Skip to main content

Ik ga in februari naar AziĆ« voor een half jaar. Hier wil ik graag een lokale simkaart om daar goedkoop gebruik te maken van 4g/5g. Echter wil ik wel graag mijn telefoonnummer behouden. Ik heb gezien dat een duosim hiervoor de optie is. Ik heb een iPhone 14 pro, dus dat wordt ondersteund. Nu vraag ik mij alleen af of ik mijn fysieke sim kan overzetten naar een e-sim en dan nog een andere sim kan toevoegen voor 4g/5g.Ā 

E-sim downloaden en activeren | KPNĀ hier staat namelijk geschreven: ā€œLet op:Ā als je e-sim hebt geactiveerd, dan is automatisch je fysieke simkaart gedeactiveerd.Ā Een e-sim isĀ niet geschikt voor gebruik als duosim.ā€

Ā 

Ik hoor graag wat er mogelijk is.

HalloĀ @Naomi SmitĀ 

Ā 

Duo sim is om hetzelfde nummer in verschillende toestellen te gebruiken.

De optie die jij wilt is dual sim, dat zijn 2 simkaarten met verschillende nummers in 1 toestel en dat kan prima, je kan je huidige fysieke simkaart nu al overzetten naar e-sim, zie deze pagina bij Sim wisselen: https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim-downloaden-en-instellen.htm

Sim wisselen?

Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je simkaart verwisselen voor e-sim.

Toon minder

Je kunt direct na downloaden van je e-sim weer bellen en internetten!
1. Download of open de MijnKPN app op het toestel waarop je e-sim wilt gebruiken en log in met je KPN ID.
2. Klik op 'Bekijk meer opties' bij het juiste nummer
3. Ga naar 'Simkaart' en klik op ā€˜Simkaart vervangenā€™
4. Kies voor e-sim en volg de stappen om e-sim direct te downloaden

Ā 

In Aziƫ kan je dan een lokaal simkaartje kopen en die in je toestel plaatsen.


@GeSpĀ Super! bedankt voor uw antwoord :)Ā