Skip to main content

goedendag,

 

ik heb sinds een maand een abonnement bij KPN, nu ben ik voor het eerst in Belgie met mijn nieuwe abonnement. alleen heb ik hier geen internetverbinding. mijn telefoon, (Iphone Xr) geeft wel aan dat ik 4G bereik heb maar ik kan er nis mee. weet iemand raad?

Roaming aangezet en toestel even uit en weer aanzetten

Als dat niet helpt denk ik dat er bij KPN iets verkeerd staat 


heb roaming aan en al een paar keer opnieuw opgestart. ik ga morgen kpn even bellen. bedankt voor uw reactie.


Hi @MathijsDZ, hoe is de situatie nu? Kan je inmiddels gebruik maken van het internet daar?

Zo nee, zou je dan eens kunnen proberen of je een verschil bemerkt als je kiest voor een andere Belgische provider (via de netwerk instellingen in je toestel)?

Mocht dat ook niks uitmaken dan kijk ik uiteraard graag even met je mee. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel  en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren :slight_smile:


Hi @MathijsDZ, hoe is de situatie nu? Kan je inmiddels gebruik maken van het internet daar?

Zo nee, zou je dan eens kunnen proberen of je een verschil bemerkt als je kiest voor een andere Belgische provider (via de netwerk instellingen in je toestel)?

Mocht dat ook niks uitmaken dan kijk ik uiteraard graag even met je mee. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel  en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren :slight_smile:

 

Heb gister even internet gehad. Maar sinds vanochtend geen internet meer helaas. Ik hoop dat mijn gegevens nu goed staan en dat u met me mee kan kijken!


Hi @MathijsDZ, hoe is de situatie nu? Kan je inmiddels gebruik maken van het internet daar?

Zo nee, zou je dan eens kunnen proberen of je een verschil bemerkt als je kiest voor een andere Belgische provider (via de netwerk instellingen in je toestel)?

Mocht dat ook niks uitmaken dan kijk ik uiteraard graag even met je mee. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel  en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren :slight_smile:

 

Heb gister even internet gehad. Maar sinds vanochtend geen internet meer helaas. Ik hoop dat mijn gegevens nu goed staan en dat u met me mee kan kijken!

Ik heb ook al contact gehad met een van uw collega’s gisteren, zijn kon helaas niets vinden waar het aan zou kunnen liggen. Ook heb ik elke andere Belgische provider geprobeerd maar ook dat zonder resultaat. 


Hmm, ik zie inderdaad dat je sinds je in België bent zo'n 2Gb verbruikt hebt, dus het heeft wel even gewerkt. Ging het direct mis nadat je de grens over ging? Of ging het eerst wel goed en ging het pas mis op de locatie waar je je nu bevindt? En dat je gisteren wel weer internet had, was dat ook op dezelfde plek waar je je nu bevind of was je toen ergens anders?

Ik ben zelf regelmatig in de Ardennen en op sommige plekken is het bereik daar gewoon enorm slecht, we zijn dat in Nederland niet gewend maar zeker in bergachtige/dunbevolkte gebieden kan het bereik flink tegenvallen in andere landen. Zou dat een verklaring kunnen zijn?

Wat ik in ieder geval zie, is dat de collega die je gesproken hebt een melding aan heet gemaakt voor onze technische dienst, vanuit daar zal er op korte termijn contact met je op worden genomen over deze kwestie. Als het een issue is met het locatiegebonden bereik zullen ze dat niet op kunnen lossen, maar er kunnen legio verklaringen zijn die we bij de ‘gewone’ klantenservice helemaal niet inzichtelijk hebben, je bent daar dus in goede handen!

 


Nee ik ben werkzaam op een binnenvaart schip. Waar ik bereik had was op een andere plek. Ik lig in de haven van Antwerpen. Of het mis ging bij de grens weet ik niet want dat was snachts🙈. Ik wacht de technische dienst rustig af. Gelukkig kan ik gebruik maken van WiFi. Bedankt voor uw reactie en tijd!


Ah ok! Dan zou het nu dus inderdaad locatiegebonden kunnen zijn, hoewel je zou verwachten dat het bereik daar wel in orde hoort te zijn.

Ik heb een site gevonden waar het bereik van 3 Belgische aanbieders op inzichtelijk is, misschien dat je hier nog iets aan hebt voor je verdere verblijf in België, als jullie de haven weer verlaten :wink: