Skip to main content
Beantwoord

Geen internet buitenshuis op de mobiel

• 21 maart 2025
  • 8 reacties
  • 54 keer bekeken

Zo gauw ik de deur uit ga heb ik geen internetverbinding meer. Hoe kan ik ook op straat ook internet verbinding hebben? Moet ik mijn kpnabonnement upgraden of zo?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Lombard ,

Staat de instelling "Mobiel Netwerk " aan in het menu van jouw telefoon? Neem anders eens een kijkje op de website voor storing mobiel internet. Mocht je nog problemen ervaren, is het dan mogelijk om jouw simkaart in een ander toestel te testen? Zo kunnen we een en ander als mogelijke oorzaak uitsluiten.

Wat ook nog kan, is dat je jouw vijf GB per ongeluk al thuis hebt verbruikt.  

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is. Zet die dan uit. 
Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Op Android heet dit Smart Network Switch. 

Bekijk origineel

8 reacties

• 386 reacties
  • 21 maart 2025

Je kan een superwifi punt bij het raam zetten bij de straat waar je ook wifi wilt hebben.
Echter is de afstand beperkt om storingen met jou wifi netwerk en andere wifi netwerken te voorkomen.

Je kan er ook voor kiezen om de modem/router (v10a, v10, box12 of box14) dichter bij het raam te zetten, meer vrije ruimte rondom het modem/router en hoger te zetten.

• 3221 reacties
  • 21 maart 2025

Wat voor abonnement heb je nu? Welke naam staat er op de factuur 2de pagina? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 maart 2025

De factuur staat op naam van J Spijk. Ik wil ook als ik ver weg ben van mijn eigen huis internetverbinding. Ik wilde gisteren iets bestellen op een terras maar de QR code van het restaurant werkt niet zonder verbinding.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 21 maart 2025

Hussel 5  GB onbeperkt bellen/sms

• 3221 reacties
  • 22 maart 2025

Ok. Heeft het nog nooit gewerkt buitenshuis? Of heeft het eerder wel gewerkt en is nu gewoon de data op?

PeterG
Superuser
  • 61067 reacties
  • 22 maart 2025

Staat mobiele data wel aan?

Is die button grijs of blauw?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36553 reacties
  • Antwoord
  • 22 maart 2025

Hallo ​@Lombard ,

Staat de instelling "Mobiel Netwerk " aan in het menu van jouw telefoon? Neem anders eens een kijkje op de website voor storing mobiel internet. Mocht je nog problemen ervaren, is het dan mogelijk om jouw simkaart in een ander toestel te testen? Zo kunnen we een en ander als mogelijke oorzaak uitsluiten.

Wat ook nog kan, is dat je jouw vijf GB per ongeluk al thuis hebt verbruikt.  

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is. Zet die dan uit. 
Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Op Android heet dit Smart Network Switch. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 maart 2025

Dank voor de reactie maar een KPN-medewerker heeft mij telefonisch geholpen. Ik was vergeten de 4G aan te klikken. Nu heb ik ook buiten mijn huis internet. Fijn!

*