Skip to main content

Wij hebben twee keer kids sim, beiden hebben geen internet in het buitenland.
Alles staat goed, roaming staat aan.
Zou hiervoor een ticket aangemaakt kunnen worden ?
Lees in verschillende topics dat hier iets via de technische dienst voor aangepast moet worden.
Zou het graag voor 26-07-24 zien werken, dan gaan ze weer naar het buitenland.
Ik zet de nummers in mijn profiel.

Inmiddels had ik gebeld, ivm de wachttijd hier op behandelingen van de topics en het vertrek van vrijdag. 

 

De technische dienst belde binnen een uur om het te bespreken, zaken zijn nagelopen en we gaan net testen. 


Hi @SaltyBart, als ervaren gebruiker weet jij ook dat het hier iets langer kan duren. 😉

Inmiddels had ik gebeld, ivm de wachttijd hier op behandelingen van de topics en het vertrek van vrijdag. 
De technische dienst belde binnen een uur om het te bespreken, zaken zijn nagelopen en we gaan net testen. 

Mag ik weten wat de oplossing was? Een instelling van onze kant? 


Hi @SaltyBart, als ervaren gebruiker weet jij ook dat het hier iets langer kan duren. 😉

Ja daarom had ik maar even gebeld!
 

Mag ik weten wat de oplossing was? Een instelling van onze kant? 


Eerste lijn medewerker een had een ticket aangemaakt, ticket was in de verkeerde inbox gekomen bij de TD dus je collega wilde hem verplaatsen omdat het anders niet goed ging komen.
Toen ze het ticket las tijdens het verplaatsten dacht ze, dit is iets kleins laat ik het gelijk oppakken (wat dus een week of 5 wachttijd scheelt voor mij wegens extreme drukte, dus winst voor mij haha). 

Ze heeft alles doorgelopen, stond allemaal goed.

Dus ik krijg wat huiswerk mee, de APN settings moeten zijn:
Naam: KPN Internet
APN: internet

Dit toestel stond op, wat dus fout is:
Naam: KPN/Hi 4G LTE Mobiel internet
APN: KPN4G.nl

Wat wel vreemd is, aangezien deze simkaart van KPN er pas een half jaar in zit.

Alleen heeft de eerste medewerker ook wat zitten rommelen met de instellingen over internationale gesprekken (ze dacht dat dit aan moest staan), waarop ik zei nee dat moet juist uit staan bij kids sim (want die mogen alleen in de EU bellen, en verder niet).
Dus ik hoop wel dat ze dat weer terug heeft gedraaid, dat ben ik vergeten te vragen aan de TD medewerker.

Het ticket staat op on-hold, de TD ging maandag kijken of we inderdaad connectie hebben gehad.
Kan jij eens kijken of dit terug is gedraad (het stukje internationale gesprekken) of eventueel mijn zorgen in dat ticket zetten hierover ?
Niet dat ik straks dikke rekeningen ga krijgen.

Wellicht kan je ook alvast noteren daar dat er inderdaad verkeerde settings instonden.


Dit schijnt dus een dingetje te zijn bij android toestellen.


Zojuist weer gebeld door de technische dienst, ze wilde even weten of alles goed was gegaan in Duitsland. Dit is het geval.

 

Ze heeft tevens alle rechten nagelopen en goed gezet, dus alles is opgelost nu.


Fijn om te lezen, en dankjewel voor de terugkoppeling hier. 


Reageer