Skip to main content
Beantwoord

Fout met simkaart melding op telefoon

• June 1, 2025
  • 3 reacties
  • 71 keer bekeken

Ik ben al jaren klant. Ik krijg steeds de melding fout met simkaart. Vaak kan ik dan opnieuw mijn pincode doen en doet hij het weer maar nu helemaal niet meer. Heb dus geen verbinding  met mobiel netwerk. Melding komt continu. Opnieuw opstarten lost het niet op.

nieuwe sim aanvragen kan niet want daarvoor kan ik geen verificatie sms ontvangen. En de klantenservice kan alleen maar bellen.. dat kan dus ook niet als je problemen hebt met je sim.. 

heel graag zsm een oplossing..?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Jannekevd 

Welkom op de community van KPN.

Het lijkt er sterk op, dat je huidige simkaart defect is en daardoor niet meer werkt.
Om hier 100% zeker van te zijn, adviseer ik je om jouw KPN simkaart in een andere smartphone te doen (van een familielid, vriend of vriendin) om zo te checken of jouw simkaart het dan ook niet doet of misschien juist wel.

Heb je deze mogelijkheid niet, dan kun je morgen langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt langs gaan, daar krijg je dan een nieuwe/vervangende simkaart mee.
Deze krijg je dan geactiveerd mee, al raad ik je wel aan om in de KPN Winkel de nieuwe simkaart in je smartphone (neem deze dus mee) te doen, om te zien of je weer probleemloos kunt bellen en internetten.

Dit is de snelste weg, om een nieuwe simkaart te krijgen binnen jouw situatie.
Neem wel je geldige legitimatiebewijs mee naar de KPN winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie dat jij de contractant bent.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Jannekevd 

Welkom op de community van KPN.

Het lijkt er sterk op, dat je huidige simkaart defect is en daardoor niet meer werkt.
Om hier 100% zeker van te zijn, adviseer ik je om jouw KPN simkaart in een andere smartphone te doen (van een familielid, vriend of vriendin) om zo te checken of jouw simkaart het dan ook niet doet of misschien juist wel.

Heb je deze mogelijkheid niet, dan kun je morgen langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt langs gaan, daar krijg je dan een nieuwe/vervangende simkaart mee.
Deze krijg je dan geactiveerd mee, al raad ik je wel aan om in de KPN Winkel de nieuwe simkaart in je smartphone (neem deze dus mee) te doen, om te zien of je weer probleemloos kunt bellen en internetten.

Dit is de snelste weg, om een nieuwe simkaart te krijgen binnen jouw situatie.
Neem wel je geldige legitimatiebewijs mee naar de KPN winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie dat jij de contractant bent.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Jannekevd, wat rot dat je simkaart ineens problemen geeft. 

Ik hoop dat je intussen de tips van Michel opgevolgd hebt: de KPN winkel in je buurt is inderdaad de snelste manier om aan een nieuwe simkaart te komen! We lezen graag hoe het is afgelopen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 13, 2025

Bedankt voor de reacties. In de avond deed de simkaart het ineens even net lang genoeg om E-sim te activeren. Daarmee is het probleem opgelost en doet alles het zonder de simkaart, krijg dus geen foutmeldingen meer.

anders was ik inderdaad de volgende dag genoodzaakt naar de KPN winkel te gaan.