Skip to main content

Wegens een vertraging in de bouw van mijn huis woon ik nu een aantal maanden op een vakantiepark. De wifi is zoals je kan voorstellen echt verschrikkelijk met 3mb/s.

Nu heb ik een unlimited abonnement met voldoende snelheid 400mb/s en wou ik via mijn hotspot gamen. In het verleden heb ik dit ook al gedaan zonder problemen. Nu kan ik prima mijn ps5 connecten met mijn iPhone 16 pro via de hotspot en kan ik alles op de PlayStation doen zoals YouTube Netflix etc maar wanneer ik een game online wil spelen zoals Fifa en call of duty lukt het niet om met de online servers te verbinden. Ik heb al mijn internetinstellingen gereset maar het weigert te werken. 

iemand die hier een oplossing voor heeft of me kan helpen?

Hi @Mika11, welkom bij onze community, 

Ik denk ook graag mee, ook al heb ik hier weinig verstand van. Misschien kun je hier ook een paar screenshots plaatsen van wat je precies ziet? Misschien kun je deze vraag ook stellen op een forum over Playstation specifiek waar meer gamers bij elkaar komen. Een snelle zoekopdracht brengt me op dit forum. Dit staat overigens los van ons. 

Hier is geen oplossing voor denk ik. KPN werkt met CGNAT. Dat houd in dat jouw playstation geen poorten open kan zetten via UPnP. Je zit achter dubbel NAT. Daar is niets aan te doen.

Misschien kun je Klik&Klaar van Odido eens proberen. Lukt wellicht beter.

@Mika11 

ik vermoed dat je games geen IPv6 ondersteund. Je toestel krijgt van het netwerk een IPv6 adres wanneer je apn internet gebruikt. Ik weet niet helemaal zeker of dit mogelijk de oplossing voor jouw is. Maar wat je kan proberen is om apn portalmmm.nl te gebruiken in plaats van apn internet. Je moet de wifi hotspot op portalmmm.nl zetten. Met apn portalmmm.nl krijgt je toestel een IPv4 adres.

@Neville Dankejwel voor je tip ik heb geprobeerd mijn hotspot apn te veranderen naar portalmmm.nl enkel als ik dit doe verbind mijn PlayStation helemaal niet meer via de hotspot. Ik krijg bij het IP-Adres ophalen een foutmelding met “mislukt” met als details (kan geen IP-adres verkrijgen binnen de tijdslimiet)

Reageer