Skip to main content

hallo 

ik heb 28 augustus j.l mijn mobiel abbonnement laten verlengen en kreeg een nieuwe mobiel.

onze dochter met een beperking heeft deze op zijn kop laten vallen.

de volgende dag naar kpn en met de vraag kan deze nog gerepareert worden of kan ik een ander krijgen ivm de garantie van mijn mobiel van een dag oud.

nee dit kan niet er is schade aan de onderkant links en dat is voor het beeld.

dit kost u ongeveer 200 euro en het duurt wel even voordat hij terug is van reparatie.

ik kan niet zonder mobiel omdat ik eerste contact persoon ben van onze dochter met een beperking.

dat hield dus in dat ik een ander mobiel moest kopen de zelfde en die was opeens van 329 euro naar 381 euro gegaan.

gevraagt en dan krijg je als antwoord dat kan in een dag.

 

kunt u ons zeggen wat er bij garantie valt en waarom in een dag bijna 60 euro meer moet betalen.

ik hou gewoon het nieuwe contract heb afgesloten met een nieuwe mobiel.

 

@Jacqhar Fysieke schaden van een nieuwe telefoon vallen niet onder garantie indien ze zijn veroorzaakt door gebruikers. In algemeen moet je kunnen bewijzen dat de schaden al zichtbaar bij ontvang was (tijdens transport of fabricage).


Valschade valt nooit onder garantie @Jacqhar 

Als je de telefoon ook verzekerd hebt, valt het daar misschien wel te claimen, zie de voorwaarden van de betreffende verzekering.

Succes.

 

 


Onder garantie valt alles waarbij je zou kunnen zeggen dat dit door de fabrikant komt. Waterschade of valschade kan de fabrikant weinig aan doen dus valt dit er buiten.

 

Verder biedt kpn korting op toestellen bij een abonnement. U koopt er nu 1 los en dan is die dus vaak met zo'n 60 euro duurder.


In combinatie met een nieuw abonnement zit er enkele tientjes korting op. Dat was het eerste toestel. Dat is ook de in de winkel en op de website vermelde prijs.

De tweede, los gekocht, is dan de normale prijs.

Heel vaak kan je dit soort schade (toch) claimen onder je inboedelverzekering.


Bij veel standaard inboedelverzekeringen kan een smartphone tegenwoordig niet meer geclaimd worden. Er ‘vielen’ teveel smartphones, vooral rond de tijd dat er een nieuwe opvolger op de markt kwam. 


Hi @Jacqhar, welkom bij onze community. 

Wat ontzettend naar dat het toestel is gevallen. Ik zie dat je al goed bent geïnformeerd door de community leden, waarvoor dank. Dit valt helaas niet onder garantie. Het doel van garantie is de koper te beschermen tegen fabricagefouten of gebreken die niet door normale slijtage worden veroorzaakt. Wat jij bedoelt valt onder een (KPN) verzekering, maar in dit geval is de schade al geschied. Ik ben bang dat je alleen het toestel kunt laten repareren of een nieuwe aanschaffen. 


Reageer