Skip to main content

Ik heb 1,5 dag geleden wederom 5GB gedeeld met mijn zoon. Nu zijn de MB’s alweer op terwijl hij weinig gebruik heeft gemaakt van zijn telefoon. Ik heb hem vandaag weer 5GB gegeven. Hij ontvangt hiervan een SMS ter bevestiging. Enkele minuten later ontvangt hij wederom een SMS met de mededeling dat hij 100% verbruikt heeft van zijn internettegoed.

 

Hoe is dit mogelijk?? Nu kan hij zijn telefoon niet gebruiken en ik deel terwijl er niets lijkt te worden ontvangen. Of er is op de achtergrond vanalles bezig dat zijn tegoeden leegslurpt. (Telefoon heeft al 2x harde reset gekregen)

Zijn telefoon eens goed bekijken, je kan het dataverbruik gewoon terugvinden, per dag en zelfs per app.


Maar buiten dat, binnen 10 minuten 5GB verbruikt hebben is niet mogelijk. Of denk ik nu verkeerd?


Maar buiten dat, binnen 10 minuten 5GB verbruikt hebben is niet mogelijk. Of denk ik nu verkeerd?

Het kan dus wèl, dat blijkt.

In de telefoon van je zoon kijken, dan kun je op app-niveau zien welke app er verantwoordelijk voor is.

Staat databesparing wel aan binnen de mobiel?

@Vincent1980 


Ik kan me voorstellen dat je hier graag meer duidelijkheid over wilt, @Vincent1980. Ik moet zeggen dat 5GB in 10 minuten ook wel erg veel is, dus ik zou het zelf ook graag willen weten. Maar nu is het zo dat ik niet voor je kan nakijken waar de data van jouw zoon aan verbruikt is. KPN kan alleen zien wanneer er data is gebruikt, maar we kunnen niet zien waaraan deze data is verbruikt. Wij kunnen dus niet zien welke apps data hebben verbruikt. Dit in verband met jouw privacy. Gelukkig kun je dit zelf wel zien in je toestel. Hoe je dit doet, lees je op de volgende pagina’s: iPhone & Android.

Kijk ook eens naar de functie 'wifi assistentie' of 'slimme netwerkwissel'. Hiermee wissel je automatisch (ongemerkt) naar mobiel internet als de wifi verbinding niet goed is. Hierdoor kan je veel data gebruiken zonder dat je het door hebt. Meer informatie hierover: Hoe zet ik slimme netwerkwissel of Wifi-assistentie uit op mijn mobiel?.


Reageer