Skip to main content

Ik zie dat 7 maanden geleden iemand al dezelfde vraag had, nl. of het niet mogelijk is de factuur als bijlage met de notificatie-email mee te sturen, in plaats van eerst in te moeten loggen op “mijnKpn” om de factuur te kunnen inzien en printen. Als antwoord werd gegeven dat de manier met inloggen een evaluatie was en op termijn bekeken zou worden of het mogelijk was een bijlage mee te sturen met de notificatie-mail. Graag wil ik nogmaals diezelfde vraag stellen in de hoop dat het inmiddels wel mogelijk is een bijlage direct mee te sturen met de mail? Het irriteert me dat ik telkens eerst moet inloggen om de gegevens te kunnen bekijken...

Ik heb begrepen dat het versturen van de factuur als bijlage voor een selecte groep uit gezet is.

Zelf ontvang ik de factuur nog wel als bijlage (pdf) …

...terwijl ik juist geen behoefte heb aan die bijlage.

Voor mij is het vermelden van het totaalbedrag van de factuur voldoende en mocht dat afwijken van de verwachting dan haal ik de factuur wel op via mijnKPN.

Nu hebben wij nooit verbruikskosten want wij huren nooit een film (uit principe) en bellen uitgaand niet via KPN maar via CheapConnect. Ik kan me voorstellen dat je de detaillering van de verbruikskosten wel gewoon wilt kunnen zien en dat je daarom de factuur als bijlage wilt ontvangen. Ik kan mij ook voorstellen dat je de factuur als bijlage wilt ontvangen als deze als boekstuk voor de (zakelijke) administratie moet worden vastgelegd.

Het zou dus mooi zijn als je in mijnKPN kunt instellen of je de factuur wel of niet als pdf bijlage wilt ontvangen.


Het zou inderdaad mooi zijn om in MijnKpn in te stellen dat je de factuur al dan niet als pdf bijlage wilt ontvangen. Laatst had ik dit ook bij Essent, Kreeg altijd een notificatie mail als er een factuur in te zien was in hun portal. Na me daar een hele tijd aan geërgerd te hebben bleek na een telefoontje dat het mogelijk was in de portal in te stellen dat je de factuur als bijlage bij de mail wilt. Zou mooi en logisch zijn als Kpn die mogelijkheid ook biedt of zeer binnenkort gaat bieden….


Hoi @johanna65. Ik begrijp dat je graag de factuur in pdf als bijlage wilt ontvangen. Het klopt inderdaad dat het voor een selecte groep is uitgezet. Ik zal voor jou moeten uitzoeken hoe we de pdf als bijlage weer kunnen toevoegen. Zou je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Het zou inderdaad mooi zijn om in MijnKpn in te stellen dat je de factuur al dan niet als pdf bijlage wilt ontvangen.

Ik zal dit idee intern doorzetten als verbetervoorstel, wellicht wordt het in de toekomst dan mogelijk om dit zelf te regelen in Mijn KPN. 

 


Mijn moeder ergert zich er ook nog steeds aan dat zij ook bij die “selecte groep” hoort waar alleen naar MijnKPN wordt verwezen. Iemand van bijna 82 moet je het toch niet moeilijker maken dan nodig??? Wat is er eenvoudiger dan in de mail op één mini-afbeelding klikken voor de totale factuur?

Eerst naar de site, dan inloggen op MijnKPN (en dan heb je de factuur nog niet) zijn al véél meer handelingen! Alleen een oen kan zo'n pilot verzinnen “om MijnKPN bekender te maken". Nou ja...


@PeterG Daar ben ik het mee eens. Als ik weet hoe we de pdf weer kunnen laten toevoegen aan de factuur zal ik het ook voor jouw moeder laten aanpassen. @wjb Zal ik voor jou uitzoeken of het mogelijk is om de pdf niet mee te sturen?

 


@PeterG Daar ben ik het mee eens. Als ik weet hoe we de pdf weer kunnen laten toevoegen aan de factuur zal ik het ook voor jouw moeder laten aanpassen. @wjb Zal ik voor jou uitzoeken of het mogelijk is om de pdf niet mee te sturen?

Gewoon een schakelaartje in mijnKPN opnemen, net als die voor de papieren factuur.

