Skip to main content

Mijn roaming staat aan en ik heb mijn instellingen met die van mijn man gecontroleerd. Helaas geen internet. Wat nu?

Hi @Mh1111, wat jammer dat je internet het niet doet :slight_frown:

Je geeft aan dat je roaming aanstaat en dat je verder je instellingen hebt gecontroleerd aan de hand van die van je man, die heeft dus wel internet maak ik hier uit op. Heeft je man ook een mobiel nummer van KPN? Met welk buitenlands netwerk is hij verbonden? Kan jij ook handmatig met dat zelfde netwerk verbinden?

Zou je jouw simkaart eens in zijn toestel willen testen en andersom? Op die manier weten we of we het probleem bij het toestel, of juist bij de KPN simkaart of instellingen moeten zoeken!


Mijn man heeft ook kpn. Het lukt me helaas niet zijn simkaart uit zijn oude telefoon te krijgen. 


We hebben beiden kpn. Zijn toestel is al oud en ik krijg helaas de simkaart er niet uit. 


Dat maakt het iets lastiger. Zou je, zoals Maja het al vroeg, kunnen verbinden met hetzelfde netwerk als je man? 

In welk land zijn jullie nu precies? 


We zijn nu in Denemarken, gisteren in Duitsland.  Ik heb inderdaad hetzelfde netwerk als mijn man geprobeerd. Dat helpt niet helaas.


Ook in DK geen internet. Hij geeft wel een signaal met R erboven.


@Mh1111 Bedankt voor je reactie. Zou je je gegevens kunnen invullen in je profiel en het hier willen laten weten als dit is gebeurd? Dan kijk ik even mee, 
Het gaat alleen om de internet verbinding, hè? Bellen/sms-en lukt wel gewoon?

R, staat trouwens voor Roaming! Dit is dus een goed teken. :blush:


Ik heb het profiel ingevuld. Bellen werkt wel gewoon in DK.


@Mh1111 Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik zie geen blokkade vanuit onze kant, die data-roaming blokkeert. Kan het zijn dat je een datalimiet aan hebt staan in de instellingen van het toestel? 
Ik zie namelijk dat de telefoon zich wel aanmeldt op het netwerk, maar dat er slechts 1KB wordt verbruikt. Het lijkt er op dat iets geblokkeerd wordt. 
Zou je dit willen controleren? Mocht je het niet kunnen vinden of twijfelen, dan wil ik het ook wel opzoeken. Welk toestel heb je precies, Huawei..? 
Ik heb voor de zekerheid even de blokkade erop gezet en eraf gehaald. Zou je het toestel eens opnieuw willen opstarten?
Hopelijk doet dit iets voor de verbinding. 


Hallo Lisa, het werkt nog niet. Ik ga zoeken of ik een limiet kan vinden. 


Helaas er staan geen limieten op


@Mh1111, zou jij je toestel helemaal uit willen schakelen en het daarna weer willen proberen?

Het zou nu weer moeten werken.


@Mh1111, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


@Mh1111, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Inmiddels heb ik internet. Alleen bij onze zoon is het nog niet gelukt. Als ik zijn nummer in dit profiel zet zouden jullie dan de instellingen bij jullie willen bekijken? 


Inmiddels heb ik internet. Alleen bij onze zoon is het nog niet gelukt. Als ik zijn nummer in dit profiel zet zouden jullie dan de instellingen bij jullie willen bekijken? 

Zeker, nummer eindigend op 351?


Nee heb het nu gewijzigd eindigt op 326

 


Ik zie geen gekke dingen bij zijn nummer. Ik heb alles gereset nu, zou je hem willen vragen om zijn telefoon opnieuw op te starten? 

Is hij ook verbonden met hetzelfde netwerk als jij?


Zijn telefoon vindt geen enkel netwerk helaas. Er staat 'geen netwerk' 


Zijn telefoon vindt geen enkel netwerk helaas. Er staat 'geen netwerk' 

Dan is er toch iets aan de hand met het toestel of simkaart. Als jullie wel verbonden zijn zou hij op zijn minst netwerken moeten zien. Is er geen enkele manier om zijn simkaart even te verwijderen en schoon te maken? Eventueel in een van jullie toestellen proberen?Â