Skip to main content

 

We zijn nu 3 jaar verder en nog altijd deze preffered partner O2. Vodafone.de en telekom.de zijn goed te ontvangen op de afgelopen 2 doorreis locaties. Ik mocht met mijn KPN abbo helaas niet handmatig op andere aanwezige netwerken inloggen.

Even via twitter de KPN webcare contacten en wonderbaarlijk kan ik nu weer op vodafone.de inloggen. Dit terwijl KPN elk jaar weer aangeeft niets aan te passen. Maar toch kan ik elk jaar om en nabij een uur na mijn klacht ineens op vodafone.de inloggen.

Helemaal eens met hier bovenstaande dat O2.de zeker niet de preferred partner moet zijn hedendagen. Laat de verbindingssterkte vanuit masten zijn ding doen.

Telekom.de mag ik helaas nog altijd niet op maar het is voor nu voldoende om te switchen met O2.de en Vodafone.de.

En KPN voor jullie het vragen screenshot sturen van de fout is niet mogelijk omdat die niet zichtbaar is. Enkel reset het operator menu zich zonder verbinding te kunnen maken.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

 

Hi @Marc Van Elzelingen-Zanen,

IK heb er niet echt een verklaring voor dat het kiezen van een ander netwerk niet lukt 🤔 Hier wordt vanaf onze kant in ieder geval niks op geblokkeerd en we krijgen hier ook niet meer klachten over binnen. Wij hebben voor roaming alleen de instelling ‘Roaming aan’ of ‘roaming’ uit. Andere smaakjes zijn er niet. Wat er voor zorgt dat het nu een aantal keer net na een contactmoment wél weer goed is gegaan weet ik niet. Misschien hebben de betreffende collega's roaming even tijdelijk uitgezet en daarna direct weer aan in de hoop dat dit iets zou veranderen, en blijkt dat ook echt zo te zijn omdat er dan even opnieuw verbinding moet worden gezocht!


Ik ben net terug van vakantie in 2 verschillende streken van Duitsland en zet standaard onze telefoons vast op Telekom of Vodafoon zonder enig probleem al jarenlang (en de genoemde 3 opties bij netwerk zoeken) tot ik weer thuis ben (dan heb ik net geen bereik meer) 😉


Ik heb altijd problemen met duits netwerk.

Ik dacht eerst dat dat kwam doordat ik aan de grens woon maar dan zou het altijd moeten schomelen lijkt me (had ik wel bij andere providers namelijk, echt irritant)

Het blijkt nu dat ik op meer plaatsen in Duitsland gewoon geen netwerk kan verbinden.

Is er een oplossing voor of iets anders??


De dekking van GSM-netwerken in Duitsland is vele malen slechter dan in ons land. Ze hebben de verplichting aangegaan om dat bij 5G te verbeteren, echter er wordt al gesproken over boetes voor 1 van de 3 partijen.

Het probleem is vaak dat er nog iets van het voorkeur-netwerk van O2 gevonden wordt, dan heb je vaak een "E"-netwerk, maar dat is alleen nog te doen met NOS-teletekst app. De enigste oplossing is handmatig zoeken en verbinden. En dat duurt best wel lang.

KPN, Telekom-DE en Vodafoon-DE hebben geen blokkering voor registratie van je verbinding op deze netwerken, maar je moet dit wel handmatig doen. Mij is trouwens recent opgevallen dat ik in the middle of nowhere in het Sauerland automatisch op Telekom-DE zat.


dank voor de info.

ik heb op ons dagje uit de o2 gebruikt en dat ging best aardig.

De Vodafone deed het bij mij helemaal niet en verder had ik geen andere opties, wat ik ook best raar vind maar goed.

Om internet te gebruiken moest ik Roaming activeren, dat lukte gelukkig en ging ook goed.

Maat ik woon echt letterlijk naast de grens en kom vaak in duitsland met vaak problemen met netwerk, ikblijf toch in de gaten houden of er nog singen gaan veranderen