Skip to main content
Beantwoord

Factuur van 74.15 euro in Cambodja, vergoeding

• March 6, 2025
  • 5 reacties
  • 108 keer bekeken

Geachte heer / mevrouw,

Ik ben in Cambodja, en tijdens het wisselen van SIM kaart gebruikte mijn telefoon zonder mijn toestemming Internet van KPN, factuur 74.15 nummer 40107515450, ik zou graag deze kosten vergoed krijgen, ik heb geen reden om KPN in Cambodja te gebruiken. Hier zijn er goedkope sim prepaid voor paar euros per GB.

Groeten,

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Diark, welkom bij onze community. 

Wat ontzettend balen dit. Je hebt ergens toch gebruik gemaakt van internet, er is namelijk een dataverbinding geweest tussen je telefoon en een netwerk. Dit kan ik helaas niet vergoeden. 

En goede tip van wjb om dit uit te schakelen door BESCHERMING AAN te sms'en naar 1266, hiermee wordt dataverbruik buiten de EU op 0,- euro gezet en kun je alleen nog maar internetten met een buitenlandbundel van het land waar je verblijft.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • March 6, 2025

Vergoeding? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 6, 2025

Vergoeding? 

Ik heb geen gebruik gemaakt en geen reden om KPN netwerk in Cambodja te verbruiken. Ik heb hier gewoon wifi en Cambodjaanse esim, ik kan klantenservice niet bereiken dus ben ik op dit forum

wjb
Wijsgeer
  • March 6, 2025

Doe me een lol en sms "BESCHERMING AAN" naar 1266.

Helaas ben jij het zoveelste slachtoffer van het grote geheim dat jij jouw abonnement sinds Q3/Q4 van 2023 zelf kunt beveiligen tegen die exorbitante dataroamingkosten buiten de EU.

Zie ook 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 7, 2025

Hi ​@Diark, welkom bij onze community. 

Wat ontzettend balen dit. Je hebt ergens toch gebruik gemaakt van internet, er is namelijk een dataverbinding geweest tussen je telefoon en een netwerk. Dit kan ik helaas niet vergoeden. 

En goede tip van wjb om dit uit te schakelen door BESCHERMING AAN te sms'en naar 1266, hiermee wordt dataverbruik buiten de EU op 0,- euro gezet en kun je alleen nog maar internetten met een buitenlandbundel van het land waar je verblijft.

Forum|alt.badge.img+3

KPN data kosten in Cambodja:

Binnen de bundel:
100 MB  E 9,99
500 MB  E 39,99

Buiten de bundel:
100 MB  E 250,00
500 MB  E 1250,00

Het buiten de bundel tarief is vreemd hoog.
Â