Skip to main content

Vanmorgen ontdekte ik dat ik € 28.01 moet bijbetalen voor het bellen naar  een servicenummer gedurende 28 minuten. Dit nummer   09060400380 is mij totaal niet bekend en heb ik ook niet gebeld. Toch staat het wel op mijn factuur.

ik heb gegoogeld over dit servicenummer en dan zie je een waslijst van klachten van consumenten die voor het bellen naar dit nummer een groot bedrag moesten betalen maar dit nummer niet kennen.

Hoe is dit te voorkomen en welke hulp kan ik van KPN verwachten? Het bellen met de klantenservice loste en leverde niets op helaas

Goedemiddag @Annemarie Bax, welkom op het forum!
Met terugwerkende kracht heb ik er helaas zo ook geen oplossing voor. Wel kun je er voor kiezen deze nummers te laten blokkeren.
Ik quote even de oplossing uit een ander topic:

 

  

Je bent waarschijnlijk het slachtoffer geworden van een soort “phishing” . 
 

Je kunt deze nummers inderdaad laten blokkeren.

Als je een mobiel nummer hebt, dan kun je het beste met 1200 bellen. Of 0800-0402 vanaf een vaste lijn. Want dan regelen ze het meteen voor jou. 
 

Heb je een vaste telefoon thuis?, dan kun je het ook zelf regelen via Mijn KPN. 

 

Gaat  het om mobiele nummers? Dan kan een moderator het ook voor jou blokkeren. Hiervoor hebben ze wel de  06-nummers nodig alsmede de postcode, huisnummer en laatste 3-cijfers van het IBAN nr. 

Deze gegevens kun je invullen in je profiel. Laat het maar weten als je het liever via het forum regelt. Alleen kan het wel een paar dagen duren voordat het dan geregeld is. 
 

Een beller is sneller.