Skip to main content

 Als ik de pukcode invoert vraagt hij om een nieuwe code om te ontgrendelen voer deze dan in en dan wordt nogmaals gevraagd om deze in te voeren doe dat ook en dan komt er telkens de melding: als u nog x keer een onjuiste puk invoert wordt sim vergrendeld. Heb nu nog 5x te gaan . Wat doe ik verkeerd? Graag een oplossing  hiervoor. Kees

Hoi @Kees0162 

De eerste keer is de code 0000 4 x nul
Daarna kun je je eigen code invoeren


Bedankt voor je reactie. Mijn eigen code invoeren lukt wel en als hij dan vraagt om hem nog een keer in voeren doe  ik dat ook maar dan komt het probleem, telkens na het invoeren van de code voor de tweede geef hij telkens de melding: Als u nog x keer onjuiste puk invoert wordt sim vergrendeld . ik heb nu nog 5x te gaan maar ben er mee gestopt en vandaar mijn vraag hier. Groet, Kees


Hallo @Kees0162, er gaat hier iets niet goed. De pukcode en de ontgrendelcode zijn 2 verschillende dingen. Ik weet niet of je jouw toestel al eens helemaal uit hebt gezet? 


Bedankt voor je reactie. Het probleem ontstond door het niet tijdig opladen van de telefoon hij schakelt dan het toestel uit .Was nu ook het geval  normaal als je hem dan oplaadt en weer aanzet voer je de code in  en dat ging altijd zonder problemen maar dit keer niet met het bovenstaande verhaal. Maar het is inmiddels opgelost, ik heb het volgende gedaan: de simkaart verwijderd en meteen kreeg ik een menu op het scherm, heb er meteen gebruik van gemaakt om het toestel te resetten, daarna de simkaart weer ingebracht en het probleem is opgelost. Maar durf hem nu niet meer uit te zetten .Zorg er nu voor dat hij altijd voldoende is opgeladen.

Mogelijk is deze info belangrijk voor anderen die hetzelfde probleem zouden hebben.

Groet Kees en nogmaals bedankt


In ieder geval goed om te lezen dat het probleem nu is verholpen. 


Bedankt, Maar durf de telefoon nu niet meer uit te zetten  want daar is het probleem door ontstaan.

Groet, Kees


Reageer