Skip to main content

Ik ben sinds eind augustus in het buitenland (Canada) en heb expres enorm gelet op mijn extra verbruikkosten. Nu zie ik echter op mijn factuur €7,50 aan SMS-kosten, terwijl ik niks of niemand een SMS heb verstuurd. Ik zou volgens MijnKPN 25 SMS-berichten hebben verstuurd, wat ik erg apart vind, want dit klopt dus niet. Ik zou dan ook graag willen dat dit van mijn factuur afgaat, aangezien ik geen kosten wil betalen die ik niet heb verbruikt.

Hallo @maximejulia09 

 

Heb je een iPhone en zijn dat soms SMS berichten naar nummer 0044 7359999400 ?
Dat moet je op pagina 3 (en verder) van je factuur terug kunnen vinden.

Indien het dat nummer is dan zijn het authenticatie SMS berichten van Apple Facetime en/of iMessage.
Die worden door die app(s) verstuurd en zie je niet in je lijst met verstuurde SMSjes, een maand geleden werd dat door meerdere gebruikers gemeld maar sindsdien niet meer, waarschijnlijk een tijdelijke storing bij Apple.

Wanneer werden die SMS berichten vanaf jouw telefoon verstuurd, ook ongeveer 1 maand geleden?


Ja, alles inderdaad op 26 september naar hetzelfde nummer. Ik kan me herinneren dat ik toen 1 SMS-bericht naar KPN heb gestuurd om een 10gB databundel aan te schaffen om hier te kunnen gebruiken.


Dan is dat hetzelfde probleem en werd het veroorzaakt door een Apple app, in een ander topic werd al aangegeven door een KPN moderator dat KPN daar niets mee gaat doen, zie:

 

Je zou eens kunnen informeren bij Apple, misschien dat die de kosten willen vergoeden, al acht ik die kans vrij klein.