Skip to main content

Hi, 

Bij de grens van Montenegro kreeg ik een bericht dat mijn bundel van 60,50 is 100% bereikt. Dit is geen bescherming tegen extra kosten. Waarom stoppen de internet niet bij 5 euro dan??? Ik heb 2 simkaarten dus ik moet nu 121 extra betalen. Op een simkaart heb ik 21mb verbruik en op de andere 16mb. Dit is echt een dure service van kpn. Hierna kreeg een bericht dat ik 2000mb bundel voor 29,90 euro kan kopen.

Ik vind het eerlijk van kpn niet. Klantenservice kan natuurlijk niks aan doen. Mijn vriendin met Vodafone had geen extra kosten. 

 

Hallo @Danika86 ,

Montenegro is geen onderdeel van de EU, dus daar is jouw abonnement niet geldig. En helaas gaat het dan hard met de kosten van mobiel internet als je geen bundel gebruikt. 

KPN heeft gekozen om het verbruik na 60,50 stop te zetten. Dat is een hoog bedrag en daar zijn vaker klachten over.  Tot op heden heeft KPN het beleid nog niet aangepast. 

 

bron : 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/extra-bundel.htm

 

In deze landen gebruik jij je NL en EU bundel

Je bundel is te gebruiken in de volgende EU landen:

A Andorra, Azoren
B België, Bulgarije
C Canarische eilanden, Cyprus (Grieks gedeelte)
D Denemarken, Duitsland
E Estland
F Faeröer, Finland, Frankrijk, Frans Guyana
G Gibraltar, Griekenland, Guadeloupe, Guernsey
H Hongarije
I Ierland, IJsland, Isle of Man, Italië
J Jersey
K Kroatië
L Letland, Litouwen, Liechtenstein, Luxemburg
M Madeira, Malta, Martinique, Mayotte, Monaco
N Nederland, Noorwegen
O Oostenrijk
P Polen, Portugal
R Réunion, Roemenië
S Saint Martin, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje
T Tsjechië
V Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk
Z Zweden, Zwitserland

De EU regulering geldt dus niet in bijvoorbeeld Turkije, Servië, de Nederlandse Antillen, Aruba en Curaçao.


Hoi @Danika86 en bedankt voor je bericht!

Dat zijn natuurlijk zure kosten, dat vooropgesteld. Zoals @Noordzee aangeeft, is Montenegro geen onderdeel van de EU. Ik heb zijn antwoord daarom ook gemarkeerd als beste antwoord. Hopelijk zorgt dit er wel voor dat dit in de toekomst je niet nogmaals gaat overkomen. 


En wanneer gaat KPN er nu eindelijk eens voor zorgen dat Internet buiten de EU standaard geblokkeerd wordt en dat pas na het aanzetten van zo'n optie (opt-in) buiten de EU data verbruikt kan worden! 😡


Hoi, ik heb op de boottocht naar newcastle de zoals hierboven beschreven kosten van 60,50 ontvangen. Top! Teleurstellend dat het niet een aan uit zet optie is en automatisch overschakeld!

nog teleurstellender is dat het extra kosten zijn en me bundel nog met 25 gb ongebruikt is.. maar wel geblokkeerd is! Het sms Ja naar 1330 om me bundel weer te activeren en internet via dataroaming weer aan te zetten is 4 dagen na dato nog niet gelukt!!! Heb dus geen internet en 25gb die ik niet kan gebruiken! Hoe dit verder werkt? Dat lees ik nergens terug… misschien via deze weg dat iemand weet hoe ik mijn bundel weer kan gebruiken. En zoals de sms zegt welkom in uk hier kan je gewoon gebruik maken van je bundel en bekende tarieven.


 


Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.


Ergens wel lekker offline zijn. Zit nu weer op een WiFi punt. Maar binnen 24uur activeren van mijn bundel en internet zit er nog niet echt bij🤨


Goedemorgen @Teleurgesteld136378 en welkom hier op ons forum :)

Dat is inderdaad teleurstellend, dat snap ik heel goed. Waarom je bundel geblokkeerd zou zijn kan ik dan ook niet helemaal plaatsen maar ik kijk wel graag met je mee. Zou jij daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kijk ik vanuit daar graag verder!


Hi, 

Bij de grens van Montenegro kreeg ik een bericht dat mijn bundel van 60,50 is 100% bereikt. Dit is geen bescherming tegen extra kosten. Waarom stoppen de internet niet bij 5 euro dan??? Ik heb 2 simkaarten dus ik moet nu 121 extra betalen. Op een simkaart heb ik 21mb verbruik en op de andere 16mb. Dit is echt een dure service van kpn. Hierna kreeg een bericht dat ik 2000mb bundel voor 29,90 euro kan kopen.

Ik vind het eerlijk van kpn niet. Klantenservice kan natuurlijk niks aan doen. Mijn vriendin met Vodafone had geen extra kosten. 

 

We hebben exact hetzelfde gehad met 3 personen. Terwijl we het vliegveld nog niet af waren kregen we die berichten al. Het ergste was nog… totaal geen bereik van alledrie. 181,50 euro voor niks betaald. En KPN zegt niets te kunnen doen. Schandalig? De ene die bij ons was met Vodafone had overigens wel normaal bereik. Zonder extra kosten ook nog. 


