Skip to main content

Hoe zit dat ik heb factuur handmatig overgemaakt aleeen een verkeerd bedrag iets teveel zelfs maar krijg nu email dat hij onbetaald is ik heb hem de 20 al betaald maar zou ook wel handig zijn als je dat kan zoeken op de site of invullen als je dat hebt nu moet ik weer klantenservice bellen morgen pfff vermoeiend

Hallo @T v rooy, leuk dat je de KPN community een vraag stelt, welkom op ons forum :)

Let op: valse e-mail of sms betaalherinnering KPN
De meeste abonnementen worden automatisch geïncasseerd. Een aantal oudere mobiele of vaste contracten heb je (nog) de mogelijkheid om de factuur per acceptgiro te betalen. Wanneer de automatische incasso is gelukt, krijg je geen betaalherinnering van ons. Let daarom altijd goed op voordat je een ‘herinneringen’ betaalt. Dit zou ook zomaar phishing of smishing kunnen zijn, waarbij internetcriminelen je willen verleiden geld over te maken. Controleer vooraf je MijnKPN of je facturen zijn betaald. Zijn de facturen betaald en zie je in je bankieren app dat deze zijn afgeschreven? Dan heb je geen openstaand factuur.
Betaal dan nooit een ‘herinnering’. Op deze pagina: Wat is phishing mail? vind je meer informatie hierover. Nieuwe phishing voorbeelden publiceren we voor onze klanten om ze te herkennen. 

Uitleg facturen mobiel KPN 
Uitleg facturen vaste internet en tv KPN

Factuur dubbel betaald
Is de factuur wel door ons in een tweede poging afgeschreven omdat de eerste afschrijving was mislukt? En heb je ook één handmatig overgemaakt? Dan is dat een foutje. Hierover kun je contact met ons opnemen met ‘Collections’ te bereiken op: 0800 0402 tijdens kantooruren. 

Factuurdatum aanpassen
Komt het vaak voor dat wij het factuurbedrag op een bepaalde datum niet kunnen afschrijven? Dat kun je wijzigen. Lees hier hoe je: Factuurdatum KPN aanpassen Dat scheelt je weer een hoop administratieve handelingen en stress :)Â