Skip to main content

Hoi ik heb precies hetzelfde op de kids sim van mijn dochter, nu al meerdere maanden op rij. Helaas is de kpn klantenservice niet van zins om een oplossing te zoeken en zeggen zij ook geen oorzaak te zien, waardoor de schuld bij mij wordt gelegd. Ik ben er zeker van dat er geen sms verstuurd zijn, ook is het vreemd dat er staat dat er 0 sms zijn die wel a 1,10 per stuk worden afgerekend .Wat kan ik nog doen behalve het abonnement opzeggen?

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

Hoi @stijnec1, welkom op onze community! Deze sms berichten zijn vaak authenticatie sms berichten die sommige apps verzenden/ontvangen gebruiken om je identiteit te bevestigen of je nummer te controleren.
Wij kunnen/mogen de inhoud van deze sms berichten ook niet zien maar als ze op je factuur staan zijn ze verzonden/ontvangen 

Hoi @stijnec1, welkom op onze community! Deze sms berichten zijn vaak authenticatie sms berichten die sommige apps verzenden/ontvangen gebruiken om je identiteit te bevestigen of je nummer te controleren.
Wij kunnen/mogen de inhoud van deze sms berichten ook niet zien maar als ze op je factuur staan zijn ze verzonden/ontvangen 

hallo, dan heb ik een paar vragen:

-waar kan ik deze berichten zien in mijn telefoon?

-waarom staat op de factuur 0 sms berichten verzonden, maar wel 1,10 per sms wordt in rekening gebracht?

-het is een kids sim, daar zouden sowieso geen extra kosten op mogelijk moeten zijn

Waar en óf je ze kunt zien is per toestel afhankelijk. Bij de toestemmingen kun je ook zien elke apps toestemming hebben sms berichten te verzenden en ontvangen. Zegt het tijdstip waarop de sms verzonden is je iets? Het (her)installeren van een app of het aanmaken van een account?

Ik kijk graag even mee naar je factuur, wil je je profiel eens invullen?

stijnec1 schreef:

waarom staat op de factuur 0 sms berichten verzonden, maar wel 1,10 per sms wordt in rekening gebracht?

Als er 0 smsjes à €1,10 afgerekend worden dan zijn de totaalkosten toch €0,-?

Of bedoel je dat er in totaal €1,10 voor 0 smsjes afgerekend wordt?

Kan je eens een screenshot plaatsen van alleen het kostenoverzicht op pagina 2 van de factuur.

Poets eventuele persoonlijke gegevens zoals telefoonnummers wel even weg.

@Thomas van KPN, Het is toch vreemd dat er op de factuur vermeld staat dat er 0 smsjes verstuurd zijn terwijl er toch kosten in rekening gebracht worden, dan gaat er administratief toch iets mis lijkt mij.

Waar en óf je ze kunt zien is per toestel afhankelijk. Bij de toestemmingen kun je ook zien elke apps toestemming hebben sms berichten te verzenden en ontvangen. Zegt het tijdstip waarop de sms verzonden is je iets? Het (her)installeren van een app of het aanmaken van een account?

Ik kijk graag even mee naar je factuur, wil je je profiel eens invullen?

gedaan. Overigens zie ik dat het smsje waarvoor 1,10 in rekening wordt gebracht op de factuur met datum 20 september naar een gewoon nederlands 06 nummer lijkt te zijn gestuurd, een nummer wat overigens niet bij mij bekend is en waar ik ook geen SMS naar gestuurd zie in de berichten app

Dat is merkwaardig, ik zie de sms ook staan op de factuur. Hij moet ook verzonden zijn. Waarom de sms niet zichtbaar is, dat ligt echt aan de telefoon, of de sms is verwijderd uit de berichten app.

Dat gezegd hebbende heeft dit nummer onbeperkt bellen/sms dus hoort dit niet in rekening gebracht te worden. Ik zie dat je daarover een klacht ingediend hebt en daarvoor ook al een vergoeding ingediend is.

hallo dat klopt inderdaad, maar ik zou graag willen vragen om het probleem strucutreel op te lossen, nu moet ik iedere maand bellen om de kosten die onterecht in rekening worden gebracht terug te krijgen

Het zal wel weer om dit “verschijnsel” gaan zeker :

?

nee het gaat om een nederlands nummer, en ook niet om een apple product

Reageer