Skip to main content

Geen internet in het buitenland, wel gewoon in Nederland, KPN heeft reeds een nieuwe simkaart opgestuurd maar nog steeds het zelfde probleem,

Ik las hier dat het mogelijk is dat dataroaming beperkt aangevink zou kunnen staan. Kan iemand daar naar kijken. Heb mijn simkaart al in een ander toestel gestoken en ook daar geen internet, ligt dus niet aan mijn instellingen, en niet aan de simkaart (deze is net vernieuwd)

 

 

@Bob Van Nunen 

Ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd hebt. Daarom stel ik toch de volgende vragen.

Heb je op je toestel wel data roaming aanstaan? Het kan zijn dat op het andere toestel ook het vinkje voor data roaming uit stond.

Ik snap trouwens niet wat mensen zeggen als data roaming beperkt aanstaat? Kun je wel bellen en sms'en als je aan het roamen bent? Of heb je geen internet verbinding als je aan het roamen bent? Indien je niet kunt internetten, dan kan het zijn dat op je toestel data roaming toch uitstaat.

Zie je wel een buitenlandse netwerk in het display van je toestel staan?

Heb je wel eens geprobeerd om handmatig een buitenlandse netwerk te selecteren in plaats van automatisch?

Of staat je toestel misschien op handmatig waardoor het toestel geen buitenlandse netwerk kan kiezen? Hierdoor zal het toestel alleen op het kpn netwerk registreren, indien het in het bereik is van het kpn netwerk. 

Welke apn gebruik je in je toestel?

Heb je een iPhone of Android toestel (Samsung, Oppo, Huawei, etc)?

Ik heb alleen ervaring met Android toestellen. 

 


Ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd hebt. Daarom stel ik toch de volgende vragen.

Heb je op je toestel wel data roaming aanstaan? Het kan zijn dat op het andere toestel ook het vinkje voor data roaming uit stond.

Ja bij het toestel staat roaming aan, ik heb met mijn collega simkaart gewisseld, met zijn simkaart had mijn toestel direct internet, en ik met zijn toestel geen internet meer.

Ik kan wel bellen smsen er staat ook een r in het scherm boven in.

Ik heb al andere providers geprobeerd, handmatig.

Ik snap trouwens niet wat mensen zeggen als data roaming beperkt aanstaat? Kun je wel bellen en sms'en als je aan het roamen bent? Of heb je geen internet verbinding als je aan het roamen bent? Indien je niet kunt internetten, dan kan het zijn dat op je toestel data roaming toch uitstaat.

Dit las ik op het form hier, mij zegt het ook niets, ik heb 50g aan internet beschikbaar in het buitenland, misschien heeft het daar iets mee te maken?

Zie je wel een buitenlandse netwerk in het display van je toestel staan? Ja zie ik staan

Heb je wel eens geprobeerd om handmatig een buitenlandse netwerk te selecteren in plaats van automatisch? Ja heb ik al meerdere netwerken geprobeerd.

Of staat je toestel misschien op handmatig waardoor het toestel geen buitenlandse netwerk kan kiezen? Hierdoor zal het toestel alleen op het kpn netwerk registreren, indien het in het bereik is van het kpn netwerk. Staat op automatisch, ik woon vlak bij de belgische grens en kan handmatig zo een belgisch netwerk selecteren, maar was afgelopen week in duitsland en polen, daar ook allemaal geen internet

Welke apn gebruik je in je toestel? Nu weer op KPN Internet, hebben samen met de helpdesk ook al portalmmm.nl geprobeerd

Heb je een iPhone of Android toestel (Samsung, Oppo, Huawei, etc)? Samsung S22

Ik heb alleen ervaring met Android toestellen. 


Bedankt voor je antwoorden. Volgens mij heb je alle checks gedaan die je als klant kunt doen. Een kpn moderator zal moeten kijken waarom het niet mogelijk is dat je geen mobiel internet hebt, wanneer je met je nummer in het buitenland bent.

 

Zorg ervoor dat je gegevens zijn ingevuld zodat een moderator dit verder kan oppakken. Het kan wel enkele dagen duren voordat je een reactie krijgt.


Hoi @Bob Van Nunen, geen mobiel internet in het buitenland. Je hebt alles al getest en bent goed geholpen. Heel fijn. Alleen nog geen oplossing. 

Kun je jouw profiel van gegevens voorzien. Dan hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan duik ik eens in jouw aansluiting of ik daar wat kan vinden.Â