Skip to main content
Beantwoord

Gaat KPN op korte termijn de daglimieten verwijderen voor Unlimited abonnementen?

• March 19, 2026
  • 4 reacties
  • 74 keer bekeken

Beste community, Ik gebruik nu unlimited 50 met geen klachten over de verbinding, maar ben erachter gekomen dat als ik mijn gehele huis op deze aansluiting ga zetten, dat ik elke dag 5 a 10 keer 2Gb moet opwaarderen. Nu heeft Starlink een aanbieding die qua prijs overeenkomt met Kpn, maar echt unlimited heeft, zonder opwaardering van het datalimiet.

Weet iemand of Kpn deze unlimited abonnementen, op korte termijn gaat aanpassen qua begin limiet, want zou graag bij Kpn blijven, maar de handelingen van het opwaarderen staan me tegen. 

Alvast bedankt. 
Mvg. Misty

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Misty1908, goed dat je je vraag hier stelt en fijn dat je al wat reacties hebt gekregen! 😄 Dank voor het reageren allemaal. 

Ik sluit aan bij wat eerder is aangegeven, een soortgelijk abonnement via het mobiele netwerk bieden wij helaas niet aan. 
Met je koperaansluiting snap ik dat je naar alternatieven op zoek bent, dus hier zijn nog een aantal opties: 

• Kijk op onze glasvezelcheck of er glasvezel op de planning staat. Mocht het nog niet op de planning staan, dan kun je je aanmelden voor de glasvezelwekker en dan krijg je bericht wanneer er glasvezel op de planning komt.
  • Controleer of je in aanmerking komt voor Sneller Internet Buitengebied. Daarmee wordt de snelheid op de koperaansluiting aangevuld met internet van het mobiele netwerk. 
    Dit is waarschijnlijk het 4G modem dat je in je laatste bericht noemde, maar wellicht is het netwerk in de tussentijd verbeterd en werkt het nu beter. 

Mochten beide opties niet kunnen, of te lang duren, dan kun je inderdaad beter uitwijken naar een aanbieder die dit soort FWA mogelijkheden wel aanbiedt. Hoe jammer ook. 
Mocht er in de toekomst verandering in ons aanbod komen, dan laten we het zeker weten, dus houd hiervoor ook de community hier in de gaten. 🙂

Hopelijk vind je iets wat bij je wensen past, en maak gerust weer een topic aan als je in de toekomst ergens vragen over hebt!

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 19, 2026

Hallo ​@Misty1908 ,

Ga daar maar niet vanuit. Want dan had KPN dat heus wel gecommuniceerd. 

maar ben erachter gekomen dat als ik mijn gehele huis op deze aansluiting ga zetten, dat ik elke dag 5 a 10 keer 2Gb moet opwaarderen.

Voor jouw hele huis zijn andere abonnementen te koop, namelijk het reguliere thuis-abonnement. De mobiele unlimited abonnementen zijn als eerste bedoeld voor mobiel gebruik. 

Per dag gebruik je in Nederland zoveel internet als je nodig hebt. Verbruik je meer dan twintig GB in één dag? Dan activeer je zo vaak je wilt twee GB extra. Via sms of gemakkelijk via MijnKPN. Zo internet je meteen weer op volle snelheid.

bron: 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 19, 2026

KPN biedt geen fixed wireless access aan. Indien KPN dat wel zou doen zoals Odido’s “Klik & Klaar” zal je dat hier op de community vast snel horen. Tot die tijd biedt KPN niet aan wat je zoekt.

Of KPN in de toekomst FWA gaat aanbieden is geheel onbekend. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 19, 2026

Helaas is een regulier thuisabonnement van KPN op mijn adres geen werkbare optie. In het verleden heb ik dit wel gehad, maar de koperverbinding haalt hier slechts een downloadsnelheid van 8 Mbps. Hoewel ik destijds een 4G-modem ter ondersteuning kreeg, bleef de verbinding haperen. Een prijs van circa €50 per maand vond ik simpelweg te hoog voor een instabiele verbinding die niet aan de verwachtingen voldeed.

Bij de aanschaf van mijn huidige Data Only Unlimited 50 abonnement in de KPN-winkel heb ik expliciet aangegeven dat ik dit abonnement in een stationair 5G-modem binnenshuis wilde gaan gebruiken als internetverbinding. De verkoper verzekerde mij dat dit geen enkel probleem zou zijn en dat dit een geschikte oplossing was voor mijn situatie.

Inmiddels begrijp ik echter dat KPN een ander beleid hanteert dan concurrenten zoals Odido (met Klik&Klaar) of Starlink, die specifiek zijn ingericht op dit soort FWA oplossingen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 21, 2026

Hi ​@Misty1908, goed dat je je vraag hier stelt en fijn dat je al wat reacties hebt gekregen! 😄 Dank voor het reageren allemaal. 

Ik sluit aan bij wat eerder is aangegeven, een soortgelijk abonnement via het mobiele netwerk bieden wij helaas niet aan. 
Met je koperaansluiting snap ik dat je naar alternatieven op zoek bent, dus hier zijn nog een aantal opties: 

• Kijk op onze glasvezelcheck of er glasvezel op de planning staat. Mocht het nog niet op de planning staan, dan kun je je aanmelden voor de glasvezelwekker en dan krijg je bericht wanneer er glasvezel op de planning komt.
  • Controleer of je in aanmerking komt voor Sneller Internet Buitengebied. Daarmee wordt de snelheid op de koperaansluiting aangevuld met internet van het mobiele netwerk. 
    Dit is waarschijnlijk het 4G modem dat je in je laatste bericht noemde, maar wellicht is het netwerk in de tussentijd verbeterd en werkt het nu beter. 

Mochten beide opties niet kunnen, of te lang duren, dan kun je inderdaad beter uitwijken naar een aanbieder die dit soort FWA mogelijkheden wel aanbiedt. Hoe jammer ook. 
Mocht er in de toekomst verandering in ons aanbod komen, dan laten we het zeker weten, dus houd hiervoor ook de community hier in de gaten. 🙂

Hopelijk vind je iets wat bij je wensen past, en maak gerust weer een topic aan als je in de toekomst ergens vragen over hebt!