Hi, 

Bij de grens van Montenegro kreeg ik een bericht dat mijn bundel van 60,50 is 100% bereikt. Dit is geen bescherming tegen extra kosten. Waarom stoppen de internet niet bij 5 euro dan??? Ik heb 2 simkaarten dus ik moet nu 121 extra betalen. Op een simkaart heb ik 21mb verbruik en op de andere 16mb. Dit is echt een dure service van kpn. Hierna kreeg een bericht dat ik 2000mb bundel voor 29,90 euro kan kopen.

Ik vind het eerlijk van kpn niet. Klantenservice kan natuurlijk niks aan doen. Mijn vriendin met Vodafone had geen extra kosten. 

 

We hebben exact hetzelfde gehad met 3 personen. Terwijl we het vliegveld nog niet af waren kregen we die berichten al. Het ergste was nog… totaal geen bereik van alledrie. 181,50 euro voor niks betaald. En KPN zegt niets te kunnen doen. Schandalig? De ene die bij ons was met Vodafone had overigens wel normaal bereik. Zonder extra kosten ook nog. 

Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

 

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.

In welk land waren jullie op vakantie?


Hi, 

Bij de grens van Montenegro kreeg ik een bericht dat mijn bundel van 60,50 is 100% bereikt. Dit is geen bescherming tegen extra kosten. Waarom stoppen de internet niet bij 5 euro dan??? Ik heb 2 simkaarten dus ik moet nu 121 extra betalen. Op een simkaart heb ik 21mb verbruik en op de andere 16mb. Dit is echt een dure service van kpn. Hierna kreeg een bericht dat ik 2000mb bundel voor 29,90 euro kan kopen.

Ik vind het eerlijk van kpn niet. Klantenservice kan natuurlijk niks aan doen. Mijn vriendin met Vodafone had geen extra kosten. 

 

We hebben exact hetzelfde gehad met 3 personen. Terwijl we het vliegveld nog niet af waren kregen we die berichten al. Het ergste was nog… totaal geen bereik van alledrie. 181,50 euro voor niks betaald. En KPN zegt niets te kunnen doen. Schandalig? De ene die bij ons was met Vodafone had overigens wel normaal bereik. Zonder extra kosten ook nog. 

Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

 

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.

In welk land waren jullie op vakantie?

Wij waren in Montenegro. Maar voordat we die bundel op konden maken, lijkt me, kregen we die sms jes al. We waren nog op het vliegveld. En al 181,50 lichter. En dan ook nog geen enkel bereik. Dus 181,50 euro voor niks moeten betalen. Maar KPN doet er helemaal niks mee. Of ik het had kunnen voorkomen.. Hoe dan? Ik vind het niet erg om dat geld te betalen. Ook al vind ik het wel extreem duur. Maar dan wil ik wel bereik hebben. Als ze dat niet kunnen bieden moeten ze ook niks in rekening brengen. Maar goed. Dat zal wel te simpel gedacht zijn. 


Wij waren in Montenegro. Maar voordat we die bundel op konden maken, lijkt me, kregen we die sms jes al. We waren nog op het vliegveld. En al 181,50 lichter. 

Er zijn zoveel mensen die in de eerste seconden nadat ze hun telefoon uit vliegtuigmodus halen al €60,50 lichter zijn. Die kosten zijn al bereikt bij een dataverbruik van 24MB en dat is twee keer niets. Dat is weg als er een paar mailtjes gesynchroniseerd worden, één app bijgewerkt wordt of een iPhone even synchroniseert met iCloud. Dit is ook precies waarom ik me zo druk maak om dit fenomeen. Als je er niet aan gedacht hebt om in Nederland jouw data-roaming en/of mobiele data uit te zetten dan ben je de sjaak. Om nog maar te zwijgen van al die abonnees die gewoon in Europa blijven maar waarbij de telefoon contact maakt met een mast uit een land dat geen lid is van de EU. Jaarlijks overkomt het duizenden vakantiegangers.

Je schrijft “Maar voordat we die bundel op konden maken ...”. Had je dan een databundel aangeschaft voor jouw vakantie in Montenegro? Zo ja, stond die bundel al aan bij aankomst?


Nee we hadden geen databundel aangeschaft. Volgende keer buiten de EU zelf ook maar beter opletten. Maar eigenlijk is het te zot voor worden dat dit zomaar kan en mag. Het voelt alsof KPN gewoon 181,50 euro ten onrechte uit mijn portemonnee heeft gegrist. Geld is gewoon weg als sneeuw voor de zon. Het is op zich natuurlijk al ziek dat je voor enkele seconden dit soort tarieven kan en mag vragen. 


Het voelt alsof KPN gewoon 181,50 euro ten onrechte uit mijn portemonnee heeft gegrist. Geld is gewoon weg als sneeuw voor de zon.

Dat is denk ik een hele juiste omschrijving en ik hoop dat KPN ook echt een keer in gaat zien dat dit niet bevorderlijk is bij het verkrijgen van trouwe loyale klanten. Ik denk dat er veel mensen rondlopen met zo'n gevoel van opgelicht te zijn. Formeel (wettelijk gezien) is het geen oplichting maar zo voelt het wel.

 

Het is op zich natuurlijk al ziek dat je voor enkele seconden dit soort tarieven kan en mag vragen. 

Weet je dat KPN minder dan 5 eurocent per MB rekent voor het gebruik van haar netwerk door MTN Zuid-Afrika …

... maar de klant wel €2,50 in rekening brengt voor het gebruik van het MTN netwerk in Zuid-Afrika.

Dat is maarliefst vijftig keer zoveel. En je maakt mij echt niet wijs dat daarvan niets aan de strijkstok van KPN blijft hangen, de kosten zullen in Zuid-Afrika immers eerder lager dan hoger zijn.