Skip to main content

Beste,

Nadat ik de eSIM heb verwijderd die ik gebruikte op vakantie heb ik geen enkele optie meer in het menu data van mijn iPhone zie bijlage. Ik heb al van alles geprobeerd: netwerkinstelling herstellen, telefoon uit en aan, sim erin en eruit. Maar niets helpen. 
 

Weet iemand een oplossing?

 

dank

 

@Martzxc Probeer eerst de vliegtuig-modus te activeren, dan ga na mobiel data en je kan zie roaming optie, deactiveer ze dan. Ga weer vliegtuig-modus deactiveren dan mobiel data en roaming optie aan zetten.


Dank. Echter helaas zie ik geen enkele optie als ik de vliegtuig modus aan en of uit zet. Als ik hem aanzet. Krijg ik deze

 

 


@Martzxc Kan je met de geheim code *#799# de data roaming in/uit schakelen? 


Sorry die code ken ik niet en kan die online ook nergens vinden dus type hem liever niet in. Dit moet toch op een andere manier op te lossen zijn?


Wat een ontzettend raar probleem dit @Martzxc 🤔 

De E-sim die je gebruikt hebt op vakantie, dat was er 1 van een lokale aanbieder? Of was die ook van KPN? 

De simkaart die nu geregistreerd staat als ‘zakelijk’, dat is je KPN simkaart?


Hi, 

De sim was een holyfly eSIM. Werkte prima. 
De sim nu is er fysieke sim van KPN inderdaad. 
 

dank voor het meedenken 


Wat me nog niet helemaal duidelijk is: werkt alles wel via het KPN netwerk? Kan je gewoon bellen en internetten? Of lukt dat nu ook niet @Martzxc?

In het laatste geval ben ik vooral heel benieuwd of alles met de KPN simkaart wel werkt als je hem in een ander toestel test. Ik heb sterk het vermoeden dat dit aan het toestel zelf ligt, maar ben geen Apple expert (ook geen Apple gebruiker) dus ik weet niet precies wat hiermee mis zou kunnen gaan in de instellingen 😬


Yes alles werkt bellen en internet. 
Het lijkt alsof er instellingen gepushed moeten worden vanuit KPN naar mij. 


Wat gebeurt er als je jouw simkaart in een ander toestel test @Martzxc? Of een ander simkaart in  jouw toestel? Als je dit hebt kunnen testen, weten we een beetje beter in welke hoek we dit precies moeten zoeken!


Hi,

Zojuist getest. En het ligt aan mijn simkaart. Want als ik die van mijn zoon in mijn telefoon doe heb ik direct het menu terug en ook hotspot mogelijkheden. Dat is een sim van Simyo. 
 

Dus kunt u mij geen nieuwe sim sturen?


Duidelijk, dank voor het testen! Hoe dit dan kan is me echt een raadsel, ik heb dit nog niet eerder gezien 🤔

Je kunt zelf -kosteloos- een nieuwe simkaart aanvragen via MijnKPN die dan binnen 2 werkdagen bij je bezorgd wordt, óf je kunt hiervoor terecht bij 1 van onze KPN winkels. Dan heb je 'm direct 😊

Laat je weten os het met de nieuwe simkaart ook echt weer allemaal in orde is?


Hi, nieuwe simkaart, esim en opgelost, zou fijn zijn als dat direct als voorstel was gekomen. Maar bedankt, probleem opgelost. 


Mijn excuus voor het niet eerder benoemen van de mogelijkheid om over te stappen op E-sim @Martzxc. Ik heb misschien iets te makkelijk de aanname gedaan dat je bewust géén E-sim van KPN gebruikte (aangezien je wel een E-sim gebruikt hebt van die buitenlandse aanbieder)

Wel heel fijn dat het met de E-sim nu weer in orde is, bedankt dat je het nog even hebt laten weten!


Reageer