Skip to main content

Hoi!

Gisteren waren wij bij KPN Winkel in Zwolle voor het omzetten van mobiele abonnementen op de juiste naam. Vanwege een moeizame start en makkelijkere communicatie, stond alles eerst op mijn naam.

Ik heb op dit moment Unlimited en deel mijn 50GB met mijn 4 gezinsleden. Echter, zijn de gedeelde MB's nu weg na de overname van contract, terwijl mijn voordelen nog wel actief staan en op hetzelfde adres staan.

Het jammere vind ik nog dat de KPN medewerker in de winkel vol overtuiging had bevestigd dat dit goed zou komen. Ik heb de resterende MB's ook niet terug gekregen. Een contractovername betekend het overnemen van de hele aansluiting, inclusief rechten en verplichtingen. Daar lijkt mij de MB's ook bij te horen.

Het meest vervelende is dat ik nog 10GB over heb, die ik deel als iemand wat te kort komt. Echter 10GB met 3 man delen is voor ons helaas niet helemaal haalbaar. Ik snap dat dat wellicht raar over komt, maar we maken veel gebruik van data en zijn nog maar halverwege de maand.

Ik heb in mijn persoonlijke notitie de telefoonnummers genoteerd die “overgenomen” zijn.

Ik heb daarnaast voor ik deze topic plaatste nog even gecheckt of dit ergens staat vermeld en kwam op deze pagina:

Wel deze tekst tegen:

“Overstappen naar Unlimited Data kan alleen als je je abonnement kunt verlengen. Doe de verlengcheck en kijk of je kunt verlengen. “

Ik heb het ook nog gehad met die KPN medewerker over één abonnement veranderen naar Unlimited en dat was geen probleem. Staat dit fout in deze pagina, of had deze medewerker het verkeerd?


Die opmerking in het kennisbank artikel is nog uit de tijd (31-03-2022) dat de nieuwe “unlimited data” abonnementsoptie werd geïntroduceerd. Sindsdien afgesloten abonnementen kunnen altijd aangepast worden.


Inmiddels contact gehad en is het met tijdelijke bundels opgelost. Helaas ging dat niet soepel: eerste keer bellen resulteerde dat ik weer in de wachttijd werd gezet en daarna wordt opgehangen zonder teruggebeld te worden. Echt grootste irritatie aan het worden. 
 

Hoop dat deze ‘fout’ nog wel meegenomen kan worden. De betreffende medewerker aan de lijn wist niet hoe, wellicht via hier wel!! Of dat het wel hoort dat je MB’s kwijt raken, is ook een antwoord natuurlijk. 


Beste @ikheetjeff, wat balen! Ik zie het inderdaad ook niet staan op onze website, dus ik ga het zeker intern neerleggen. Vooralsnog denk ik wel dat het klopt, maar dat we klanten hier helaas niet goed over informeren. Ik hou je op de hoogte! Fijn dat het overigens voor jou wel op deze manier opgelost is.


Beste @ikheetjeff, wat balen! Ik zie het inderdaad ook niet staan op onze website, dus ik ga het zeker intern neerleggen. Vooralsnog denk ik wel dat het klopt, maar dat we klanten hier helaas niet goed over informeren. Ik hou je op de hoogte! Fijn dat het overigens voor jou wel op deze manier opgelost is.

Dat vind ik fijn en netjes, dank je wel!


Het klopt inderdaad wat hierboven staat: gedeelde MB's komen te vervallen bij een contractovername. De informatie op de website zal ook nog verduidelijkt worden. Bedankt voor jouw feedback!