Skip to main content

Ik heb een Iphone12 (serienummer FFXFT2AE0F0W). Mijn Iphone kan geen mobiel netwerk vinden en connectie maken in Frankrijk dus bellen, appen, internetten is onmogelijk. In alle andere landen werkt de telefoon perfect. 

 

Achtergrond informatie

  • In maart 2022 op Wintersport geweest in Frankrijk. Zodra ik de grens over ben geen mobiel bereik meer met mijn telefoon. Terug in NL werkt hij weer;
  • Contact gezocht met helpdesk, alle instelling staan correct. Nieuwe sim kaart aangevraagd in NL en in telefoon geplaatst.
  • In december/januari 2023 met de auto naar Marbella Spanje. Zodra ik op de heenreis de grens met Frankrijk over was weer geen bereik, hij kan geen netwerk vinden (automatisch zoeken aan/uit helpt niet, alle instellingen staan correct). De grens over met Spanje en telefoon werkt weer. Terugreis exact hetzelfde. 
  • De telefoon werkt in alle landen perfect, ruimschoots bereik en altijd netwerk in de buurt. 
  • In Frankrijk geen enkel bereik, geen netwerk vindbaar (niet locatie gebonden want ik ben van noord Frankrijk naar Zuid Frankrijk gereden en het betrof de hele reis).
  • Wifi van bijvoorbeeld hotel werkt wel
  • Diagnose test laten uitvoeren in NL bij Apple premium reseller: alles zou moeten werken, geen sensor issue

Aanvullend

  • Iphone kan ook geen contact maken/instellen van Apple Home Pod Mini, lijkt met elkaar te maken te hebben voor mijn gevoel want op mijn Ipad kan ik hem direct installeren en deze heeft dezelfde instellingen etc als mijn telefoon.

Graag zou ik willen weten welke oplossing u biedt. Mijn telefoon werkt perfect in NL, Belgie,  Duitsland, Italie, Zwitserland, Spanje blijkt uit mijn reizen in 2022/2023 echter alleen in Frankijk weigert de telefoon (dus aan de persoonlijke instellingen, sim kaart etcetera kan het niet liggen). Het lijkt wel of de telefoon geblokkeert is voor netwerk verbinding in Frankrijk.

 

Hoi @Brenda van den Oetelaar, welkom op ons forum! Wat merkwaardig dat het alleen in Frankrijk niet werkt. We kunnen niet specifieke landen blokkeren dus er moet ergens iets van een instelling of iets niet goed staan.
We hebben hier wel een handig topic over:

Ik kan me ook niet echt een specifiek issue bedenken waarom het in Frankrijk niet zou werken maar er zijn wel een paar andere dingen die je kunt proberen.

  • Ander lokaal netwerk kiezen
  • Andere APN instellingen proberen, je kunt hiervoor de volgende APN's proberen, Portalmmm.nl of Internet ik raad aan ze allebei eens te proberen en daarbij je toestel ook iedere keer even te herstarten en verschillende netwerken dus te proberen.
  • Je simkaart in een ander toestel proberen om deze uit te sluiten
  • Een andere simkaart in jouw toestel proberen om die uit te sluiten

Dank voor je reactie alleen heb ik alle dingen die je noemt al gedaan

 

  1. Ander lokaal netwerk kiezen: Dat kan niet want er is geen enkel netwerk zichtbaar (handmatig of automatisch), dat is leeg
  2. Instellingen staan correct want ik was op doorreis en het werkt in alle landen behalve in Frankrijk. Ook na herhaaldelijk opnieuw opstarten. 
  3. Verschillende netwerken proberen zou ik graag willen maar hij laat geen enkel netwerk zien dus valt niets te kiezen, hij zoekt even naar netwerken maar vindt er geen
  4. Simkaart heb ik al vervangen dus andere simkaart lost het niet op
  5. Simkaart in ander toestel heb ik gedaan, in ander toestel werkt het wel

Wat gek dat je daar helemaal geen netwerken ziet, misschien dat Apple daar misschien nog iets van een verklaring voor heeft of iets. Als je vaak in Frankrijk bent zou je daar misschien nog eens langs een apple winkel kunnen. Vanuit KPN heb ik hier helaas ook niet echt een oplossing voor, dit lijkt echt iets in het toestel te zijn


Apple heeft ook geen antwoord. Ben al bij een apple premium reseller geweest die allerlei testen hebben uitgevoerd. En Apple support heeft ook geen oplossing. 

Vind het wel lastig, Iphone is geen goedkope telefoon en ook mijn KPN abbonnement is niet goedkoop. Je verwacht dat je dan zeker in de huidige tijd overal bereik hebt. Ik heb het nog nooit meegemaakt, tevreden over alle iphones die ik gehad heb en het KPN abbonnement werkt altijd is mijn ervaring. Behalve nu. 


Ah dat is wel balen inderdaad, ik kan me goed voorstellen hoe lastig dit is.
Helaas heb ik er vanuit KPN niet echt een oplossing of verklaring voor. Misschien dat ze in een van onze winkels nog iets weten, ze kunnen hem daar ook ter reparatie aanbieden als dat nodig is


Reparatie is wat ingewikkeld als niemand weet waar het in zit. Apple premium heeft ook geen idee, dus vermoed dat de KPN winkel het ook niet weet als jullie het niet weten. Ondertussen blijft het probleem wel bestaan en lijkt zowel Apple als KPN geen oplossing te bieden .. lastig


Ik vrees dat ik hier helaas ook niet echt een oplossing voor heb.