Skip to main content
Beantwoord

Foutcode 3010 bij installeren multisim op Smart Watch

• May 6, 2025
  • 5 reacties
  • 37 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem, meerdere keren gebeld en ook al langs geweest. Vandaag weer maar code 3010 blijft staan. 

Zou fijn zijn als er een oplossing komt, bellen werkt duidelijk niet.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Cindy09-11, welkom op onze community, ik vrees dat je hiervoor toch echt bij mijn telefonische collega's terecht moet. Zij kunnen hier ook een ticket voor aanmaken. Je kunt hiervoor een belafspraak maken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Cindy09-11, welkom op onze community, ik vrees dat je hiervoor toch echt bij mijn telefonische collega's terecht moet. Zij kunnen hier ook een ticket voor aanmaken. Je kunt hiervoor een belafspraak maken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 29, 2025

Ja dat hoor ik continu, inmiddels al 2x een ticket aangemaakt maar nog steeds niets. Zou ook al meerdere keren gebeld zijn maar geen gemiste oproepen. Waardeloze toestand dit!!!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Cindy09-11 

Hierbij heb ik een lijst met mogelijke oplossing voor je, waarmee je het probleem op je smartwatch zelf kunt verhelpen.

Laat daarna even weten, of je het met onderstaande stappen hebt kunnen oplossen!

Foutcode 3010 op een smartwatch duidt vaak op een probleem met de installatie of het koppelen van het horloge met de smartphone. Het kan ook een indicatie zijn van een onderliggend probleem met de software of de hardware van de smartwatch. 

Mogelijke oorzaken en oplossingen:

1. 1. Problemen met de installatie/koppeling:

• Opnieuw installeren/koppelen: Probeer de smartwatch en de bijbehorende app opnieuw te resetten en te koppelen, zoals beschreven in de handleiding van de smartwatch of de app.
    • Opnieuw opstarten: Start zowel de smartwatch als de smartphone opnieuw op, dit kan tijdelijke softwarefouten oplossen.
    • Bluetooth-verbinding: Controleer of de Bluetooth-verbinding tussen de smartwatch en de smartphone actief is en goed werkt.
  2. 2. Software-problemen:

• Update: Zorg ervoor dat de smartwatch en de bijbehorende app op de nieuwste versie zijn geüpdatet. Updates kunnen vaak softwarefouten oplossen.
    • Fabrieksinstellingen resetten: Als de fout code 3010 blijft optreden, kun je proberen om de smartwatch terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, maar realiseer je dat je gegevens dan verloren kunnen gaan. 
  3. 3. Hardware-problemen:

• Controle op schade: Controleer de smartwatch op eventuele fysieke schade, zoals scheuren of beschadigingen.
    • Contact opnemen met de fabrikant: Als je vermoedt dat er een hardware-probleem is, neem dan contact op met de fabrikant van de smartwatch voor ondersteuning. 

Specifieke stappen die je kunt proberen:

• Opnieuw installeren/koppelen:

Volg de instructies in de handleiding van de smartwatch of de bijbehorende app om de smartwatch en de smartphone opnieuw te koppelen. 

• Updaten:

Controleer in de instellingen van de smartwatch of de app of er updates beschikbaar zijn en installeer deze. 

• Fabrieksinstellingen resetten:

Als de foutcode blijft optreden, kun je proberen om de smartwatch terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit kan je doen door naar de instellingen te gaan en de optie "Reset" of "Fabrieksinstellingen" te kiezen. 

• Contact opnemen met de leverancier:

Als de foutcode blijft optreden en de bovengenoemde stappen niet helpen, neem dan contact op met de leverancier van de smartwatch voor verdere ondersteuning. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 29, 2025

Alle bovenstaande ook al geprobeerd, las eerder al in een zelfde topic dat er iets bij de backoffice of zo niet goed zou zitten maar daar doen ze net of nog nooit is voorgekomen terwijl er al veel klachten met dezelfde code zijn geweest!

Kastje naar de muur verhaal!!!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Cindy09-11 

Zoals je hebt kunnen lezen in bovenstaand stappenplan, kun je bij aanhoudende foutcode 3010 het beste contact opnemen met de leverancier/fabrikant van de Smartwatch.

• Contact opnemen met de leverancier:

Als de foutcode blijft optreden en de bovengenoemde stappen niet helpen, neem dan contact op met de leverancier van de smartwatch voor verdere ondersteuning. 

Het hoeft dus niet direct aan KPN te liggen.
Op de website van de fabrikant van jouw Smartwatch vindt je de contactgegevens, zoals telefoonnummer en/of e-mailadres.

Dus bel morgen (vrijdag) even met de fabrikant.