Skip to main content
Beantwoord

Franse providers niet zo stabiel als het netwerk van KPN

• January 10, 2025
  • 4 reacties
  • 572 keer bekeken

ik zit in de guadeloupe, is frans grondgebied. automatisch wil mijn telefoon niet verbinden op een vreemd netwerk. Op handmatig selecteren ziet mijn telefoon allerlei netwerk, orange.fr 4G   -  orange.fr 3G    -  Orange.fr 2G  -  SFR 4G  -  SFR3G  - SFR 2G  DIGICEL 4G  DIGICEL 3G

Alle netwerken getest maar de telefoon maakt geen stabiele verbinding. De signaal sterkte is meer dan 50%  op allemaal…

Alleen op DIGICEL 4G wil hij af en toe verbinding maken maar niet langer dan +/- 5 min

HELP

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@fredster 

Welkom op de community van KPN.

Helaas, staat dit volledig buiten KPN.
KPN kan geen invloed uitoefen op mobiele netwerken in het buitenland, dus ben je als toerist afhankelijk van de lokale dekkingsgraad van de beschikbare mobiele netwerken.

In Frankrijk (wat een groot land is) is de dekkingsgraad niet vergelijkbaar zoals in Nederland, er zijn nog diverse plekken met een slecht of verminderd bereik.

Orange en SFR hebben de beste dekking in Frankrijk, en op beide netwerken zou je met een KPN abonnement gewoon moeten kunnen internetten via 4G en bellen.
Je zit in Guadeloupe waarschijnlijk op een lokatie waar het bereik minder goed is, omdat de zendmasten te ver weg staan om voor een goed bereik en verbinding te zorgen.

Het is gewoon kijken met welk netwerk je het beste bereik ervaart, meer kun je simpelweg niet doen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@fredster 

Welkom op de community van KPN.

Helaas, staat dit volledig buiten KPN.
KPN kan geen invloed uitoefen op mobiele netwerken in het buitenland, dus ben je als toerist afhankelijk van de lokale dekkingsgraad van de beschikbare mobiele netwerken.

In Frankrijk (wat een groot land is) is de dekkingsgraad niet vergelijkbaar zoals in Nederland, er zijn nog diverse plekken met een slecht of verminderd bereik.

Orange en SFR hebben de beste dekking in Frankrijk, en op beide netwerken zou je met een KPN abonnement gewoon moeten kunnen internetten via 4G en bellen.
Je zit in Guadeloupe waarschijnlijk op een lokatie waar het bereik minder goed is, omdat de zendmasten te ver weg staan om voor een goed bereik en verbinding te zorgen.

Het is gewoon kijken met welk netwerk je het beste bereik ervaart, meer kun je simpelweg niet doen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 11, 2025

Hoi michel,

Bedankt voor je bericht, Ik snap dat aan de dekking KPN niets kan doen, Maar aan de registratie op de netwerken waarschijnlijk wel...

Mijn telefoon “ziet” allerlei netwerken zie mijn opsomming hierzo, orange.fr 4G   -  orange.fr 3G    -  Orange.fr 2G  -  SFR 4G  -  SFR3G  - SFR 2G  DIGICEL 4G  DIGICEL 3G, maar ik mag op geen enkele registreren.

Wanneer we in Frankrijk zijn mag ik op allemaal registreren…. Nu zitten we in de guadeluope ( ook Frankrijk) maar kunnen we nergens op. Dat is het probleem.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@fredster 

Als je in Frankrijk gewoon alles kunt doen met je smartphone, dan zou dat ook zo moeten zijn in Guadeloupe, want dat is ook gewoon Frankrijk.

Probeer daarom de onderstaande opties eens uit, want daarmee zou je alsnog het probleem kunnen oplossen.

• Reset de netwerkinstellingen van je smartphone, dit zorgt ervoor dat eventuele problemen of fouten worden weggenomen.(Zie ook onderaan)
  • Zet je smartphone helemaal uit, en zet hem na enkele minuten weer aan. Hiermee zorg je ervoor dat de simkaart zich opnieuw aanmeld op een beschikbaar mobiel netwerk.

Netwerkinstellingen resetten

Android:

Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten. Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.

iPhone:

Als je iOS of iPadOS 15 of nieuwer gebruikt, tik je op Instellingen > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Als je iOS of iPadOS 14 of ouder gebruikt, tik je op Instellingen > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Laat even weten, of je met bovenstaande opties het probleem alsnog hebt kunnen verhelpen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 11, 2025

Hoi Michel,

Bedankt voor je reactie !

Ik ga dit na een maandag even testen,