ipv 60 . gisteren !! 

Vrgr G.J.Schultz

 


Softwarematig m.i. een druk op de knop. Of zet t terug naar 3 euro ipv 60 . gisteren !! 

Zelfs Simpel kan zoiets simpels.

 


Ja ik begrijp het. Die wens is doorgezet. Wie weet gaat het nog komen. Ik kan er nu niet meer van maken. 


Dank je, 

IK heb na aanleiding van deze materie gebeld met KPN, het service nr +31612001200....3 feb 1630..., ( zie mijn bel overzicht)  , aan het begin gevraagd of mij dit geld ging kosten...Nee zei de collega, servicenrs zijn altijd gratis ook uit het buitenland ...niet dus ! ...weer  20 euro  bovenop de al reeds betwiste 60 ! 

Ik zou het waarderen dat dit bedrag dan wel verrekend wordt…

Met vriendelijke groeten.

G.J.Schultz

 


Dat klopt helaas niet. Vanuit het buitenland betaal je het tarief wat daar geldt.


Dat klopt helaas niet. Vanuit het buitenland betaal je het tarief wat daar geldt.

Gaat het daarom @Bart_Z, of gaat het er om dat gezegd is dat servicenummers altijd gratis zijn, ook vanuit het buitenland?


Dat het servicenummer gratis is buiten de EU klopt niet. Je betaalt dan lokale belkosten. Zo had het gezegd moeten worden. 


Bij de buren is het gras ook niet groener hoor heb dit zelf ervaren met een andere partij precies zelfde probleem.

Maar goed de optie om het buiten de EU uit te zetten in de opties zou mooi zijn.

Ook ben je zelf wel verantwoordelijk wat je op je telefoon allemaal laat syncen als je online bent.

24 mb zit je zo aan als facebook en vriendjes op achtergrond actief zijn en je dit niet uitgezet heb voor achtergrond gebruik


Dat het servicenummer gratis is buiten de EU klopt niet. Je betaalt dan lokale belkosten. Zo had het gezegd moeten worden. 

Dat snap ik maar wat gaat KPN uit coulance doen met die €20,- immers @G.J.S. is door die uitspraak wel op het verkeerde been gezet.


Heb inmiddels een coulance aanbod gehad van KPN waar ik tevreden over ben…