Skip to main content
Beantwoord

Foutcode 2001 bij eSIM-installatie Galaxy Watch 6

• 18 januari 2025
  • 7 reacties
  • 116 keer bekeken

Dag,

Ik probeer al 3 dagen een e-sim te installeren op mijn galaxy watch 6 Classic, dit lukt jammer genoeg niet. Ik krijg de foutcode: 2001. Heb al gebeld met kpn klantenservice maar die komen ook niet echt verder. Heb al van alles geprobeerd samen met de kpn klantenservice, namelijk:

1. Met Wifi of mobiele data proberen te activeren 

2. Meerdere keren achter elkaar proberen

3. Wearable app de-installeren en installeren via playstore en/of galaxy store

4. Watch resetten en zonder backup opnieuw instellen/oude back ups verwijderen. 

Heb andere fora afgestruind en daar is het alleen gelukt als de technische dienst intern bij kpn de e-sim handmatig toevoegd.

Is het mogelijk dat zij dit ook bij mij doen? Heb speciaal bij kpn een abbonement afgesloten voor multi-sim. Als het niet lukt binnnen de 2 weken proeftijd dan is kpn niet de provider voor mij...

Beste antwoord door Sonnemans

Bovenstaand verhaal van rubennn klopt niet. 

Ik ben vandaag gebeld en ook gelijk geholpen door een medewerker van kpn die wel in de juiste computers kon. Binnen de 1e maand heb ik het werkend nu. 

Het eid nummer van de smartwatch moest uit het kpn systeem worden gehaald.

Zie mijn oplossing die heeft gewerkt:

Elke week meerdere keren bellen en mailen proberen beleefd en geduldig te blijven en blijkbaar na tig telefoo tjes eindelijk een keer de juiste persoon aan de lijn gekregen die me heeft geholpen.

Bekijk origineel

7 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 19 januari 2025

Hallo,

Niet dat het helpt maar bij mij precies hetzelfde probleem. Dan wel met de watch 7. Ook meerdere keren alles gereset en de software opnieiw geinstalleerd maar niks helpt. De service desk deed het voorkomen als een uniek probleem en kwam met de standaard oplossingen die niet werken. Uiteindelijk raden ze aan om bij een kpn winkel langs te gaan zodat ze mee kunnen kijken. Volgens mij is het probleem niet zo uniek.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7318 reacties
  • 21 januari 2025

Goedemorgen ​@Rubennn, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Normaal gesproken zou er vanuit de klantenservice een ticket moeten worden aangemaakt voor onze technische dienst die dit dan verder oppakken. Begrijp ik het goed dat dit niet is gebeurd? Mijn advies vanaf hier zou dan ook zijn om (nogmaals) te bellen met het verzoek of ze een ticket voor je aan willen maken. Wil je me laten weten of dat is gelukt? Mocht dat onverhoopt niet lukken (waar ik niet van uit ga) dan wil ik graag kijken wat ik daar vanaf hier voor je in kan betekenen!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7318 reacties
  • 21 januari 2025

Goedemorgen ​@Erik88. , ook welkom hier op onze Community!

Ben je nog langs een KPN winkel geweest met dit probleem en zo ja, heeft dit nog iets opgeleverd? In principe geldt voor jou hetzelfde; beste kun je even bellen met onze klantenservice (0800 0402) en dan verzoeken of hier een ticket voor kan worden aangemaakt. Wil je me ook laten weten of dit nog is gelukt? Zo niet, ga ik uiteraard ook voor jou kijken of we dit op een andere manier op kunnen lossen 🙏🏻

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 januari 2025

Wat een belachelijke service van kpn. Ik heb al weet niet hoevaak gebeld met de klantenservice en er is ook al een ticket aangemaakt maar dan houdt het wel op verder hoor. Je hoort niks, ik heb deze week maar eens weer contact gemaakt en kreeg als respons ’we zijn druk bezig met een oplossing. ik hoop deze week bij je terug te komen.’ ………….

p.s Heb ook de foutcode 2001 en heb alle ‘oplossingen’ al geprobeerd die hierboven genoemd worden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 21 januari 2025

Dag allen, 

Na een paar keer proberen en veel zoekwerk maar overgestapt naar Odido waar het in een keer lukte. Ik heb van veel werknemers bij kpn verschillende antwoorden gehoord. Maar toen ik het nog een keer had gevraagd bij de kpn winkel zijden ze dat het pas na 3 maand kan bij een nieuw abbo. Gelukkig zat ik nog in de 2 weken proeftijd, en kon ik gelijk overstappen. Ik vindt het echt heel erg slecht dat zowat niemand van de klantenservice wist dat je pas na 3 maand kan overstappen. En het is natuurlijk ook niet echt handig dat dit niet bij de multisim informatie staat. Had zeker meer verwacht van kpn...

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 24 januari 2025

Bovenstaand verhaal van rubennn klopt niet. 

Ik ben vandaag gebeld en ook gelijk geholpen door een medewerker van kpn die wel in de juiste computers kon. Binnen de 1e maand heb ik het werkend nu. 

Het eid nummer van de smartwatch moest uit het kpn systeem worden gehaald.

Zie mijn oplossing die heeft gewerkt:

Elke week meerdere keren bellen en mailen proberen beleefd en geduldig te blijven en blijkbaar na tig telefoo tjes eindelijk een keer de juiste persoon aan de lijn gekregen die me heeft geholpen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7318 reacties
  • 3 februari 2025

Fijn om te lezen dat het probleem voor jou inmiddels is opgelost ​@Sonnemans en bedankt ook dat je dit hier nog met ons hebt gedeeld. Ik neem aan dat je bent gebeld naar aanleiding van een ticket wat hiervoor was aangemaakt?

Wat ​@Rubennn hierboven aangeeft, klopt alleen niet. Je hoeft niet 3 maanden te wachten voordat je kunt overstappen op een e-sim. Misschien dat het verhaal met betrekking tot de Multisim hierin voor wat verwarring zorgt?

Het belangrijkste: het is altijd mogelijk om multisim toe te voegen aan je abonnement.

Wat wel zo kan zijn is dat je in de eerste drie maanden na activatie van een mobiel abonnement geen smart watch in combinatie met multisim kunt aanschaffen.

Maar, een los multsim abonnement staat daar los van en kan altijd. Ook binnen die eerste drie maanden van je abonnement.

Als het niet lukt om je bestelde multisim abonnement te activeren, bijvoorbeeld door een foutmelding, dan is dit iets waar onze technische dienst naar moet kijken.

Via onze telefonische klantenservice kan er een ticket aangemaakt worden voor de technische dienst. Plan hiervoor makkelijk een terugbelafspraak. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt.

De technische dienst neemt vervolgens contact met je op vanuit het aangemaakte ticket.

Reageer