Je hoeft de pdf bijlage niet persé uit mijn mail te verwijderen. Ik heb er geen last van maar ik gebruik het ook nooit. Is het bedrag in de mail zelf juist, dan weet ik al dat ik niet verder hoef te kijken en gaat de pdf dus ongezien de prullenbak in.


Hoi @johanna65. Ik begrijp dat je graag de factuur in pdf als bijlage wilt ontvangen. Het klopt inderdaad dat het voor een selecte groep is uitgezet. Ik zal voor jou moeten uitzoeken hoe we de pdf als bijlage weer kunnen toevoegen. Zou je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Het zou inderdaad mooi zijn om in MijnKpn in te stellen dat je de factuur al dan niet als pdf bijlage wilt ontvangen.

Ik zal dit idee intern doorzetten als verbetervoorstel, wellicht wordt het in de toekomst dan mogelijk om dit zelf te regelen in Mijn KPN. 

 

Goedemiddag, bedankt voor uw reactie. Ik heb naam postcode huisnummer en klantnummer ingevuld bij betreffende link. Ik zie echter dat daarbij staat mobiel prive. Wij hebben 2 abonnementen. Van 1 daarvan ontvang ik de factuur al als bijlage in pdf, dus daarbij lukt het wel. Van het abo waarvan ik eerst moet inloggen heb ik nu het klantnummer ingevuld maar eerlijk gezegd weet ik niet of dit prive of zakelijk is. Ik hoop dat u me toch kunt helpen...Bedankt alvast, ook voor het doorzetten als verbetervoorstel. Want ik lees dat er toch wel veel mensen zijn die dit heel ergerlijk vinden...


@johanna65 en @PeterG Ik heb dit nagevraagd en helaas geen goed nieuws. Er is vorig jaar een pilot gedaan waarbij een deel van de klanten niet meer de bijlage krijgt maar een doorverwijzing naar MijnKPN. Uiteindelijk is het de bedoeling om dit voor alle klanten te doen. Je kan de factuur dus alleen maar bekijken in MijnKPN en ik kan dit niet laten terugdraaien, aangezien dat toch de uiteindelijke situatie zal worden. :disappointed_relieved:


Das K… Dan verstoort KPN dus mijn methode om ze via de mail, en dus makkelijk in the cloud, te bewaren!

Super onhandig dus. En super ontevreden. In MijnKPN staan de volledige facturen maar een half jaar. Opslaan op PC is ook zowat. Die raak je kwijt als je laptop de geest geeft.

Is het mogelijk dit signaal nog door te geven? Er zullen wel (veel) meer mensen zijn die het doen zoals ik.

@Vikash 


Dat begrijp ik @PeterG. Ik heb dit signaal zojuist doorgegeven. 


@johanna65 en @PeterG Ik heb dit nagevraagd en helaas geen goed nieuws. Er is vorig jaar een pilot gedaan waarbij een deel van de klanten niet meer de bijlage krijgt maar een doorverwijzing naar MijnKPN. Uiteindelijk is het de bedoeling om dit voor alle klanten te doen. Je kan de factuur dus alleen maar bekijken in MijnKPN en ik kan dit niet laten terugdraaien, aangezien dat toch de uiteindelijke situatie zal worden. :disappointed_relieved:

@Vikash, bedankt voor je inspanning en het doorgeven van het signaal. Het verbaast me dat KPN deze mogelijkheid niet (meer) heeft/geeft terwijl bij veel andere grote bedrijven dit wel mogelijk is. Ik ben, net als @PeterG heel ontevreden over deze niet-service en hoop dan ook dat KPN op korte termijn toch een mogelijkheid voor maakt.


@johanna65 en @PeterG Ik heb dit nagevraagd en helaas geen goed nieuws. Er is vorig jaar een pilot gedaan waarbij een deel van de klanten niet meer de bijlage krijgt maar een doorverwijzing naar MijnKPN. Uiteindelijk is het de bedoeling om dit voor alle klanten te doen. Je kan de factuur dus alleen maar bekijken in MijnKPN en ik kan dit niet laten terugdraaien, aangezien dat toch de uiteindelijke situatie zal worden. :disappointed_relieved:

Ik kan mij voorstellen dat je niet tevreden bent met deze wijziging. Ik heb daarom het signaal intern doorgezet. Ik kan helaas niet beloven dat dit besluit wordt terug gedraaid. :disappointed_relieved:


Reageer