Skip to main content
Vraag

Geen internet in het buitenland (Mallorca) na overstap naar KPN

• March 20, 2026
  • 1 reactie
  • 31 keer bekeken

Ik typ dit even namens mijn vriendin, aangezien het haar niet lukt.

Even in het kort;

Ze zat jarenlang bij Odido zakelijk met haar telefoon. Nu is ze geswitcht naar KPN, inclusief nummer behoud. 

De overgang verliep niet helemaal soepel. Iets ging er mis, waardoor er een nieuw nummer voor haar is aangemaakt door KPN. Dit nummer heeft ze een week gebruikt en in de tussentijd contact gehad met KPN. Ze heeft kunnen regelen dat ze toch haar nummer kon behouden en dat heeft thuis gewerkt. Ze was bereikbaar en had internet.

Nummer dat ze jarenlang had en wil houden: Eindigend op 63.

Nummer dat ze tijdelijk had en weg mag/moet: Eindigend op 04.

Nu is ze vanmorgen gevlogen naar Mallorca. Daar ondervond/ondervind ze dat ze geen internet heeft en ook niet kan bellen. 

Wanneer ze bij haar iPhone instellingen kijkt, ziet ze haar oude nummer staan met Odido erbij en ze ziet haar nieuwe (tijdelijke) nummer staan, maar daar kan ze niks mee.

We hebben geprobeerd om een nieuwe e-sim te installeren via de KPN app, maar het blijft Odido vermelden en heeft ze dus geen bereik. 

Wat te doen?

1 reactie

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ai, zo is even lekker ontspannen op Mallorca er niet echt bij voor jullie ​@KirstenBoerrigter ☹️

Als ik het goed begrijp heeft het nummer eindigend op 63 het een poos gedaan totdat ze in Mallorca aankwam. Dat wijst er op dat het nummerbehoud toch goed verwerkt is, daarom is het mij echt een raadsel waarom haar iPhone met Odido aan komt zetten 🤔

Zou ze mobiele data eens helemaal uit willen zetten, en daarna het toestel zelf óók helemaal uit? Dan even een minuut wachten, en daarna het toestel weer opstarten. Mobiele data uit laten staan, en dan eens kijken of ze jou kan bellen. Ik ben erg benieuwd of dat lukt en zo ja, welk nummer jij dan te zien krijgt.
Als dit goed gaat en ook met het juiste nummer, dan mobiele data weer aanzetten en ook de roaming instellingen controleren. Ik hoor heel graag of het dan weer goed gaat.

Zo nee, dan is het toch wel het handigst om rechtstreeks contact te hebben met 1 van mijn collega’s, aangezien het een beetje onhandig is om een troubleshoot te doen via de community. Dit kan online via  Facebook en Xmaar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Jullie wordt dan teruggebeld (op jouw nummer) op een moment dat het jullie goed uitkomt!