Skip to main content

Tot eind vorig jaar ging ik dagelijks met de trein van Delft naar Rotterdam, vrijwel altijd prima bereik. Sinds een paar maanden reis ik van Den Haag HS naar Leiden Centraal, en vooral het stuk tussen Den Haag Laan van NOI en Leiden Centraal werkt mobiel internet vrijwel niet, of zeer traag. Kan hier iets aan gedaan worden?

Hoi @HarryO, welkom hier. 

Van Delft naar Utrecht was dus altijd prima bereik , maar van Den Haag naar Leiden is et een stuk minder. Over de verbinding in de trein is al veel geschreven. Dit is gewoon lastig te realiseren. Mijn collega heeft in dit topic al beschreven hoe het werkt in de trein. Of het dus beter gaat worden is lastig te zeggen. 


Ik heb dat topic ook al gelezen, en dit is duidelijk niet van toepassing.

  • Waarom kan tussen Delft en Rotterdam (niet Utrecht) wel, en tussen Den Haag en Leiden niet?
  • Waarom lukt het andere providers wel en KPN niet?
  • Waarom geeft je collega Marcia_ een heel ander antwoord op een soortgelijk probleem?

Heb je ook de reactie van de Technische Dienst gelezen. Dit is nog steeds van toepassing. Er wordt hard gewerkt om de masten te vervangen en daarbij zijn wij altijd bezig om het netwerk en de dekking te verbeteren. 


Ik haak hier maar eens in. Ik ben mij aan het oriënteren welke provider ik neem. Ik pendel alle werkdagen tussen Leiden en Den Haag. Ik vind het antwoord van KPN erg tegenvallen. Jullie nemen dit niet serieus en wimpelen het af met ‘Dit is gewoon lastig te realiseren’. Dat mag wel zo zijn, maar andere providers kunnen dit wél op dit traject. Het is veelzeggend dat jullie de vragen in de laatste reactie van @HarryO niet hebben beantwoord. Even op antennekaart.nl kijken geeft de oorzaak weer van het waardeloze bereik in de trein tussen Den Haag en Leiden. Er is een gapend gat! Waar de andere 2 providers wel extra masten langs het spoor hebben staan, is dit voor KPN niet het geval. Ja op die manier is jullie eigen verklaring voor slecht bereik in treinen een feit ja. Het feit dat er nog steeds geen masten zijn bijgeplaatst zegt dat KPN treinreizigers op dit traject geen prioriteit geeft. Ik ben in 2019 bij jullie weggegaan vanwege het slechte bereik op dit traject. Ik maak op dat hier niets aan is veranderd helaas. Zie onderstaande screenshots voor her verschil tussen de providers. Ik veronderstel daarbij even dat jullie weten waar het spoor tussen Den Haag en Leiden ligt. Ik wil niet al te zeikerig overkomen. Ik hoop juist dat het ooit wel opgelost gaat worden! Als daar nieuws over te melden is hoor ik dat dus graag! 🙂

Screenshots: Groen = KPN, Magenta = T-Mobile, Rood = Vodafone

Â