Skip to main content
Vraag

Geen internet in het buitenland met mijn KPN simkaart

• July 6, 2025
  • 3 reacties
  • 32 keer bekeken

ik hebeen iphone 15 met een duosim. Vodafone van mijn werkgever en prive KPN. Nu heb ik in het buitelkand geen internet met mijn prive nummer. Alle tips die jn dit forum zijn genoemd al geprobeerd. 

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@AriannaH 

Welkom op de community van KPN.

Haal als eerste een de simkaart van je werkgever (Vodafone) uit je iPhone 15, en bewaar deze goed in bijvoorbeeld je portemonnee, zodat deze niet zoek raakt.

Zet je iPhone 15 vervolgens weer aan, met alleen nog de simkaart van KPN erin.
Laat hem zoeken naar een beschikbaar mobiel netwerk van het land waar je nu bent, gebeurd dat niet, zoek dan handmatig naar beschikbare netwerken.

• Open het menu van je iPhone (tandwieltje)
  • Ga naar Mobiel Netwerk
  • Check vervolgens of mobiele data alsmede roaming aan staan
  • Klik vervolgens op Netwerkselectie 
  • Zet vervolgens het schuifje bij automatisch uit, en je iPhone gaat op zoek naar beschikbare mobiele netwerken.
  • Het mobiele netwerk met het beste bereik staat dan bovenaan in de lijst.
  • Selecteer die als eerste, en check vervolgens of je dan kunt interneten via 4G of 5G.
  • werkt deze niet, kies dan voor de volgende in de lijst.

Aangezien je niet hebt vermeld in welk land je nu verblijft, kan ik niet nagaan of je nog binnen de EU verblijft of in een land buiten de EU.
Het zou handig zijn als je dat nog even vermeld.

Maar hopelijk lukt het je al, met mijn bovenstaande adviezen.
Laat even weten of je het hiermee hebt kunnen oplossen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 6, 2025

Ik ben inmiddels weer in Nederland 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 9, 2025

Hoi ​@AriannaH , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Uiteraard enorm balen wanneer je internet niet werkt in het buitenland :( Hopelijk heb je wel iets aan de bovenstaande tips die worden gegeven mocht dit in de toekomst nog een keer voorkomen. Maar laten we vooral hopen dat dit niet eens nodig is en dat het mobiele internet een volgende keer wel gewoon doet wat je mag verwachten 🙏🏻