Skip to main content

In 2022 heb ik via een bekende website een mooi 06-nummer gekocht. Ik nam toen contact op met de klantenservice van KPN om dit nummer op korte termijn te gaan gebruiken, met de intentie om mijn huidige nummer om te zetten naar dit nieuwe 06-nummer. Na enkele telefoontjes leek alles geregeld te zijn; een simkaart werd naar mij verzonden met de instructie om deze in mijn telefoon te plaatsen zodra ik klaar was voor de omzetting.

Echter, deze simkaart is tot voor kort in de la blijven liggen. Recentelijk besloot ik dit nummer naast mijn huidige nummer te willen gebruiken, in plaats van als vervanging. Afgelopen donderdag nam ik contact op met de afdeling sales. In eerste instantie werd mij verteld dat het niet mogelijk was omdat het nummer niet leek te bestaan. Dit vond ik bijzonder aangezien er destijds contact is geweest over dit nummer en op de simkaart staat vermeld dat de 'ongeactiveerde simkaart vervalt na 21-03-2024'.

In de avond belde ik opnieuw en nu werd mij verteld dat het wel mogelijk was. De medewerker zou alles regelen zodat ik het nummer kon gebruiken. Vandaag ontving ik de nieuwe simkaart, maar na activatie kon ik er niets mee doen. Een belmelding gaf aan dat het vanwege administratieve redenen niet mogelijk was. Na weer contact te hebben opgenomen met de klantenservice, werd mij verteld dat de simkaart nog niet gekoppeld was en dat dit in feite niet mogelijk was. Er werd gesuggereerd om de oude simkaart op te waarderen door te bellen naar 1244, wat helaas niet lukte.

Bij een verdere poging om dit op te lossen, kreeg ik een onbeleefde medewerker aan de lijn die niet bereid leek te zijn om te helpen. Die niet eens geloofde dat ik een simkaart had met het betreffende 06-nummer en de vermelde vervaldatum. Hij adviseerde me om naar een KPN-winkel te gaan om het te laten zien, wat een extra last en tijdverspilling is.

Deze opeenstapeling van miscommunicatie, inconsistentie en gebrek aan klantvriendelijkheid heeft tot veel frustratie geleid. Ik hoop via dit forum een oplossing te vinden voor deze situatie.

Kan iemand van KPN, of een ervaren forumgebruiker, mij helpen dit probleem te ontrafelen en een oplossing te bieden?

Alvast bedankt voor uw tijd en assistentie.

Met vriendelijke groet,
Johan

Ik wilde een aanvullende ervaring delen die ik had tijdens mijn gesprek met KPN met betrekking tot het bovenstaande onderwerp. Na een reeks miscommunicaties en onduidelijkheden ontdekte ik dat de medewerker die ik sprak, zonder mijn toestemming of voorafgaand overleg, mijn oorspronkelijke bestelling van het speciale 06-nummer heeft geannuleerd en in plaats daarvan een nieuw nummer heeft gekoppeld aan mijn nieuwe abonnement.

Ik was absoluut niet eens met deze verandering en was geschokt toen ik dit ontdekte in een ontvangen e-mailbevestiging. Ik had expliciet aangegeven dat ik het oorspronkelijke 06-nummer wilde behouden en er was geen overleg gepleegd voordat deze wijziging werd doorgevoerd.


Het is een lang verhaal en als een "vreemde" zoals ik dit leest snappen ze er helemaal niks van. Dus ik snap wel dat er wellicht wat mis is gegaan. Maak een kort en bondige samenvatting en kort de door jou gewenste oplossing.  


Hi @Johan2208! Gezien er al van alles gedaan is lijkt het me verstandig als je je profiel invult. Dan kan ik bij je gegevens. 

Geef in het veld “Persoonlijke opmerkingen” het tijdelijke nummer aan. Vul in het veld voor je mobiele nummer het nummer in dat je naar KPN mee wilt nemen. 

Verder moet het geen probleem zijn als het tijdelijke nummer is ingegaan. We kunnen een nieuwe aanvraag doen voor nummerovername. Wel blijft je huidige nummer dan nog een maand bij de oude provider. Dit omdat er sprake is van een maand opzegtermijn. Het is ook belangrijk dat je contractvrij bent bij de oude provider. Is dit het geval?