Skip to main content

 


Ik heb een iPhone 14 Pro. Een T-Mobile eSim en een fysieke KPN zakelijke simkaart erin. 
 

Wat mij al maanden stoort is dat ik geen netwerkverbinding heb op mijn KPN sim wanneer ik voor de mobiele data T-Mobile kies. Er staat nagenoeg altijd ‘No service’. 
Nu ben ik op zich wel op het KPN nr bereikbaar door de iPhone mogelijkheid ‘Cellular data switching’ aan te zetten. 
Maar dat er iets niet goed zit viel mij pas op toen ik 2 weken geleden op vakantie was en in Duitsland, Oostenrijk en Italië ben geweest.

In alle 3 deze landen gewoon 5 streepjes bereik tijdens roaming, ongeacht of de simkaart geselecteerd is voor mobiele dataverbinding of niet.

Het lijkt wel te komen door het afschakelen van 3G in Nederland? Ik weet niet op welke techniek de iPhone de “secundaire” simkaart laat luisteren. 
 

Wat ook steeds gebeurt (in NL) is bij switchen van T-Mobile naar KPN voor de mobiele dataverbinding, is dat de iPhone soms lang zoekt naar KPN netwerk om vervolgens aan te melden op 2G (Edge). Daar blijft ie op vastzitten tenzij ik de vliegtuigmodus staan in- en uitschakel. Daarna komt ie wel vaak naar 4G/5G. 
 

Is dit nu een iPhone probleem, KPN probleem of een issue waarbij beide partijen iets op te lossen hebben?

Graag word ik op de hoogte gehouden van dit zeer storende gegeven. 
 

Alvast bedankt.

Hoi @secondtonone, welkom bij ons op het forum. Dat is een gek probleem, die heb ik nog niet eerder gezien. Heb je nog een ander toestel, waar je de fysieke simkaart in kunt doen en kijken of het daarin ook speelt? Als het probleem dan meegaat met de simkaart, is het het beste om de simkaart te vervangen.

Als het in een ander toestel wel goed werkt zou het een instelling op de iPhone 14 kunnen zijn.

Als het daarmee niet lukt kan het ook makkelijk zijn om ons hierover te bellen, we zijn bereikbaar op 0800-0402.