Skip to main content

Hallo,

Mijn dochter heeft 1 maand geleden een Apple iPhone 14 Plus 5G 128GB, Starlight gekocht, €1008.00. dat vind ik nogal een prijs maar daar kiest zij zelf voor. Deze iPhone loop iedere keer vast, terug naar winkel, wil hem omruilen. Helaas men wil hem maken en is zij een paar weken haar volledige betaalde telefoon kwijt, dit vinden wij onacceptabel. Zijn bij Apple in Amsterdam geweest, deze ruilen wel om maar dan moet je het toestel daar kopen. Dit is bij zonder want op dit forum heeft Sanne M van KPN de hele voorwaarden gezet en daar staat het volgende;

Wij garanderen bij juist gebruik een goede werking van je aankoop. Functioneert je aankoop niet naar behoren, dan zal KPN deze in beginsel kosteloos repareren en/of vervangen. De goede werking wordt volgens het consumentenrecht gegarandeerd gedurende 2 jaar na de aankoopdatum of de installatiedatum, indien deze later is.
Dit laat je wettelijke rechten onverlet. Voor zakelijke gebruikers betreft de garantie voor Apple 1 jaar en alle andere toestellen 2 jaar.
Ook als je een refurbished toestel hebt aangeschaft, gelden deze termijnen. Indien voor (onderdelen van) producten een andere termijn geldt wordt dat bij het betreffende product aangegeven. Voor batterijen garandeert KPN een goede werking gedurende 6 maanden. Hierna kun je nog steeds wettelijke rechten hebben.
Er is geen sprake van juist gebruik als je aankoop;

  • Verwaarloosd is; onvoorzichtig en/of ondeskundig is gebruikt, behandeld of onderhouden
  • Niet volgens de voorschriften is aangesloten, geïnstalleerd, gebruikt en/of gecombineerd met andere producten
  • Indien er gerepareerd is met andere onderdelen dan welke door de fabrikant worden voorgeschreven en/of er werkzaamheden zijn uitgevoerd door een niet door de fabrikant gecertificeerde leverancier.
  • KPN vraagt je daarbij om een aankoopbewijs waarmee je kunt aantonen wanneer je het specifieke product hebt gekocht.

Hier staat toch duidelijk Repareren EN/OF VERVANGEN!

Het toestel in van 28-3-2023, wij willen graag ruilen voor een nieuwe geode iPhone.

Graag hoor ik van KPN, ben heel benieuwt.

 

 

En KPN is degene die bepaald of hij wordt omgeruild of gerepareerd. Volgens mij is het zo dat hij altijd eerst tot twee maal wordt aangeboden voor reparatie en als het probleem dan nog steeds voor doet dat hij wordt omgeruild. Maar ik werk al een paar jaar niet meer in de winkel dus ben niet geheel bekend met het proces. 

 

Verder is het zo dat Apple het toestel logischerwijs niet omruilt als het daar niet is gekocht, wel zit er gewoon fabrieksgarantie op en zou je hem ook bij Apple kunnen aanbieden voor reparatie. De reparatie gaat bij hun vele malen sneller dan wanneer je deze bij KPN aanbiedt. Meestal ben je hem dan een paar uur kwijt.