Skip to main content
Vraag

Geen dekking met iPhone 11, maar ik krijg geen oplossing

• 6 January 2025
  • 15 reacties
  • 122 keer bekeken

Heel vervelend. Ik zit ook vast aan een abo bij KPN. Kom net terug van Engeland waar ik helemaal geen internet buitenhuis heb gehad. Echt een drama. Ik moest screenshots op mijn logeeradres maken om van ‘a naar b’ te komen. 

Niet normaal dat KPN hier maandelijks geld voor vraagt. 

Ik heb KPN meerdere keren gebeld. Elke keer hoor ik een ander verhaal. Nog steeds geen benadering van KPN zelf. 

Overstappen? Ik wou dat ik dat nu kon doen. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

15 reacties

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30730 reacties
  • 10 januari 2025

Beste ​@Portly, welkom! Wat rot om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad! Helemaal als je in een ander land bent, wil je gewoon bereikbaar zijn en dingen op kunnen zoeken. Omdat jij reageerde in een topic over iPhone 11, ga ik er vanuit dat jij die ook hebt. Klopt dat? Je geeft aan dat je KPN meerdere keren gebeld hebt, loopt er dan ook een ticket voor je? In dat geval gaat er contact met je opgenomen worden. Dit kan inderdaad helaas wel een poos duren, maar we nemen hierover wel contact met je op wanneer we jouw ticket in behandeling nemen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 11 januari 2025

Het duurt gewoon veel te lang. Veel te lang. Maanden al. Diep teleurgesteld in KPN 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30730 reacties
  • 15 januari 2025

Ik snap dit helemaal en had echt graag een ander bericht voor je gehad, ​@Portly 😕

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 15 januari 2025

Enige duidelijkheid zou fijn zijn. Ik krijg niets te horen van KPN. Maar dan echt niets. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30730 reacties
  • 17 januari 2025

Vul anders je profiel even aan met je 06-nummer, postcode + huisnummer en onder ‘persoonlijke opmerkingen’ je imei-nummer. Als er een ticket loopt, kan ik dit niet versnellen. Maar ik kan in ieder geval even kijken of alles nog loopt.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

@Portly ik zie dat je je gegevens niet ingevuld hebt. Als je tijd hebt om dat te doen, dan kan ik er verder naar kijken.😄

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 22 januari 2025

Ik heb deze info in een Messenger chat met uw collega. Deze reactie kreeg ik van hem:

‘Ik heb gezien dat er op 29 oktober een melding is aangemaakt voor onze technische dienst. Er zijn meer vergelijkbare signalen binnengekomen. Het is daardoor een complexe situatie, wat helaas tijdrovend is. Spijtig genoeg heb ik geen opties om het te versnellen, ben ik bang. Mijn excuses dan ook dat het zo lang moet duren!’

PeterG
Superuser
  • 60029 reacties
  • 22 januari 2025

In het buitenland zit je helemaal niet op het kpn netwerk. Daar zou het dus moeten werken. 

Er is bij jou mijns inziens dus meer aan de hand dan het technische conflict met het kpn netwerk. Wat dus alleen in Nederland is.

Laat je toestel eens checken bij bijvoorbeeld een Apple Store. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 23 januari 2025

Peter. Ik heb gisteren al op jouw antwoord gereageerd maar ik zie het niet.

Ik weet dat de UK niet op de KPN netwerk staat. Toch heb ik in het verleden - en post Brexit - zonder problemen daar kunnen internetten (gewoon buitenshuis en niet op wifi). Daarnaast werkte mijn telefoon prima in Belgie en in Frankrijk - twee landen waar ik op weg naar de UK doorheen ben gereden.

Mijn telefoon werkt ook prima als ik thuis ben - op mijn eigen wifi. 

Aan mijn telefoon ligt het niet.

Ik wacht nu drie maanden op een fatsoenlijk antwoord op mijn ticket. Ik denk dat de imago schade voor KPN groot zal zijn. Ik weet dat ik niet de enige ben. Liz

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

We krijgen inderdaad, helaas, ook signalen van klanten dat het buiten Nederland niet naar behoren werkt als zij deze problemen ervaren. Al is het dan wel bijzonder dat het in Frankrijk en België wel gewoon werkt. Als er nog steeds een ticket loopt is dat heel fijn, maar helaas kan ik ook niets doen om het te bespoedigen😣. Daar zal je dus nog wel op moeten wachten, ben ik bang. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 24 januari 2025

3 maanden wacht ik op een reactie ! Ik overweeg een tweede goedkope abo bij een andere provider te nemen. Heel frustrerend. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 24 januari 2025

Hier ook al vanaf mei problemen met iPhone 11 en abonnement bij KPN. Mijn man heeft een passende oplossing gekregen in de vorm van een nieuw toestel en terugbetaling van abonnement kosten. Echter heb ik hetzelfde probleem en na zeer frequent bellen nog steeds geen goede oplossing. Iedere medewerker zegt weer iets anders. KPN wanneer komen jullie met een oplossing? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 24 januari 2025

Herkenbaar. Het gebrek aan duidelijkheid, het niet weten waar je aan toe bent, het steeds weer dezelfde problemen ervaren, het gebrek aan vertrouwen. Elke keer een ander verhaal:

een ticket duurt 30 dagen

nee: 30 werkdagen

nee: wie zei dat mevrouw ? Het kan echt langer duren!

Het ligt wellicht aan uw toestel. Last het nakijken!

Enfin …  vreselijk. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

@Portly mocht je toch willen dat ik even kijk, vul je dan alsnog je profiel aan?

@vdBerg90 wat rot dit :-(. Er loopt wel een ticket, begrijp ik? En zijn deze tegelijk aangemaakt? Ging het in beide gevallen om een iPhone 11? Het is dan misschien goed om het ook even na te kijken. Kan jij jouw profiel aanvullen met je 06-nummer, adres en het imei-nummer plaatsen in de ‘persoonlijke opmerkingen'?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 januari 2025

@Marcia van KPN profiel heb ik aangevuld. Ging inderdaad beide om een iPhone 11 probleem. Mijn ticket is later aangemaakt omdat deze blijkbaar niet aangemaakt was na de eerste keren bellen. Fijn als er even meegekeken kan worden. 

Reageer