Skip to main content

Mijn abonnement is per 02.01.2021 stopgezet. Toch ontvang ik een factuur (reeds betaald) voor de periode 01.01.2021 - 31.01.2021.  Waarom ontvang ik deze? Wanneer kan ik de credit ontvangen?

 

Hi @PvL20199588533,welkom en goed dat je jouw vraag hier stelt. Als je het abonnement op hebt gezegd, dan kan ik me de vraagtekens goed voorstellen als je daarna nog een factuur ontvangt. Facturen worden ruim voor dat ze uitkomen al opgemaakt. Eventuele lopende wijzigingen of opzeggingen worden hierin dan niet meegenomen, waardoor het voor kan komen dat je een factuur ontvangt voor een periode waarin je geen gebruik meer maakt van het abonnement. 

Als dit het geval is, dan komt er een maand na de laatste factuur een zogenaamde slotfactuur uit waarop het teveel betaalde bedrag zal worden terugbetaald. 


Wat een arrogant antwoord en idem werkwijze van KPN: alsof onwetendheid van de klant hier een issue is. Dit is mij precies zo overkomen: 21 januari liep mijn abonnement af. Deze had ik netjes drie maanden van tevoren opgezegd. Spulletjes een week later toegestuurd. KPN bedankbriefje ontvangen. Klaar! Dacht ik

Wat schetst mijn verbazing? Een volledige factuur met de volle prijs voor de periode 23 januari - 23 februari. Hoezo 23 januari? We hadden per 21 januari toch niets meer met elkaar te maken, niets meer verschuldigd en geen apparatuur van KPN meer in huis. Dit is je reinste diefstal.

De klantenservice aan de telefoon, maar net als in dit forum doet KPN net alsof dit heel gewoon is en dat de rest van de wereld dat ook doet. 

Ok, het predicaat arrogant krijgen jullie van mij om de volgende redenen:

  • het is niet gewoon om bij mensen geld af te schrijven, nadat het contract verstreken is
  • Leg het uit, want het staat niet op de webpagina over dit onderwerp
  • Zet op de factuur dat het om een slot afrekening gaat, want dat verzuimen jullie te vermelden
  • Instrueer je klantenservice medewerkers dat dit een gevoelig onderwerp is, want er wordt al jaren over geklaagd.

Een lesje nederigheid bij KPN zal hier op zijn plaats zijn, want uiteindelijk zit je hiermee aan de centjes van anderen. 

 


Gelukkig is dit ook heel normaal, en volgt er altijd weer een creditnota een maand later, met kpn zijn er nog veel meer bedrijven (in welke tak dan ook) die op deze wijze werken. Dit komt omdat de factuur al is klaargezet ter facturatie, en het factureringssysteem ziet vooraf niet wanneer een product is beëindigd. Die systemen zijn niet zodanig gekoppeld om zo slim te kunnen zijn, achteraf wanneer je een product beëindigd, en het systeem ziet dat er teveel is betaald, wordt dit ook automatisch gerestitueerd.  Oftwel, welkom in de wereld van de Automatisering! 

Ken niet de termen die kpn zelf hanteert. Maar dit is heel normaal tegenwoordig :smile:

Maar als je je er druk om wilt blijven maken, prima, het komt uiteindelijk wel goed. 


Gelukkig … het komt uiteindelijk wel goed. 

Dat klopt, want ik heb de incasso op afraden van de klantenservice toch teruggedraaid. Voor na-incasso ga ik mijn juridische adviseur inschakelen, want zolang KPN me niet kan wijzen op de voorwaarden die hiermee verband houden, lijkt me dit een onrechtmatige daad


Ik ben het helemaal eens met bakra1969, het is de reinste diefstal.

Bij overstap met nummerbehoud naar een andere provider kan dit pas ingaan als het nummer is vrijgegeven door kpn.

Het is dus bekend bij kpn, logisch gevolg is dat deze wijziging in elk systeem wordt doorgevoerd. Maar niets is minder waar want al direct nadat de nieuwe provider de overstap met nummerbehoud had geregeld bij kpn kreeg een email van kpn..”wat jammer dat u weggaat..”. Dan gaat de maand opzegtermijn in, zo'n twee weken later kon ik het nummer (van mijn zoon) al niet meer zien in de app mijn kpn. Dat zijn dan dus twee aparte systemen waar de wijziging blijkbaar wél direct en automatisch wordt doorgevoerd.

Gisteren was dan de daadwerkelijke overstap en alsof de duvel het doet, toch weer een email over een factuur die betaald moest gaan worden. Terwijl vanaf dat moment, het door kpn toegezegde moment, het nummer helemaal niet meer beheerd wordt door kpn. Het is absurd!

Vanmorgen met de klantenservice gebeld, zegt die pipo ijskoud dat dan pas de opzegtermijn van een maand ingaat. Wat natuurlijk onmogelijk is.

Maar beste kpn, ik heb dit OOK opgenomen. Jullie besodemieteren de boel gewoon want dit gebeurd natuurlijk structureel en van al die mensen bij elkaar is dat vast een enorme som. Wat gebeurt met ons geld? Speculeren, investeren, aandeel en vermogen kunstmatig hoog houden, rente vangen?? Allemaal met gestolen geld dat ons, de mensen het niet kunnen gebruiken voor wat dan ook. En het verhaaltje, die facturen staan allang klaar en gaan gewoon door, bewijst nog eens dat dit met opzet gebeurd. Wijzig en koppel dat systeem gewoon net zoals mijn vertrek al direct werd gevolgd door een email van jullie én het nummer uit de app verdween.

Allemaal smoesjes! En dat, kpn die ik niet allerbeste ga noemen, is de rede waarom ik AL mijn accounts bij jullie heb gesloten en services verplaatst heb naar anderen. Schaam je, jullie als marktleider in Nederland, schaam je! En al zou het bij de andere nieuwe providers ook zo werken, dan support ik liever kleintjes dan jullie.

Nogmaals, schaam je..jullie allemaal, ook diegene die deze praktijken verdedigen omdat ze toevallig een baan hebben bij kpn. SCHAAM JE!


Gelukkig is dit ook heel normaal, en volgt er altijd weer een creditnota een maand later, met kpn zijn er nog veel meer bedrijven (in welke tak dan ook) die op deze wijze werken. Dit komt omdat de factuur al is klaargezet ter facturatie, en het factureringssysteem ziet vooraf niet wanneer een product is beëindigd. Die systemen zijn niet zodanig gekoppeld om zo slim te kunnen zijn, achteraf wanneer je een product beëindigd, en het systeem ziet dat er teveel is betaald, wordt dit ook automatisch gerestitueerd.  Oftwel, welkom in de wereld van de Automatisering! 

Ken niet de termen die kpn zelf hanteert. Maar dit is heel normaal tegenwoordig :smile:

Maar als je je er druk om wilt blijven maken, prima, het komt uiteindelijk wel goed.

Het is een principe kwestie en als u het oké vindt en normaal bent u deel van het probleem. Ze hebben af te blijven van ons zuur verdiende geld. Dat is willekeurige automatisering want in andere systemen word dit wel direct verwerkt. En aangezien het digitale facturen zijn, allang geen geprint materiaal meer, kan ook heel gemakkelijk direct gewijzigd worden. Ipv van welkom bij de wereld van de automatisering zou ik zeggen, word wakker en zie het structurele machtsmisbruik.

En de groeten thuis..