Skip to main content

Ik ben gistermiddag gebeld door nummer +31 202626863, de persoon die ik aan de lijn kreeg zei dat mijn GSM abonnement bij KPN binnenkort zou worden beeindigd en hij vroeg of ik het abonnement wilde verlengen. Ik vond het vreemd dat dit verzoek van KPN telefonisch werd gedaan en daarom vroeg ik waarom dit zo ging. Hij vertelde toen dat hij niet van KPN was maar van bedrijf dat voor KPN dit soort zaken afhandelde omdat dat voor KPN goedkoper was dan wanneer KPN het zelf moest doen. Ik zei hem dat ik het een zeer vreemde zaak vond. Hij vroeg me wat ik nu voor het abonnement betaalde want dan kon hij zien wat ik bij een verlenging van het abonnement zou gaan betalen. Ik zei hem dat ik het vreemd vond dat hij van mij het bedrag vroeg omdat hij dat zonder meer bij KPN kon opvragen, hij deed hierover wat geheimzinnig, was wat moeilijk, als ik het nu zelf mee zou delen ging een vaststelling van het nieuwe bedrag van de verlenging een voudiger. Ik bleef hjet een vreemd verhaal vinden en ik heb toen een bedrag van 16,50 euro genoemd ( dat is niet het bedrag dat ik werkelijk betaal) hij zei toen dat het nieuwe bedrag waarschijnlijk 1 euro duurder zou zijn. Ik heb toen gezegd dat ik het wel zou zien als ik de gegevens van de KPN zou ontvangen.

Omdat ik het nog steeds een vreemd verhaal vond heb ik op Mijn KPN gekeken wanneer mijn abonnement afliep, dat was in 2026 , toch wat anders dan binnenkort.

Omdat ik nu nog meer argwaan kreeg heb ik op de site van Wie heeft mij gebeld gekeken of daar wat bekend was over het bovengenoemde telefoonnummer. 

En dat was heel veel maar dan in negatieve zin!

 

Hallo @Joop Arnhem ,

Goed dat je zo alert bent.

Mijn advies :  Blokkeer dat telefoonnummer in jouw mobiele telefoon. (Bj Vast Bellen kan dat via Mijn KPN.) 

Hou altijd zelf de regie als het moment van een verlenging aanstaande is. Buiten dat: Verlengen is nooit verplicht. Je kunt ook jouw oude abonnement ongewijzigd laten doorlopen. 

 


Ik denk niet dat KPN hier een rol in kan spelen. Er is een regeling. Hier staat precies beschreven wat u kunt doen:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/ongewenste-telefoontjes-van-bedrijven-en-goede-doelen

 


Hoi @Joop Arnhem, welkom op ons forum! Dit nummer komt mij ook niet zo bekend voor, we hebben hier wel een handige lijst voor: Veelgebruikte telefoonnummers KPN
Ik denk dat het advies hierboven de lading al wel aardig dekt, het is goed om hier voorzichtig mee te zijn en bij twijfel kun je verlengen ook altijd direct bij ons regelen op 0800-0402 of kpn.com/verlengen