Skip to main content
Beantwoord

Extra veilig. Als ik dat aanzet moet ik 16 euro betalen. Klopt dat?

• May 20, 2026
  • 9 reacties
  • 114 keer bekeken

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Goedemiddag een vraagje er staat als je bij mobiel als je Ekstra veilg aanzet dat het bij aboloment in zit maar als je het aan zet moet je naar een maand 16€ betalen staat dat fout of is dat waar.groet cornelis 48

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@cornelis48 .

Het klopt inderdaad dat het abonnement 1 euro duurder wordt. Extra Veilig Mobiel komt er als gratis optie bij en dat kun je inschakelen via MijnKPN mocht je daar gebruik van willen maken. Voor meer een aanvullende informatie kan ik je nog aanraden om dit Kennisbak artikel over Extra Veilig Mobiel eens door te nemen! Mocht je daar nog verdere of aanvullende vragen over hebben, laat het dan ook vooral weten!

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 20, 2026

Beste ​@cornelis48 KPN Extra Veilig mobiel op zich is/wordt gratis.

Alleen sommige type mobiele abonnementen worden binnenkort €1 per maand duurder.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 20, 2026

Hallo ​@cornelis48 ,

Je bent niet verplicht om KPN Extra Veilig Mobiel aan te zetten. 

Maar jouw abonnement gaat per medio juni 2026 wel 1,00 per maand duurder worden. Tenzij je nu een 0 GB-abonnement hebt, dus zonder mobiele data.  

Lees er hier veel meer over: 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 20, 2026

Hoi ​@cornelis48 .

Het klopt inderdaad dat het abonnement 1 euro duurder wordt. Extra Veilig Mobiel komt er als gratis optie bij en dat kun je inschakelen via MijnKPN mocht je daar gebruik van willen maken. Voor meer een aanvullende informatie kan ik je nog aanraden om dit Kennisbak artikel over Extra Veilig Mobiel eens door te nemen! Mocht je daar nog verdere of aanvullende vragen over hebben, laat het dan ook vooral weten!

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • May 20, 2026

Hallo ​@cornelis48 ,

Je bent niet verplicht om KPN Extra Veilig Mobiel aan te zetten. 

Maar jouw abonnement gaat per medio juni 2026 wel 1,00 per maand duurder worden. Tenzij je nu een 0 GB-abonnement hebt, dus zonder mobiele data.  

Lees er hier veel meer over: 

Hier word ik blij van, want heb dit abonnement. Dus bij deze, superbedankt KPN! 😍

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

Ik gebruik wel internet

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 20, 2026

Als je ook mobiel internet gebruikt is het naar mijn mening wel verstandig om Extra Veilig aan te zetten. 

Er is een topic over door een moderator. Maar kennelijk geen sticky, dus kan ik het even niet zo snel vinden. Ik zoek nog.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 20, 2026

Dat was een flinke zoektocht. 

Stuur sms met Veilig aan naar 1266 om in te schakelen. 

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 20, 2026

Heeft ik gedaan nu ik gebruik veel internet als via mobiel heeft zins mijn vrouw is overleden geen computer meer dus als via mobiel cornelis 48 👍👊

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Fijn dat het gelukt is om het aan te zetten ​@cornelis48 😊