Skip to main content

Geachte Heer/ Mevr, ik ben doof en kan niet bellen en ben opgelicht door een sms van boku en zie tot mijn verbazing staan bij de Kpn dat er voor € 58 aan extra kosten staan en die had ik al betaald via de sns bank aan Apple. Kunt u mij mailen anders kom ik er niet uit en heb niemand om te bellen 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Edje wrx via teletolk kun je ook met KPN ‘praten’, zie onderstaande link:

https://kpnteletolk.nl/

Succes


Her gaat over opgelicht duur boku per sms en tot mijn verbazing zag ik bij kpn € 58 aan extra kosten staan en wist nergens van en had goud voor een spelletje gekocht en betaald aan de bank en was voor Apple en ik kan niet bellen omdat ik gehoor problemen heb en ik kan dit ook niet betalen en had daar totaal niks besteld of gekocht, dus opgelicht via SMS. Wat kunnen jullie voor me doen? 


@Edje wrx Enkele dagen afwachten tot een moderator deze vragen oppakt.

Het is geen direct chat dus een antwoord duurt enkele dagen.

 

Als je betalen via factuur aan heb staan is dat de wijze hoe je het betaalt waarschijnlijk maar een moderator moet mee kijken wat er gebeurt.

Ook kan het zijn dat je een abonnement heb genomen op een betaalde dienst.

Kans bestaat omdat je zelf akkoord bent gegaan met de koop dat deze kosten dus niet gecrediteerd zullen gaan worden.

 

Heb je al gekeken op payinfo of er iets actief is?

https://www.payinfo.nl


Bedankt en ik wacht het even af en nog niet gekeken daar en heb daar ook totaal geen verstand van en ik had dat geld via de sns al aan Apple betaald en kreeg daarna een sms met dat ik al zoveel gebruikt had, maar niet via de Kpn. Dus schrok ik ervan dat ik extra kosten zag staan. 


Ga toch kijken bij payinfo of je niet een abonnement bent aangegaan.

Je heb het zelf akkoord gegeven door iets te kopen en je zal het ook zelf moeten stoppen.


Ik heb daar net gekeken en moet je het telefoonnummer invullen en dat heb ik gedaan met als gevolg dat ik direct een sms krijg om het wachtwoord in te vullen en dat heb ik geen enkele keer gedaan en ik sta machteloos omdat ik doof ben en heb niemand om te bellen ook nog erbij en ik vind het ook erg jammer dat je niet kunt mailen met de kpn en ik kan alleen maar mailen 


Het is dus gekomen doordat ik goud had gekocht voor een spelletje en als ik dat toch niet meer koop is het toch over en had dat naar mijn weten bij Apple gekocht via de sns bank en gelijk mijn account veranderd bij Apple en nogmaals ik heb zelf nooit een wachtwoord daar bij boku ingevuld en zag het ineens bij de kpn staan als extra kosten heb dus 2 x betaald en 1 x aan een oplichter 


En dit staat dan in de sms die je krijgt kopie///

Voor dit mobiele nummer is een de blokkade slot geactiveerd. Je kunt nu voor blokkade betaalde diensten alleen  verwijderen door via u telefoonaanbieder!


Helaas nog geen reactie gehad op mijn vragen over oplichting door boku! 


@Edje wrx het is geen chat en reactie van een moderator kan enkele dagen duren.

Helaas dus een beetje geduld voordat er een moderator aanhaakt.


Oké, maar dacht dat de 3 dagen al om waren of het weekend moet niet meetellen.


Hoi @Edje wrx .   Ik begrijp dat je een spelletje speelt en daar voor moet betalen?  En nu is er dubbel afgeschreven?

Dit zijn geen zaken waar KPN een rol in speelt. Je kunt uiteraard wel besluiten om betalen via KPN uit te zetten.

Hier staan een aantal kennisbank artikelen:  https://forum.kpn.com/kennisbank-factuur-142

 

 

 


Hoe doe ik dat dan om betalen via kpn uit te zetten? Waar moet ik op drukken en als ik nu geen goud meer koop voor dat spelletje, dan schrijven ze toch niks meer af? In de sms stond dat de telefoon aanbieder dat wel uit kan zetten! 


