Skip to main content

Hallo,

Ik overweeg om een iPad Pro 2020 aan te schaffen, en zou graag willen weten of ik met mijn huidige KPN abonnement, d.m.v. het aanvragen van een extra SIM-kaart (dual SIM?), zowel op mijn iPad als op mijn telefoon uit dezelfde bundel data kan gebruiken? Of moet ik een aparte kaart/abonnement aanschaffen?

En is de iPad Pro 2020 geschikt voor e-SIM, en zo ja, moet ik dan nog steeds een kaartje aanvragen, of niet?

Dank voor het meedenken!

Hallo @Pretoogjes , volgens de voorwaarden mag je op een ipad alleen een data sim 097.... gebruiken en geen 06 nummer, dus een apart abo daarvoor afsluiten.

Een duosim werkt trouwens maar op 1 apparaat tegelijk.

 


Hi @Pretoogjes, leuk dat jij je vraag op ons forum stelt! Ik lees een aantal verschillende dingen en wil graag wat extra uitleg geven:
Als er in de iPad Pro 2020 een fysieke simkaart past, dan kun je een duosimkaart aanvragen en 1 simkaart in jouw mobiele telefoon gebruiken en de andere in de iPad. Let wel op met wat JanD terecht opmerkt: Bij het gebruik van de Duo SIM-kaart moet je er rekening mee houden dat je slechts 1 toestel tegelijkertijd kunt gebruiken. 
Je kunt ook een apart data abonnement (we noemen dat een data-only abonnement) aanschaffen voor de iPad: je kunt kiezen uit een contract voor een maand, 1 of 2 jaar. Je kunt MB's delen met het bestaande mobiele abonnement en je krijgt €5 per maand korting op het data abonnement, als je nu ook Internet via ons hebt. 

Tot slot over de e-sim: een e-sim is niet geschikt voor het gebruik als Duo Sim-kaart en niet mogelijk bij data-only abonnementen. Los van dit gegeven: je kunt bij de specificaties checken of een e-sim ondersteund wordt, check dan ook even of de provider het óók ondersteund. Vooralsnog ondersteunen wij een aantal toestellen. Check onderaan deze pagina de veelgestelde vragen welke apparaten wij ondersteunen. Ik hoop dat je verder komt met deze extra informatie anders hoor ik het graag!


Â