Hoi ​@RubenB1978
Dat het mobiele netwerk van KPN als beste wordt beoordeeld, zowel in Nederland als wereldwijd, heeft voor de rest niets te maken met de mobiele netwerken in het buitenland, deze twee zaken moet je volledig los van elkaar zien.
Daarnaast kan KPN (maar ook Odido en Vodafone) geen invloed uitoefen op buitenlandse mobiele netwerken (lees: providers) omdat KPN daar helemaal niet over gaat.
De Engelse providers (met eigen netwerk) zijn zelf 100% verantwoordelijk voor een goede dekkingsgraad binnen de UK op het 4G en 5G netwerk.
KPN kan niet even bij Three UK aankloppen, en zeggen: “ kunnen jullie de dekkingsgraad verder optimaliseren en meer zendmasten plaatsen” , want zo werkt het simpelweg niet.
Het is volledig aan Three UK om daar zelf actie op te ondernemen.
Vandaar dat je als klant zelf een mobiel netwerk kan selecteren binnen de instellingen van je smartphone, zoals jezelf ook hebt gedaan.
KPN heeft sinds kort bij elk land (op de KPN website) de namen van mobiele netwerken neergezet, waaruit je zelf handmatig kunt kiezen, dit was eerder niet het geval.
Maar vanuit KPN zal er voor de rest weinig gedaan worden, simpelweg omdat KPN (maar ook Odido en Vodafone) daar helemaal niet over gaat.
Het enige wat KPN doet, is roaming overeenkomsten afsluiten met zoveel mogelijk buitenlandse providers, zodat jij in het buitenland kunt bellen, sms’en en internetten.
Ok, lezen is blijkbaar ook een vak. Zoals je in mijn bericht kan lezen is de dekkingsgraad van 3 UK prima. Werkelijk overal waar ik kom in de UK is het geen probleem om bij het 3 UK netwerk aan te melden, de netwerksterkte is altijd prima. Als je iets langer de tijd had genomen om mijn bijdrage te lezen (en overigens ook bij de berichten van anderen hierboven lijk je niet helemaal te begrijpen wat er staat) voordat je dat riedeltje ging afsteken, dan zou je zien dat er staat dat zodra je als KPN klant met het 3 UK netwerk verbindt er geen werkende internet verbinding tot stand wordt gebracht. Bellen gaat prima, en sms komt ook aan, maar een webpagina openen lukt niet, email werkt niet, berichten komen niet binnen en worden niet verzonden. Dat terwijl iemand die werkelijk op 1 meter afstand naast mij staat en ook met het 3 UK netwerk verbonden is (maar zelf geen KPN klant is), gewoon razendsnel internet heeft.
En ik ben dus ook niet de enige KPN klant die dit probleem heeft. En het is niet een lokaal probleem wat af en toe optreedt, het is overal het geval en continu. Dat valt niet te verklaren met wat dekkingsgraad-problemen die jij suggereert.
Dus lees voortaan even voordat je een irrelevante bijdrage plaatst waarbij je de suggestie wekt dat er onmogelijke dingen worden verlangd.
Hallo ​@RubenB1978 ,
RubenB1978 schreef:
Ik vermoed ook dat KPN gewoon een slechte of geen afspraak heeft met 3 UK.
Ik vermoed wel degelijk:
Netwerken
Deze netwerken worden in UK gebruikt.
Dit is een tabel met netwerken die in UK beschikbaar zijn.
Naam providerInternetUitzonderingen
Jersey Airtel Limited2G, 3G, 4GGeen
Virgin Media O22G, 3G, 4G, 5G, VoLTEGeen
Sure Guernsey2G, 3G, 4GGeen
3 United Kingdom2G, 3G, 4G, 5G, VoLTEGeen
JT2G, 3G, 4G, 5G, VoLTEGeen EE
Limited2G, 3G, 4G, 5G, VoLTEGeen
Manx Telecom2G, 3G, 4G, VoLTEGeen
Vodafone United Kingdom2G, 3G, 4G, VoLTEGeen
bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld
Auto Select uit zetten en handmatig bv Vodafone 4G of EE 4G selecteren helpt wel, dan kan je wel het internet op,
En dat is precies de oplossing. Gewoon een ander netwerk selecteren zoals inderdaad Vodafone.
Meer informatie over het gebruik van een netwerk in het buitenland :
Dus in de tabel staat dat het mogelijk zou moeten zijn om via 3 UK 4G of 5G internet te kunnen krijgen. Waarom werkt het dan niet?
De “oplossing” (die ik zelf ook al had gevonden) is eigenlijk slechts een tijdelijke workaround, maar dit zou gewoon niet nodig moeten zijn.
Dus in de tabel staat dat het mogelijk zou moeten zijn om via 3 UK 4G of 5G internet te kunnen krijgen. Waarom werkt het dan niet?
Tja, dat is niet te zeggen, ​@RubenB1978. Vaak heeft het eigen verkeer van de buitenlandse providers voorrang op dat van andere providers. Hier hebben wij verder geen invloed op.
De oplossing is inderdaad om handmatig een netwerk te selecteren.