Heb je al op de linkjes in het vorige bericht geklikt? Daar staat het duidelijk vermeld.


Moet in dan op kpn pay drukken om te stoppen of blokkeren en voor jullie is het allemaal makkelijk, maar voor mij dus niet en ben ook al veel te oud voor dit soort dingen.


Betaalde sms- en mobiel internet diensten stoppen

Je kunt betaalde sms- en mobiel internet diensten gratis stopzetten. Dat doe je zo:

 

Ga naar payinfo.nl

Vul jouw telefoonnummer in

Je krijgt een sms met hierin een wachtwoord

Vul dit wachtwoord in

Je krijgt nu een overzicht van alle betaalde diensten op jouw nummer

Klik op details om je af te melden


Bedankt en dat is goede informatie omdat ik niet na het telefoonnummer in te vullen om het wachtwoord in te vullen dat is nu net wat ik niet durfde


Werkt dus ook niet omdat er een blokkade slot op staat en contact met mijn telefoon aanbieder moet opnemen en die kunnen het wel. Iedere keer zie ik dat bericht staan. 


Moet deblokkade slot zijn


Dit staat bij pay info en verder gaat niet. Alleen de telefoon aanbieder kan dat. Kopie::://

Blokkade-instellingen

Eenmalige diensten - Geblokkeerd

Abonnementsdiensten - Geblokkeerd

De bovenstaande blokkades gelden voor nieuwe betaalde sms- en internetdiensten die via derden op de telefoonrekening afgerekend kunnen worden.

Deblokkadeslot - Actief


Zou je voortaan je bericht op het forum willen bewerken als je iets toe te voegen hebt, in plaats van steeds een nieuwe reactie te plaatsen? Dit voorkomt een stortvloed aan mailtjes die ik krijg als ik reactie krijg. Alvast bedankt! :)

Er is niks mis met het wachtwoord. Die krijg je per SMS, en die moet je op www.payinfo.nl invoeren. Zo weten ze daar dat jij het bent.

Onderaan die site je als het goed is een lijst zien met waarop je geabonneerd bent.


Dat heb ik toch ook gedaan!!! Maar kom geen streep verder omdat er een deblokkade staat zoals ik heb laten zien. Kopie//

Onderstaand overzicht toont de betalingen van de afgelopen 3 maanden.

Geen transacties gevonden voor telefoonnummer


Ik kom niet verder op deze manier.  Kopie://

Onderstaand overzicht toont de betalingen van de afgelopen 3 maanden.

Geen transacties gevonden voor telefoonnummer 


Dan zijn er geen betalingen gebeurd.

Misschien is het makkelijker om via Teletolk KPN te bellen of iets dergelijks.


Ik kan niks met gebarentaal en er staat bij de Kpn duidelijk dat er € 58 extra kosten staan en heb ik niet gemaakt en ga die ook niet betalen. Het moet opgelost worden dan. Ik had die voor een spelletje gekocht via de sns bank en betaald voor Apple en ben door boku opgelicht. En ook bij de sms van pay info staat dat mijn telefoon aanbieder dit kan oplossen en had al 3 keer gevraagd als ik nu geen spelletjes meer koop, of er dan nog extra kosten komen te staan. Twee jaar geleden had ik al doorgegeven aan de Kpn nadat mijn vrouw is overleden dat transport bedrijf E.G Van de Werken niet meer bestaat en jaren niet meer en woon ook al 2 jaar ergens anders en nog op de factuur steeds maar transport bedrijf en dat wil ik dus niet en is ook allang bij de KVK uitgeschreven. Mijn dochter had daar toen ook al voor gebeld en ze deden het niet veranderen en ik weet niet of mijn dochter nu nog gaat bellen? Het is voor mij  wel te hopen en weer zeker dat het dan wel goed gaat komen. Ik kan zo niet aan de gang blijven en heb daar helemaal geen tijd voor ook.