Skip to main content
Vraag

Geen 5G na terugkeer uit Bonaire en het weer aanzetten van roaming

• November 25, 2025
  • 2 reacties
  • 42 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben op vakantiegeweest op Bonaire en heb natuurlijk mijn dataroaming uitgezet. Nu terug in nederland en weer alles aangezet maar nu doet mij. 5g het niet meer. Ik heb alles al geprobeerd.. zie ik het nou echt over het hoofd? Wat kan ik doen?

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 25, 2025

Beste ​@Roosgitz binnen het instellingenmenu van je mobiel kun je netwerkinstellingen resetten, dan worden wifi, BT, en mobiele data instellingen naar hun oorspronkelijke instellingen teruggezet en moet alles weer goed kunnen werken.

Bij mobiele instellingen kun je vaak kiezen voor AUTO, 2G, 3G, 4G, 5G, kies daar dan AUTO of 5G.

Succes.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 26, 2025

Goedemiddag ​@Roosgitz , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Dat is vreemd! Desondanks hoop ik wel dat je een mooie vakantie hebt gehad op Bonaire! De tip die ​@JanD hierboven geeft, is een goeie. Heb je inmiddels de mogelijkheid gehad om je netwerkinstellingen te resetten? Mocht dat onverhoopt niet helpen, zou jij je simkaart dan eens in een ander toestel kunnen testen? Benieuwd of 5G in dat geval wel gewoon gaat werken. Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat het resetten van je netwerkinstellingen dit probleem wel moet verhelpen dus ik zie je bevindingen met belangstelling tegemoet!